Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1043 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33890 berichten
Gevonden via internet.
Het is niet op de Hoog Buurlose heide.
Het schijnt dat moeilijk herkenbare landschappen toch makkelijker te zijn dan na-oorlogse woonwijken van steden. Zal ik beter rekening houden.
Vos schreef:
wo 17 nov, 2021 13:06
Gevonden via internet. ...
Ja dat snap ik. Maar ik had niet gedacht dat het zo makkelijk zou zijn zonder hulp van Lens of Bing. Dus dan is het knap als je de juiste trefwoorden weet te bedenken.
Ik heb me op de vlakte van het Dwingeler Veld en Fochteloër Veen gehouden omdat Rijssen en Diepenheim zowel als achtertuin als broekzak dienen.
Voorzover mij voor de geest staat zijn er op genoemde Veld en Veen niet van die rulle zandwegen.
Nog eens even denken.
Dit hier, maar dan een meter of tweehonderd verderop, want daar is geen Streetview: ?https://www.google.nl/maps/@52.8060424, ... 312!8i6656
Vos schreef:
wo 17 nov, 2021 09:57
Diepenheim.

De volgende:

51.jpg
Geen aanknopingspunten te zien. De brede zandwegen doet mij denken aan Noord Brabant. Dat wordt dan gokken.
De Regte Heide? (hoewel ik denk dat dit heideveld te klein is)
dunlop schreef:
di 16 nov, 2021 17:32
Je schrijft toch ook niet:
Urk is helemaal vergristelijkt.
Urk was al ‘gristelijk’ in de tijd dat mijn opa er regelmatig kwam als Wieringer visser. Als het niet hoefde, voer hij liever naar andere havens.
Voor mijn verjaardag heb ik afgelopen winter ‘De Ontdekking van Urk’ van Matthias Declercq gelezen. Als ultieme buitenstaander – want Belg – viel hij van de ene verbazing in de andere, maar wist hij ook met iedereen die wat te melden had, contact te leggen. Met als resultaat een prachtig boek voor iedereen die iets van Urk wil begrijpen.

Martin E. van Doornik schreef:
wo 17 nov, 2021 12:01
Op de bewuste dag in maart 2012 heb ik daar op de deurbel gedrukt en er verscheen een Turkse meneer. Hij begreep mijn uitleg gelukkig wel dat ik vroeger hier als klein kind heb gewoond. Het is bij deze volksverschuivingen louter een constatering, meer niet.
Anders dan Urk, zijn de westelijke tuinsteden van Amsterdam in de relatief korte tijd dat ze bestaan, volledig veranderd van bevolkingssamenstelling, zoals Martin al aangaf. Een halve eeuw gelden had niemand dat kunnen bedenken.
Ik kom met enige regelmaat in Slotervaart en merk dat de bewoners er op verschillende planeten leven, die lichtjaren van elkaar verwijderd zijn. Net als op Urk, wordt er door een aantal pubers bij het minste of geringste met vuurwerk gesmeten. Op Urk weet iedereen wel wie dat zijn, terwijl in Slotervaart de bewoners van de ene flat niet weten wie er in de andere flat wonen.

Wat er zich in de westelijke tuinsteden afspeelt – met name in de ‘schotelflats’ is onlangs ook beschreven. Niet door een buitenstaander, maar een ervaringsdeskundige: Lale Gül heeft met haar roman ‘Ik ga leven’ dingen beschreven die door buitenstaanders niet benoemd mogen worden.
"De ontdekking van Urk" is inderdaad een heel interessant boek.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 17 nov, 2021 19:40
Dit hier, maar dan een meter of tweehonderd verderop, want daar is geen Streetview: ?https://www.google.nl/maps/@52.8060424, ... 312!8i6656
Ja, klopt helemaal. Nationaal Park Dwingelderveld. Een ongewoon lange kaarsrechte zandweg. Kan je goed om je heen kijken.
Een kwartslag naar rechts is de Dwingeloo Radiotelescoop.
Knap gevonden!
Hallo Vos, ik heb hier enkele jaren geleden met m'n vrouw nog langs gefietst, maar niet op die mulle zandweg. Wil ik geen zand in m'n derailleurs en ketting hebben. M'n voorraad raad plaatjes raken zo uitgeput, zaterdag 20 nov. ga ik ergens anders in Nederland fietsen. Hier is dan mijn volgende:

Hofje.jpg
Ik fietste daar dan ook met naafversnelling en riem. Heerlijk.
Toch knap dat je het nog herkende. Het fietspad splitst zich een heel stuk daarvoor af.

Hofje van Noblet. Haarlem ken ik redelijk goed.
Nou, dat is al snel! Ik was op fietstocht in Haarlem en omgeving. Aan de overkant van het Spaarne de fraaie molen De Adriaan, waar ik ook eventjes heb mogen draaien.
Ik constateerde dat de Droste-fabriek, welke ik vroeger vaak had gezien, nu verdwenen is. De "Havanna" onder de chocoladesmaken....
De volgende is voor jou.
Weer eens iets internationaals. Ik heb wat geblurd om het niet té gemakkelijk te maken (nee, dan bedoel ik niet mezelf..).

8.jpg
La Tour de Saint Nicolas in La Rochelle, Frankrijk?
Heeft er inderdaad veel van weg, en ik ben er ook meermaals geweest, maar daar is het niet.
Wat een leuk plaatje! 🐶🚲☀️

[bericht aangepast omdat de vorige versie als sarcastisch werd ervaren - wat trouwens niet zo was bedoeld]
JanH schreef:
vr 19 nov, 2021 10:33
Italië, Rapallo.
https://www.google.nl/maps/@44.3484516, ... 6656?hl=nl
Geheel correct. Aan JanH de eer weer.
Dacht meteen aan de bloemenkust in Italië. Ben vanaf Pisa naar het noorden gegaan en kwam het Raad plaatje! al vlot tegen.

Nieuwe opgave:
IMG_9266.JPG
Via Lens is het plaatje wel te raden, daarom sla ik over. Ik denk dat willem.m het plaatje zo wel raad (gezien de eerdere bestemmingen van zijn fietsvakanties :wink: )