Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1063 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33599 berichten
Helemaal goed JanH! Bivakzone Konijnenberg (Rillaar): fijn grasveld, mooie rustige plek met mooi uitzicht.
De beurt gaat naar JanH.
Toen ik eenmaal door had dat het om een bivakzone ging was het niet zo moeilijk meer.
https://www.bivakzone.be/

Een gemakkelijke, denk ik 🤔
Knipsel21.JPG
Veerpont Berg aan de Maas (bij Urmond), blik op de Belgische kant.
Is goed. Jij bent.
Het was niet moeilijk, ik wist het gewoon. Het is een onvermijdelijke plek waar veel Limburgers van beide oevers naar de andere oever gaan om te fietsen. Ik kom er het vaakst langs aan de andere kant.

De volgende komt uit een ver analoog verleden. Ik weet zelf niet meer precies in welke plaats het was. Ik heb alleen gezichten weggepoetst, geen teksten e.d.
Afbeelding
Ik haak hier af.
Geen idee.

De essentie van het het fietsen is in ieder geval goed uitgebeeld: koffie met appelgebak!
Je bedoelt: koffie met vlaai!
Leon schreef:
zo 05 dec, 2021 20:03
Het was niet moeilijk, ik wist het gewoon.
Het gekke is dat ik stelselmatig alle gierponten van NL af ben gegaan, en deze dus ook bekeken had, maar ik had hem afgekeurd. :-/ Ik vond de overzijde er niet genoeg op lijken.
Twee gortdroge zomers met een aantal dagen boven 40 graden, vervolgens een overstroming en daarna herstelwerkzaamheden hebben daar inderdaad voor verandering gezorgd.
Ik herinner me dat de thermometer in 2019 'slechts' één dag 40 graden aantikte. Ik fietste die dag in Zuid-Limburg. In andere recente jaren was de maximumtemperatuur enkele graden lager, maar grosso modo warmt het inderdaad steeds verder op en zoals de foto laat zien, verandert het landschap mee.

On-photo:
Ik herken de plek van de raadplaat niet. Misschien als ik op 'lelijke kerk' ga zoeken... Nee, te lastig. Ik sla over.
willem.m schreef:
zo 05 dec, 2021 20:44
Ik herinner me dat de thermometer in 2019 'slechts' één dag 40 graden aantikte.
Officieel inderddad. Maar het is geen geheim dat de officiële thermometer hier op een heuvel staat en dat het in het rivierdal duidelijk warmer is. Ik zal de gegevens morgen eens napluizen.
Een kerk uit de jaren '30 met sterk schuine steunberen, met in elke travee drie ramen. De toren staat niet in het midden. Helaas zijn er in Limburg ook veel kerken gesloopt.
Het lijkt me toch appeltaart op de foto, die is hoger dan een vlaai, die hooguit 3 cm dik is. Moet ik dus buiten Limburg verder zoeken....
Leon schreef:
zo 05 dec, 2021 21:11
willem.m schreef:
zo 05 dec, 2021 20:44
Ik herinner me dat de thermometer in 2019 'slechts' één dag 40 graden aantikte.
Officieel inderddad. Maar het is geen geheim dat de officiële thermometer hier op een heuvel staat en dat het in het rivierdal duidelijk warmer is. Ik zal de gegevens morgen eens napluizen.
Als ik voor de 70m hoogteverschil 0,4 graad bij de data van het meetstation optel krijg ik de volgende aantallen dagen van max. 30 graden en meer:
2018: eind juli 13 dagen van 30 graden of meer vrijwel opeenvolgend met 2 dagen ertussen. 3 daarvan > 35.
2019: eind juli 4 opeenvolgende dagen boven 35, waarvan 3 boven 35: 39, 40 en 37,8.
2020: begin augustus 9 opeenvolgende dagen > 30, waarvan 3 >35.
2021: half juni: 3 opeenvolgende dagen boven 30 waarvan 0 boven 35.

Ook leuk is om eens het aantal kortebroekendagen (>15 graden?) per jaar te bepalen, net als het aantal t-shirtdagen, met een maximumtemperatuur van iets vanaf 22 graden. Wat me zo even al opviel was dat het aantal dagen >25 graden voor 2018 flink groter was dan van de andere jaren.

Over de foto: ik zal wat meehelpen. De suggestie van vlaai kan eerder Multivlaai zijn geweest want de foto is niet gemaakt in Limburg. Hij is gemaakt op een tocht van Bergen op Zoom naar Maastricht via ongeveer de (toenmalige) Vlaanderen Fietsroute. Ik weet niet of de foto in NL of B is gemaakt maar eerder in het begin van de tocht dan richting het eind.
Gevonden na zoeken op Google Afbeeldingen "Kerken in Noord-Brabant": de Maria Hemelvaartkerk in Nispen (bij Roosendaal)!
https://www.google.nl/maps/@51.482171,4 ... 384!8i8192
Haha, bepaald ver waren we toen dus niet gekomen voordat het tijd voor koffie was. :lol:
Jij bent Martin.
Leon, ik had jouw bovenstaand bericht van 9.38 u. niet eens gezien. Ik heb in 1983 eens via Nispen gefietst, alleen maar om de bijzondere molen aldaar te bekijken en fotograferen (zeldzaam met de Van Riet-wieken). Maar de kerk kwam in m'n herinneringen niet voor....
Hier is dan mijn volgende:

DSC00620.jpg
Ik ben er nog steeds nooit geweest maar ik kon maar één NS station bedenken dat zo'n beer van een poer zou hebben. Ik laat het aan de volgende vlugge beantwoorder.

Edit: poer ipv steunbeer
Ik denk er hetzelfde over als Leon. Sterker, het zoekgebied is vrij klein als je het patroon van recente fotolocaties van Martin volgt; dan blijft er maar één oplossing over. Nog sterker, vorig jaar plaatste Edwin* ook een raadplaatje van deze plek. Wat mij betreft plaats je een nieuwe opgave.
Dan zou de naam van dit station hier officieel vermeld moeten staan anders geef ik geen goedkeuring voor het volgende raad plaatje....
Centraal station Rotterdam (https://www.google.com/maps/@51.9235711 ... 192!8i4096) en ik geef de beurt meteen door aan Martin. 8) En als hij de beurt terug niet accepteert, dan mag er geraden worden naar de locatie van onderstaande foto:

Capture.JPG