Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1064 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
Dit museum staat in Bochum. Maar het Centraal station van Rotterdam ("de Haaientand") is goed en de winnaar mag de volgende raadselfoto plaatsen.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 dec, 2021 13:25
Dit museum staat in Bochum. Maar het Centraal station van Rotterdam ("de Haaientand") is goed en de winnaar mag de volgende raadselfoto plaatsen.
Ik had de volgende raadplaat al geplaatst, en die heb jij zojuist geraden. Jij bent, Martin!
Je had de naam van het museum wel moeten wegblurren, veel te makkelijk en ik vond op Google er twee: in Essen en deze hier in Bochum.
Hier is mijn volgende, ditmaal uit de oude doos.

kasteel.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 dec, 2021 14:10
Je had de naam van het museum wel moeten wegblurren, veel te makkelijk ...
Oops, vergeten 🤭😀
Vos, je hebt het snel gevonden, hoe deed je dat?
Inderdaad Casa Loma Castle in Toronto, Canada. De foto maakte ik op 9 augustus 1973 na aankomst per fiets vanuit Boston. Op m'n 22-jarige leeftijd al de tweede fietstocht aan de andere kant van de grote vijver.
Ik overnachtte in de kleine jeugdherberg aan de Spadina Road, op nog geen honderd meter achter mij vandaan. Spotgoedkoop en echt waar: 25 dollarcent per night, breakfast included. Volgens Streetview inmiddels afgebroken en nu staat er een chique appartementencomplex. Te zien op dit dronefilmpje bij de 36e seconde achter de grote toren rechts.
Na afloop vloog ik per BAC 1-11 van Allegheny Airlines van Toronto Pearson naar Boston Logan, daar overgestapt op een 747 van PanAm naar London Heathrow en dan verder met een 727 van dezelfde maatschappij naar Schiphol. Samen drie vluchten en m'n fiets kon toen gratis mee! Wat een avontuur.
De volgende is voor jou.
Zoeken op "castle gothic" en dan komt dit kasteel al snel voorbij. Wel een mooi verhaal.
De volgende. Ik weer met mijn hond, deze keer illegaal in de fietsmand meegenomen.
24a.jpg
Vos schreef:
ma 06 dec, 2021 16:05
Zoeken op "castle gothic" en dan komt dit kasteel al snel voorbij. Wel een mooi verhaal.
De volgende. Ik weer met mijn hond, deze keer illegaal in de fietsmand meegenomen.

24a.jpg
ik schat een Romeins theater (of amfitheater) ergens in Frankrijk, maar waar? Orange?
derdekeer schreef:
ma 06 dec, 2021 16:18
ik schat een Romeins theater (of amfitheater) ergens in Frankrijk, maar waar? Orange?
Laatst postte Vos een raadplaat van het aquaduct bij Nimes. Het colosseum van Nimes ziet er te mooi uit voor deze raadplaat. Eigenlijk geldt hetzelfde voor het amphitheater van Arles... Maar goed, gezien de eerdere foto's uit Noord-Italië kan het ook daar zijn.
Paar pixels erbij had wel geholpen :wink:

Ik denk Arles.

edit o er dacht nog iemand aan Arles :roll: . Als die het nu wél is hoop ik maar dat de reglementen voorzien in een bindende uitspraak.
Amfitheater van Arles is goed.
Buitenkant indrukwekkend, kaartje voor binnen kun je je besparen; werkelijk niets te zien.
Mocht Vos de winst aan mij toekennen, dan geef ik de beurt automatisch door aan Grandonneur. Ik noemde immers Nîmes, Arles en Noord-Italië. Dat was niet specifiek raden maar vaag gissen.
lastig. moet ik nu wachten op vos op straffe van in overtreding te zijn, of een nieuwe opgave posten in het belang van de voortgang van het spel niet te stagneren.
willem.m schreef:
ma 06 dec, 2021 17:12
Mocht Vos de winst aan mij toekennen, dan geef ik de beurt automatisch door aan Grandonneur. Ik noemde immers Nîmes, Arles en Noord-Italië. Dat was niet specifiek raden maar vaag gissen.
Had ik zo'n scene al niet eens eerder gezien?

En niemand die gewoon even de ongeschreven regels erbij pakt!
Poppink schreef:
ma 06 dec, 2021 18:32
...
Had ik zo'n scene al niet eens eerder gezien?
Misschien biedt deze scene het verlossende antwoord: https://youtu.be/-eXI4uy3Mlg.
willem.m schreef:
ma 06 dec, 2021 18:54
Misschien biedt deze scene het verlossende antwoord: https://youtu.be/-eXI4uy3Mlg.
Deze video is niet meer beschikbaar....
De volgende opgave,

73DF8D81-DB22-4AFC-9BC0-1240B5FE627C.jpeg
Uit mijn hoofd, Groningen, bij de sluis.
Zo heet die straat.
Screenshot_20211206-195306.png
Fout, andere flat op de achtergrond.
Screenshot_20211206-200741.png
Nee, uit mijn hoofd klopt dat niet helemaal.
Poppink schreef:
ma 06 dec, 2021 19:53
Fout, andere flat op de achtergrond.
dit spel heeft een groot zelfreinigend vermogen.