Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1060 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33848 berichten
Neem dan gelijk wat Gulpener Dort mee Leon.
Ik pak al een spel kaarten en een fles wijn.
Wat doen we, toepen of klaverjassen.

Goed geloensd willem.m, jij mag weer.

Over kaarten gesproken.
Onderstaande foto had ik gemaakt voor het raadplaatje maar heb het niet gebruikt omdat ik bang was dat willem.m ermee aan de haal zou gaan.
joker.JPG
Er stond een bord met verklarende tekst naast.
20210915_1809_DSC_4898_J9110.JPG
Leuke wetenswaardigheid over die 52 kaarten en 364 plus 1 punten.
Staat langs de A7, ik zie die kaartenzuil wekelijks op weg naar m'n molen....
https://www.google.nl/maps/@53.1998715, ... 384!8i8192
Ha!
Vierde man erbij.
Gezellig.
Ik heb vroeger wel eens op school in Amsterdam aan een kaartspel meegedaan, dat "Boeren" werd genoemd en welke alleen door de jongens werd gedaan, maar ik weet nu niet meer hoe. Blijft alleen nog Patience over op m'n computer....
Foto 38.jpg
De foto heb ik in 1967 gemaakt. Die magere meneer links was de wiskunde- en Hebreeuwse taalleraar. Heel erg streng, losse handen: één kik of gapen tijdens de les of huiswerk niet goed gedaan betekende een afranseling. Bijgenaamd de meneer Kwel van onze school (van Billie Turf).
Ik heb tijdens mijn middelbare schooltijd erg veel kostbare tijd verspeeld aan kaarten op school. De sociale middenmoot hield pauze in de kelder, de alto's bewoonden het rookhol (ja dat kon toen nog, zolang je maar geen drugs dealde), en wij saaie nerds zaten te kaarten in de aula, waar ook de brugsmurfen zich veilig waanden vanwege de aangrenzende lerarenkamer. We begonnen in het 1e jaar met een autokaartspel, waarbij je op iets van 6 eigenschappen van allerhande auto's steeds een ronde kon winnen (met de Suzuki Alto met 796 (?) cc won je op kleinste cilinderinhoud, met de Lamborghini Countach op aantal pk etc.). Toen gingen we over op spelen om geld, wat de docenten prima vonden zolang het niet te veel uit de hand liep. We hebben getoept en gepokerd, maar ook vooral veel gebluft, waarbij het natuurlijk de kunst was om met boer-vrouw een grote pot te winnen. En niet te vergeten hartenjagen. In de 6e kwam daar af en toe assholen bij, een leerzaam spel omdat het feilloos laat zien hoe de echte wereld in elkaar zit. Dat assholen en het spel kniffeln hebben we in 2007 op onze fietstocht door IJsland ook nog gedaan, met twee leuke Duitse dames, maar dat terzijde.

Genoeg gelul uit de oude doos. Nieuwe opgave, met het vriendelijke verzoek niet te bingen of te lenzen:

Knipsel.PNG
Zou je wel even het gezicht van de scooterpersoon willen blurren?
Hier lijkt me, in Zutphen. (Google: "licht design tunnel").
Goed gevonden, Vos.
Bedankt. Eens kijken of iemand dit silhouet herkend:
25.jpg
Is dat de toren in Sint Jansklooster?
Ik dacht dat het vanaf kanaal Steenwijk-Ossenzijl richting Steenwijkerwold was, maar bij nader inzien zie ik daar geen toren. Dus dan zal ik me vergissen en zal jij gelijk hebben. Het was ook geen best weer. Beurt naar jou.
En eh.. hoe gevonden zonder Bing & Lens?
Vos schreef:
vr 03 dec, 2021 10:22
... En eh.. hoe gevonden zonder Bing & Lens?
Ik zag een woning met rood dak en dacht aan Twente. Ik tikte in Google "twente watertoren" in. Na een tijdje scrollen verscheen een foto van deze verbouwde watertoren, overigens niet in Twente.

Nieuwe opgave. De winst gaat naar degene die raadt welk woord op het object achter de lantaarnpaal (aan de linkerzijde) staat.

Knipsel.PNG
Punto?
Ha ha, juist. Maar ik reken het niet goed. Ik bedoel het object dat zich achter de paal bevindt maar op de foto niet zichtbaar is.
Je bedoeld die schoorsteen?
Ik ben juist aan het uitzoeken bij welke regionale maatschappij die kleuren van de treinen horen, zodat ik op grond hiervan een station kon zoeken, maar nu heeft iemand de schoorsteen gevonden....
Ben momenteel een schaalmodel van een molen aan het bouwen, dus niet altijd tijd voor Raad plaatje....
Vos schreef:
vr 03 dec, 2021 14:13
Je bedoeld die schoorsteen?
Vredestein it is!
Hoe komen die blauwe treinen in Doetinchem?
De treinstellen van Arriva zijn toch geel?
Ik had gezocht op dieselelektrische treinen (Alstom Coradia LINT 41/H) van Blauwnet in Overijsel.
Gegoogeld op "streetart silo" overigens. Mijn vorige plaatje was erg snel gevonden. Maar weer eens met hond proberen:
3.jpg
Dat zal wel op de Pont de Gard zijn.
https://www.google.com/maps/@43.947318, ... 608!8i2304