Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1086 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33605 berichten
Eerst het zoekgebied maar eens afbakenen. Ruhrgebied?

Jan
Het Ruhrgebiet is alvast juist.
Een schachttoren, zoals zo'n ding officieel heet. Roodbruin geverfd en voorzien van drie balkons. Komt niet voor in ons eigen Zuid-Limburg. En de scharnieren van het opdek-raam zijn wat on-Nederlands. Belgie, Noord-Frankrijk of Duitsland.... :?:
Na wat zoeken gevonden in https://de.wikipedia.org/wiki/Zeche_Bonifacius
Maar het gaat om de naam van het gebouw van waaruit de foto is gemaakt.....

Jan
Hilver schreef:
ma 27 dec, 2021 17:22
Maar het gaat om de naam van het gebouw van waaruit de foto is gemaakt.....

Jan
Klopt. Na de voorzet van van Martin lijkt me dat niet meer zo lastig.
willem.m schreef:
ma 27 dec, 2021 15:03
Van gas naar kolen... Hoe heet het gebouw van waaruit ik deze foto maakte?
Hotel Alte Lohnhalle dan maar?

Groetjes,

Carl
Dat is correct, Carl.

Dit tot hotel omgebouwde oude kantoorgebouw van de kolenmijn is een prima locatie om Essen en omgeving per fiets te verkennen. En wat we afgelopen herfstvakantie dan ook hebben gedaan.

PXL_20211023_083715507.jpg
PXL_20211023_084352650.jpg
PXL_20211024_090223496.jpg
willem.m schreef:
ma 27 dec, 2021 21:09
Dat is correct, Carl.

Dit tot hotel omgebouwde oude kantoorgebouw van de kolenmijn is een prima locatie om Essen en omgeving per fiets te verkennen. En wat we afgelopen herfstvakantie dan ook hebben gedaan.
Mooi weer gehad zo te zien! Ik had ook een stralend blauwe lucht maar het was wel kouder dan bij jou (maar dit was dan ook niet afgelopen herfstvakantie). Geïnspireerd door je draad over ugly houses heb ik iets uitgezocht met een andere ergernis: lelijke kabels door je mooie vergezicht.
20190329-_MG_7459.jpg
Groetjes,

Carl
Hilver schreef:
ma 27 dec, 2021 17:22
Maar het gaat om de naam van het gebouw van waaruit de foto is gemaakt.....

Jan
Oeps, niet aan gedacht :oops:
Ik dacht eerst: Davos! Want daar had ik tot 2010 familie wonen, maar de spits is toch anders. Gezocht op "Kirchtürme Österreich" en Kramsach lijkt erg op maar de galmgaten zijn hier spitsbogig en bovendien loopt er een richel onderlangs. https://www.alpbachtal.at/nl/bij-ons/in ... isd_135720
Montlingen bij Chur in Zwitserland lijkt ook erg op maar is 'em toch niet.... https://www.se-blattenberg.ch/de/montli ... d-kapellen
En in Slovenië helemaal niks gevonden.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 27 dec, 2021 22:47
Gezocht op […] Österreich […] Zwitserland […]Slovenië
Niet in een van deze drie landen, maar een is er wel, ondanks de sneeuw, warm. ;)

Groetjes,

Carl
Ik heb op Google afbeeldingen de volledige "kirche" lijsten in de gebieden rondom Oberstdorf, Garmisch-Partenkirchen en Berchtesgaden gescrolld, maar deze kerktoren zat niet bij de zoekresultaten. Wel zag ik een aantal kerktorens die er enigszins op leken.

Moeten we in Zuid-Tirol gaan zoeken? Daar zie je ook veel ranke kerktorens.

Ik vind de kerktoren op de foto trouwens wel een heel saaie en zuinige uitvoering.
Heb gezocht op Google afbeeldingen met kerktorens in Zuid-Tirol, in het Italiaans Camanili in Alto Adige en meer dan de helft van de resultaten is steeds weer die kerktoren staand in het stuwmeer van Resia....
In het aangrenzende Trentino zijn er ook zulke kerktorens. Ook Lombardije geprobeerd zonder succes. Let op elk detail, de kleur van de wijzerplaat, de gouden bolletjes boven de vier geveltoppen, de vorm van het galmgat, enz. Maar nog niks. Gaan we Elzas soms achterna?
Martin E. van Doornik schreef:
di 28 dec, 2021 09:36
Heb gezocht op Google afbeeldingen met kerktorens in Zuid-Tirol, in het Italiaans Camanili in Alto Adige en meer dan de helft van de resultaten is steeds weer die kerktoren staand in het stuwmeer van Resia....
Zo warm dat de sneeuw er bijna van smelt! Er is Streetview op de plek waarvandaan ik de foto heb gemaakt. Ik fietste een bekende route, maar had geen speciale aanleiding om deze foto te nemen, dat wil zeggen het is (althans bij mijn weten) geen beroemd kerkje of zo.

Groetjes,

Carl
Het was lang zoeken, maar omdat er al landen afvielen moest het zuidelijker zijn.
https://www.google.nl/maps/@46.7691786, ... 312!8i6656
JandeFietser schreef:
di 28 dec, 2021 10:09
Het was lang zoeken,
Lang zoeken? Ik had hem gisteravond pas geplaatst. Heb je de hele nacht doorgehaald? ;) Maar je oplossing is natuurlijk goed, de parochiekerk in St. Valentin auf der Haide, net ten zuiden van de Reschensee. Ik had op camping Thöni (hele jaar open) overnacht, net voor het dorp, bij een temperatuur onder het vriespunt. Dat ging prima, tot ik heel vroeg in de ochtend naar de wc moest, brrr!

Groetjes,

Carl
Lang zoeken
Volgens mij heeft JandeFietser niet zoveel geduld :D .
Geduld is voor mij een rekbaar begrip. Ik kan urenlang met iets bezig zijn maar voor een raadplaatje neem ik normaal een half uur. Deze kerk was wel bijzonder omdat wat Martin al zei er heel veel details zijn en al die kerken zien er net wat anders uit.

Nu weer eentje die Martin vast zal herkennen of was deze toch te veel verscholen in de afgelopen jaren?
gelderland.jpg
Zo te zien een niet al te grote beltmolen met een geel staartwerk, weinig ramen in de romp. Duidelijk Gelderland of Brabant. Heb op de Molendatabase alles afgezocht, maar moet me toegeven geen resultaat.... :oops:
Als het een witte grondzeiler betreft (met wieken vlak boven de grond) heeft Gelderland er niet één en Brabant maar twee, met een groene staart....
Limburg: de enige witte beltmolen staat in Afferden maar heeft groene wieken....
Het is geen beltmolen (voor zover ik er verstand van heb ) en staat ook niet in die provincies.
Edit: dit is dus een grondzeiler