Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1110 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33876 berichten
was voor mij als hoeksewaarder een heel herkenbaar punt. In de wei naast de brug loopt een ezel, het verhaal gaat dat er regelmatig mensen een praatje gaan maken met de ezel :)

de volgende
4AC0DA5E-C44C-47C5-A04C-5889259E9543.jpeg
De lucht is wat heiig, daardoor weinig herkenningspunten. Op de voorgrond een schaduw van een toren? Met een gsm-mast op een stok?
We kijken naar het westen/noordwesten.

Er zijn in NL twee hoge witte watertorens die iets van de vorm van het object op de foto weg hebben: in Meije en Meerkerk. Maar op beide plekken matcht dat niet met de omgeving.

Verder zie ik linksachter een lichte glooiing. Dat zou betekenen dat we een groot deel van NL kunnen afstrepen.

Mij staat bij dat JandeFietser onlangs een raadplaat van een tocht van Enschede terug naar huis plaatste, en eerder foto's ten zuiden/zuidoosten van Nijmegen, al zie ik daar niet snel windturbines komen.

Zo, meer kan ik nu niet bedenken... Goed plaatje!
Het is zo plat als een dubbeltje, je ziet een dijk. De foto is ‘s ochtends vrij vroeg genomen de mist hangt er nog.
ik had zelf nog niet op de schaduw gelet maar het is de schaduw van een fabriek.
Het omgekeerde driehoekige verkeersbord (voorrang) rechts met een klein bordje eronder (50, 100 of zo meter) zou erop duiden dat er een kruising ligt achter de fotograaf. Staat de fabriek op een hoek binnen de bebouwde kom, waarvoor dat geblurde plaatsnaambord staat?
Ik heb de foto gedownload en deze donkerder en scherper gemaakt. Ik zie maar één witachtige toren en geheel rechts loopt de dijk kronkelend verder. Ligt er een rivier achter? Rechts naast de werkzaamheden met die grote bult grond een brede sloot met een dam erin. Bij die bomengroep een huis en nog wat caravans, denk ik. Zo te zien is het herfst.
De enige toren in NL die er bij mijn weten sprekend op lijkt is die van Meerkerk. En dat is onmogelijk want ten zuidoosten van Meerkerk staan geen windturbines. In Meije en Katwijk staan ook witte torens, maar die omgevingen zijn te stedelijk. Kortom, ik zou het niet weten.
Vergeet niet dat door de heiige lucht zelfs lichtgrijze watertorens door de zon wit kunnen oplichten. Er zijn meer witte of lichtgrijze watertorens: Heemstede, Raamsdonksveer, Breukelen, Boven-Hardinxveld, St. Philipsland, Dubbeldam. Brielle schrap ik vanwege de donkere kap.
klopt er loopt een rivier. Die toren is een cluster van hoge gebouwen, er is maar 1 stad in NL met echte hoogbouw. (teveel gezegt?)
De echte oude fabriek die hier stond is weg, ze maken in de nieuwe fabriek het eindproduct van de vorige fabriek. ( nog maar 3 over van die oude fabriek in NL)
De windmolen staat er nog niet op streetview. ik fietste een kleine maand geleden hierlangs en heb gekeken hoe windmolens in elkaar gezet worden. Het is net lego.
klopt JanH, naast de oude suikerfabriek van Puttershoek, verleden jaar hebben ze de stenen toren gesloopt en nu ligt daar links een zonneweide en komen er 5 joekels van windmolens.

https://www.windpark-oudemaas.nl/
Na jouw Rotterdam-hint kwam ik ook op deze website uit. Bij wat rondkijken in de Hoeksche Waard zag ik die suikerfabriek en de rest is geschiedenis….

Nieuwe opgave.
86676981-8C6D-41B5-8263-6745B2C26B79.jpeg
Waar stond ik?
de weg en bergen lijken op ijsland
Onomstotelijk IJsland. Op het bord rechts staan pictogrammen van een hotel, stuga's en camping. Bij de eerste twee woorden op Google Maps leverde dit ontelbare locaties op. Dan maar campings en dan nog 42 km afstand in een straal ervan. Nog teveel zoekwerk voor mij die nog nooit op IJsland is geweest.
https://www.google.nl/maps/search/campi ... a=!3m1!1e3
Het bord ook :wink:
IJsland klopt. De zoekopdracht van Martin laat lang niet alle campings zien.
Schermafbeelding 2022-01-21 140218.jpg
Schermafbeelding 2022-01-21 140218.jpg (5.53 KiB) 635 keer bekeken
In mijn computer komt geen IJslandse vertaling voor, maar met die D met streepje raad ik al makkelijk welk land. Nu druk doende met mails naar Zweden, in het Zweeds uiteraard.
Het is in de buurt van Landmannalaugar, nog 42 km rijden naar Holaskjol met streepjes. Ergens op de F208 ofzo denk ik :? geen idee matig streetview sorry.

https://www.google.nl/maps/dir/H%C3%B3l ... .983?hl=nl
Is goed. Het is op de splisting van de F208 en de F224. Zie het plaatje.
Ik kwam van Landmannalaugar (F224) en moest daarom naar het Noorden. Dat was eigenlijk niet de bedoeling maar de F208 naar het Zuiden was afgesloten vanwege een "glacier outburst flood". Zelfs de ring was daardoor tijdelijk afgesloten.
Schermafbeelding 2022-01-21 145643.jpg
Trouwens een schitterende en indrukwekkende omgeving.

Jij bent.
Was dat toevallig in 2011?
Nee, in 2018.
https://icelandmag.is/article/glacial-o ... astructure
Twee dagen daarna ging ik over de Ring, richting Oost (de tegenwind was te hard, vandaar de bus). De bus moest een aardige omleiding nemen (over de F204).
Twee dagen fietste ik (met de wind in de rug) over de Ring terug naar de start van F209. Gelukkig was de Ring toen weer open, je kon nog wel de gevolgen van de overstroming zien en ruiken.