Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1115 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33874 berichten
In Picardië?
willem.m schreef:
ma 24 jan, 2022 11:35
In Picardië?
Nee, dichterbij. De richting is wel spot-on.
Met de google-zoek-optie in een keer gevonden. Maar dat mag vast niet?
Bert van Sprang schreef:
ma 24 jan, 2022 12:08
Met de google-zoek-optie in een keer gevonden. Maar dat mag vast niet?
De afbeelding direct via Google Lens en Bing zoeken is volgens Ongeschreven Regel 48 lid 2a niet toegestaan. Anders wordt dit spel te makkelijk. Wel mag je in Google zoeken op kenmerken e.d.
Er is de ongeschreven regel geïntroduceerd dat je niet met afbeeldingen mag zoeken inderdaad. Met woorden zoeken naar afbeeldingen mag wel. Met woorden zoeken op google maps ook.
willem.m schreef:
ma 24 jan, 2022 12:11
De afbeelding direct via Google Lens en Bing zoeken is volgens Ongeschreven Regel 48 lid 2a niet toegestaan.
Zeker weten dat het niet ergens onder Ongeschreven Regels categorie 30 tot 39 valt?
Zou je een gokje wagen op welke kunst in dit museum zou kunnen staan en in welk land ik ben dan ben je een winnaar. Wel snel op verstuur rammen en een beetje mazzel hebben met je glasvezel.
Poppink schreef:
ma 24 jan, 2022 12:21
willem.m schreef:
ma 24 jan, 2022 12:11
De afbeelding direct via Google Lens en Bing zoeken is volgens Ongeschreven Regel 48 lid 2a niet toegestaan.
Zeker weten dat het niet ergens onder Ongeschreven Regels categorie 30 tot 39 valt?
Dan heb je nog de oude versie.
Grandonneur schreef:
ma 24 jan, 2022 12:24
Zou je een gokje wagen op welke kunst in dit museum zou kunnen staan en in welk land ik ben dan ben je een winnaar. Wel snel op verstuur rammen en een beetje mazzel hebben met je glasvezel.
Ik moest bij het zien van het gebouw denken aan iets ter nagedachtenis van WO-I, namelijk een bos dat door alle beschietingen is weggevaagd. Ik heb overigens nog niet gezocht, want het is een beetje druk op het werk.
En wat vind je op een steenworp afstand van het Lille Métropole Musée d'art moderne, d'art contemporain et d'art brut?
Juist ja, het molenmuseum: https://www.google.nl/maps/place/Mus%C3 ... d3.1450608
En verder nog een archeologisch museum.
Genoeg te zien in deze hoek van Lille.
Heel goed Martin. En dat op slechts 10km van de Belgische grens, en slechts 20km van Doornik.

Merk ik op dat een museum lastiger geraden wordt dan een kerk, een molen of een verkeersbord?

Er is toch sprake van Belgische deelnemers op het forum, maar dat de plaat dan geraden worden door diegene die er het verst vandaan woont.

Laat de volgende maar komen.
Gezocht op Google afbeeldingen naar "modern museum België" en kwam die nou ook in beeld. Er is in Villeneuve d' Asq nóg een museum, dat ik heel graag wil bekijken: een Frans molenmuseum en het is daar: https://www.google.nl/maps/@50.6376109, ... 384!8i8192

Hier is mijn volgend raad plaatje. Op welk stationnetje stonden mijn fiets en ik te wachten?

Klein station.jpg
Als ik dit station zie denk ik meteen aan Grou-Irnsum
Helaas nee, want Grou-Irnsum heeft bovenleidingen. Niet op mijn foto.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 24 jan, 2022 17:02
Helaas nee, want Grou-Irnsum heeft bovenleidingen. Niet op mijn foto.
Ik leer scherp en anders kijken door dit leuke draadje (en veel door Martin E. )
Als ik ook nog even een mug mag ziften: Grou-Jirnsum, of Grouw-Irnsum als je de voorkeur aan de Nederlandse spelling geeft.
De maaslijn heeft geen bovenleiding, nijmegen <-> Roermond
PeterVanRijn schreef:
ma 24 jan, 2022 17:18
Als ik ook nog even een mug mag ziften: Grou-Jirnsum, of Grouw-Irnsum als je de voorkeur aan de Nederlandse spelling geeft.

Oh God ja, ik zie het, ik heb de J vergeten.
Nog een mooi geluk dat je het zowel mag hebben vergeten als mag zijn vergeten.