Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1108 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33857 berichten
Dat is helemaal juist!

Ik dacht dat het lastiger zou zijn. We hebben immers zo veel ophaalbruggen in Nederland... Maar als je er zelf wel eens komt, is het natuurlijk een eitje. P.S. Die schipper in die blote bast kijkt me niet vriendelijk aan.

Jij bent!
willem.m schreef:
do 20 jan, 2022 09:17
Dat is helemaal juist!

Ik dacht dat het lastiger zou zijn. We hebben immers zo veel ophaalbruggen in Nederland... Maar als je er zelf wel eens komt, is het natuurlijk een eitje.
In elk geval al snel een moment van herkenning inderdaad. Dat vind ik de leukste plaatjes, samen met diegenen waar je zin in vakantie van krijgt.
Toch blijven bruggen en watertjes soms lastig hoor... bij Oudewater viel het muntje pas wat later hoewel ik er heus niet ver vandaan was :wink:

Even gauw een nieuw plaatje zoeken.
Deze is goed te doen. Denk ik. Wel weer plat.

E6580B1E-2A28-420A-9D9C-B13F7938CEC8_1_201_a.jpeg
Rivierengebied, uiterwaarden? Zo te zien vanuit een hoge brug gefotografeerd, maar erg onscherp. Ik zie uiterst rechts een Shell-tankstation (luifel is vaag geel-rood) staan, maar op de lijst komen er geen Shell-tankstations in dat rivierengebied voor.
Ik sta niet langs een rivier, en ook niet op een brug. Het tankstation is knap opgemerkt, die had ik zelf niet eens door.
Ik ken de asgrauwe kleur van de landbouwgrond van de bollenstrek in Noord-Holland en van Zeeland. Ik denk arme zandgrond achter de kustlijn. Ik zie ook een dijk. Ik denk dat je op een toren staat. Watertoren?
Hier toevallig?
Plompe Toren
https://maps.app.goo.gl/W4CvMs9ubVw9spsz6

Ik moest denken aan het achterland van Ouddorp. En er bleken Shell tankstations in de buurt, en zelfs een toren. Met wat geluk was het 1 minuut werk.

/Edit:
Ik zie nu net dat Leon 'm in dezelfde minuut heeft geraden. Prima als de beurt naar hem gaat.
De Plompe Toren van Koudekerke op Schouwen.
https://www.google.com/maps/@51.6833974 ... 704!8i4352
Gelukkig, te laat, dat bespaart me het zoekwerk naar een nieuwe foto. :-)
Haha! Willem ramt harder op de verstuur en wint daarmee deze ronde.

Inderdaad de plompe toren https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... ompe-toren een kerktoren die sinds 1600 (ongeveer) is overgebleven nadat het dorp Koudekerke (niet te verwarren met Koudekerk) moest verdwijnen vanwege iets met water.

Het omfietsen waard, dat soort dingen.
Van Koudekerk a/d Rijn naar Koudekerke dus :wink: (er is nog een Koudekerke, op Walcheren)

Ik ben een keer in Koudekerk a/d Rijn geweest voor een bezoek aan de enige binnenkruier-poldermolen van Zuid-Holland en ik heb nog gedraaid op de korenmolen van Koudekerke op Walcheren :wink:
Ouddorp ligt trouwens een eiland verderop (en in een heel andere provincie ook nog eens). Maar ik snap wel dat het beeld overeenkomstig is ja. Dus alsnog knap gevonden.
Mooie plek hoor!

En inderdaad zocht ik eerst op Ouddorp, maar volgens Google Maps bleek er een Shell-station een eiland verderop.

Dan vis ik nog maar een andere markante plek uit mijn fotoarchief. (Hopelijk is-ie zo moeilijk dat Leon voldoende tijd heeft om nieuw materiaal te schieten of oud materiaal te vinden.)

Capture.JPG
Martin E. van Doornik schreef:
do 20 jan, 2022 11:48
Van Koudekerk a/d Rijn naar Koudekerke dus :wink:
Ja, dat was niet helemaal toevallig :wink:

anekdote; in mijn jonge jaren (en pre-www) hadden we voor een weekje fietsen eens een camping gepland in Serooskerke. Inderdaad, moe en wel aan het eind van de dag stonden we in het verkeerde Serooskerke toch een 30km verderop. Dat zat niet meer in de benen, gelukkig konden we ter plaatse toch een heel mooie minicamping vinden voor die nacht.
Ik weet allang dat er twee Serooskerke(n) bestaan. Er bestaan provincies die twee of meer dorpen hebben met dezelfde naam. Zo zijn er in Zeeland drie dorpen met dezelfde naam Driewegen. In Fryslân zijn er drie Oudega's en zo meer.
Ik ken nog een anekdote: lang geleden ergens op een station vroeg een man aan een (fysiek) loket om een treinkaartje naar Kruiningen. Omdat die man een Vlaming was en de naam niet goed heeft uitgesproken, kreeg hij een kaartje voor Groningen :lol:
Er stond hier eens een verhaal in de krant van een Belgische automobilist die midden in de nacht de weg kwijt was ten noorden van Roermond in het dorpje Asselt. Hij moest naar Hasselt (B), ten westen van Maastricht. Hij had nog het geluk dat hij niet in Hasselt ten noorden van Zwolle was beland.
En dat een passagier van een vliegtuig per ongeluk op Sydney (Nova Scotia, Canada) was geland in plaats van het beroemde Sydney in Australië.... :roll:
Maar off topic.
Een katholieke bedevaartsoord? Me suf gezocht en niks gevonden, ook niet langs de pilgrimroute naar Compostela.
Het is niet in Europa, Martin.

Inhakend op het offtopic topic, wil ik ook nog even deze klassieker delen:

"Een chauffeur die zich van dorp had vergist, is erin geslaagd om meer dan 680 kilometer verkeerd te rijden met een bus vol skireizigers. Een probleempje met de GPS, die La Plagne in de Spaanse Pyreneeën had gekozen in plaats van het gelijknamige skigebied in de Franse Alpen. Eén van de passagiers ontkent nu dat ze gratis bier kregen nadat de blunder aan het licht kwam."
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150312_01575661

P.S. Hilarisch random, die laatste zin.
Nog één dan.
Boedapest. Een warme zomeravond, juli 2002.
De fietsbus van Boedapest terug naar Nederland was vertrokken. De chauffeurs die ons hadden opgehaald, ingeladen en het grote ding met aanhanger door het drukke verkeer uit de stad hadden geworsteld werden op zo'n 40 km buiten de stad afgelost door twee anderen die daar hun rusttijd hadden genoten. We reden weg. Alle passagiers maakten zich klaar voor een aangename airconditioned avond en een lange nacht in de bus. De bus reed de snelweg op. De zon kwam door het achterraam naar binnen.
...
...
Een klein kwartiertje later ben ik de chauffeur toch maar gaan vragen of...
Hij nam de eerstvolgende afslag en keerde.