Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1117 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
Dan gok ik Groningen, en er staat ook iets met een stokkie achter de V. Vlagtwedde?

ik denk hier, na een korte search,


https://www.google.nl/maps/@53.0240988, ... 312!8i6656
Trouwens indrukwekkende analyse van Poppink. Dat mag ook even gezegd worden. Vrijwel alles klopt er zowat aan. Hoe je dergelijke details kan duiden, dan ben je een goeie.
Grandonneur, Vlagtwedde is helemaal goed. Ik ging per trein naar Veendam en maakte een fietstocht in het mooie Westerwolde met o.a. een bezoek aan vesting Bourtange. De foto is van mei 2012.
De volgende is voor jou.
Dan gaan we gelijk maar door met de volgende opgave:

BDAFE9C3-708E-450E-8234-64A3962395E6.jpeg
Grebbedijk/Havenafweg, Wageningen :)
yep, dat klopt :D


Vanaf de brug bij Rhenen oostwaarts is de route zuidelijk van de Nederrijn mooi rustig over de dijken, tot aan Arnhem een km of 30 met veel horizonten en weinig gedoe.

Maar ik neem ook graag de route noordelijk van de Nederrijn. Onderlangs de Grebbeberg, Blauwe kamer, Veerweg, Onderlangs de Wageningse Berg (die heet dan ook: Onderlangs), zeker een ommetje over de Italiaanseweg bij kasteel Doorwerth en richting wederom de veerweg bij Heveadorp. Er is zo veel moois.

Ach ja de pontjes bij Opheusden, Lexkesveer en de Westerbouwing zijn er ook nog. Je kunt er een interessant ommetje van maken.

jurr, kom maar door met de volgende.
Zeker mooi daar :)

'k Zag gelijk waar het was, moest alleen nog even de namen erbij zoeken ;)

De volgende:
Screenshot_20220113-140722_Gallery.jpg
Oe dat is wel even omschakelen; van een Daffodil type 32 naar een 2e serie E-type :shock:
Jammer van de wielen, al scheelt het wel met poetsen ;)
Jurr schreef:
wo 26 jan, 2022 16:31
... De volgende:
🤔
Het straatwerk is Zuid-Nederlands. Het whatsappbuurtpreventiebord is sowieso Nederlands, ik heb 'em zelf ook. De rode Mazda is een Belgische grenstoerist. Het partytentcafeetje is een Duitse stijl kegelbaan. De pixels duiden op een oude telefoon met matige camera. De foto is genomen in juli even na half 10 in westelijke richting.

Is het in Limburg?
Grandonneur schreef:
do 27 jan, 2022 08:44
De pixels duiden op een oude telefoon met matige camera.
Ook dat, maar ook een tegenlicht opname met een vuile lens in een hoesje die de rest van de dag offroad TNNZ op m'n stuur had gezeten. Maar ach, 'k wilde toch even wat boodschappen doen ;)

Grandonneur schreef:
do 27 jan, 2022 08:44
[...] in juli even na half 10 [...]
20 september, 1859u ;)

Grandonneur schreef:
do 27 jan, 2022 08:44

Is het in Limburg?
Jazeker!

En toch iets te klein geknipt denk ik.... een stukje groter:
Screenshot_20220127-090423_Gallery.jpg
Afgelopen zomer op een camping in een dorp in Limburg gestaan op een camping die min of meer gesloten was met wel enkele vaste bewoners met ook een paar tiny houses maar waar ik nog wel mocht staan, duurde even voordat ik de eigenaar had gevonden, en ook toegang had tot een douche/toilet in een voormalige kantine die toegankelijk was voor één persoon die op de camping woonde. Ik was de enige tijdelijke gast. Voordeel was dat bij de ingang van de camping een restaurant was wat goed uitkwam gezien het slechte weer, met alleen maar gasten uit de omgeving, het Limburgs/Duits dialect was goed aanwezig, de menu keuze was ook ruim als je maar een schnitzel koos.
's Avonds, het weer was weer opgeklaard, het dorp ingewandeld voor de plaatselijke Plus, de sfeer van het plein waaraan de Plus lag deed me heel erg denken aan het Raad plaatje!
Hier dus: https://www.google.nl/maps/@50.9680157, ... 6656?hl=nl
De Plus ligt achter me. Na de boodschappen nog even linksaf gegaan voor een heerlijke ijskoffie. Ze moesten wel even uitzoeken hoe dat gemaakt moest worden, ondanks dat het op de menukaart stond, wordt waarschijnlijk daar niet zoveel besteld.
Klopt helemaal Jan, ik was net bij de Plus geweest (-:

De volgende is voor jou.
Gebeurt niet vaak dat ik een plaatje herken op basis van mijn geheugen….

Nieuwe opgave
31E12AB5-6986-4D37-8ED0-55B2B8656AAF.jpeg
Ik weet niet waar het is (en kan helaas niet zoeken), maar het is wel een ugly house!
Ja en weer een raar boompje ook.


Deze heeft nogal wat overeenkomsten.


https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... c_1930.png


Is het in North Queensland?
Nee, daar is het niet.
Volgens streetview, die van een recentere datum is dan mijn Raad plaatje!, is het boompje er ook niet meer.
ah zo'n unit heet grain elevator en Coors moet toch vooral in Noord-Amerika gezocht worden.

Ik heb hem nog niet. Het zijn er best veel. Deze zal wel ergens bij een state border moeten liggen.

http://american-colossus.blogspot.com/2 ... power.html
Je zit op het juiste continent. Wat betreft jouw opmerking over een state border: drie dagen later fietste ik een volgende staat in.