Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1050 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33859 berichten
Carl schreef:
wo 24 nov, 2021 22:20
renel schreef:
wo 24 nov, 2021 21:06
Zoeken op "fietspont haven" gaf snel een gelijkend pontje.
Nieuw plaatje:pondje.jpg
:shock: Zulke aflopende rivieren hebben wij hier in het vlakke westen niet. Moet wel in Limburg zijn!

Carl
klopt is ook niet in Nederland, is in Belgie bij Gent. Het pontje bij Terdonk
edit, google maps foto
3BF688F6-26E5-4C57-A531-D7F13A762307.png
Heel goed geraden JandeFietser. Beurt naar JandeFietser.
Met al die kranen moest het wel bij een industrie terrein zijn.

De volgende, weinig resolutie anders te makkelijk.
zee.jpg
Vanaf Neeltje Jans richting Westenschouwen?
JandeFietser schreef:
do 25 nov, 2021 08:16
... De volgende, weinig resolutie anders te makkelijk.
Voor het blote oog nog steeds te makkelijk hoor. En voor zover ik weet is er maar één plek op deze aardkloot met deltawerken met zulke pijlers. 😉 Anders dan bijvoorbeeld Eiffeltorens, waarvan er in allerlei landen replica's zijn gebouwd (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eiffel_ ... erivatives).
Klopt, toch wat van de foto moeten knippen :o

Tijdens een fiets ritje wat mosselen gekocht bij Neeltje Jans

Jij bent Leon
willem.m schreef:
do 25 nov, 2021 10:04
Voor het blote oog nog steeds te makkelijk hoor. En voor zover ik weet is er maar één plek op deze aardkloot met deltawerken met zulke pijlers. 😉 Anders dan bijvoorbeeld Eiffeltorens, waarvan er in allerlei landen replica's zijn gebouwd (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eiffel_ ... erivatives).
Ik wist niet dat er zoveel kopie-Eiffeltorens waren. Ik weet nog dat ik in Praag de nepperd tegenkwam. Ik vond het een behoorlijk teleurstellend ding.
De Oosterscheldekering bestaat wel uit drie delen. We zien hier het meest noordelijke deel. Ze zijn inderdaad erg iconisch.
Terug naar bescheidenere omgeving:
Afbeelding
Wist ik nog niet:
De blauwe wildspiegel, oftewel de Multi Wildschutz Warner, is een Duitse vinding. Behalve het reflecteren van licht bestaat ook de mogelijkheid om in de wildspiegel een geurmiddel te plaatsen. Als er een plek is waar dieren de weg oversteken, kan het geurmiddel hen daarvan weerhouden.
willem.m schreef:
do 25 nov, 2021 10:04
JandeFietser schreef:
do 25 nov, 2021 08:16
... De volgende, weinig resolutie anders te makkelijk.
Anders dan bijvoorbeeld Eiffeltorens, waarvan er in allerlei landen replica's zijn gebouwd (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eiffel_ ... erivatives).
In deze lijst ontbreekt opmerkelijk Dublin: de radio- en televisietoren van RTÉ (Raidió Teilifís Éireann).
Lijkt niet erg op de Eiffeltoren maar qua vorm anders wel. En nabij Zwolle staat er ook een, een "broertje" van die van Hilversum, welke in 1976 werd opgeblazen. (zwart-wit foto onder: hij werd wel de "Eiffeltoren van Hilversum" genoemd. Ik heb vroeger in Hilversum gewoond)
DSCF3134.JPG
Televisietoren Hilversum.jpg
Dat ding lijkt meer op een hoogspanningsmast zonder armen dan op een bouwwerk ontworpen door of geïnspireerd op het werk van Eiffel.
Precies. Alsof je een moderne windturbine vergelijkt met een klassieke standerdmolen.

En nu terug maar het raadplaatje. Ik heb geen idee... 🤔
willem.m schreef:
do 25 nov, 2021 11:40
En nu terug maar het raadplaatje. Ik heb geen idee... 🤔
Drenthe?
Niet in Drenthe.
Veluwe?
Leon schreef:
do 25 nov, 2021 10:38
Terug naar bescheidenere omgeving:
Maar een vreemd tafereel. Je verwacht wildspiegels aan een weg waar hard kan worden gereden.
Deze weg nodigt dat niet echt uit.
Al die inhammen suggereren dan weer dat deze weg druk kan zijn waardoor tegenliggers moeten uitwijken. Of zijn het inhammen om auto's te parkeren? :?

Gezien de plaatser van de foto lijkt het mij niet in Drenthe/Veluwe maar eerder in een straal van 50 km rond Maastricht.
De foto suggereert een verhoging in het landschap, zandgrond, een weg die voorheen vaak als sluiproute werd gebruikt en ik zie een paal als van gasleiding maar het plaatje er op is rood en niet geel.
@JanH
Op elke weg kan hard worden gereden en zeker op rechte wegen wordt bij tijd en wijle en zeker 's nachts heel hard gereden.
Ik heb niets gelezen over deze weg, maar ik trek uit het tafereel de conclusie dat de wegbeheerder het zat was dat de paaltjes steeds werden platgereden door vandalen (dat gebeurt veel) en daarom varkensruggen heeft neergelegd wat heel goed werkt en ze veel meer zouden moeten doen. Auto's moeten vertragen en opzij als ze elkaar tegenkomen. Ik vermoed dat dit ook een ontmoediging is om de weg als sluipweg te gebruiken.

Of het 50 km van Maastricht is hangt van een boel variabelen af.
Inderdaad zandgrond.
Ik zie het niet zo scherp zo op m’n foonschermpje maar volgens mij loopt daar achter die boom rechts een paadje weg. Naar een recreatieveld/plas/bos ofzo? Links naast de boom een bordje ervan. Rechts achter de boom ook wat op het grasveldje.
Voorbij de auto gaat een weggetje naar rechts. Daar is een veld waar je wat mij betreft en mits de boer het goed vindt recreatieve activiteiten kunt ontplooien en daarna is er ook nog bos. Daarna komt er wel iets waar van de eigenaar/de eigenaren een bordje ter promotie zouden kunnen plaatsen maar als ik met streetview dichterbij ga zie ik niks staan.