Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1040 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33962 berichten
Poppink schreef:
do 11 nov, 2021 22:49
Edwin* schreef:
do 11 nov, 2021 20:30
Zo op het eerste gezicht zou ik denken aan ergens in het Goorse Veld.....? :?
Waar is dat Goorse Veld?
Hier:
AC1D84E1-B710-4D6D-9A2B-F6F8C34E8E73.jpeg
Een vriend van mij woont aan de Goorseveldweg nota bene!
Moet dan met al die hints niet meer zo moeilijk zijn...
Knipselr.JPG
5 a 6 km in westelijke richting van de Zuivelhoeve.
En een beek (Hagmolenbeek?) die ook bij de Nieuwe Boeren een rol speelt, die boerderij ligt op 12,5 km van de Zuivelhoeve.
het gaat om de naam van de beek, niet de plek bij de boeren.
Je cirkel is nét iets te klein want je doorsnijdt bijna de plek.
Dit hier, de Rotersweg? https://www.google.nl/maps/place/7554+M ... d6.7440175
Rechtsboven ligt een boerderij met rode dak, die rechts onder de regenboog op de raadselfoto staat.
Wat een doorzettingsvermogen Martin.
De volgende is voor jou.
Een klein fotootje van het T-vormige dak en het feit dat de cirkel iets te klein was, waren voldoende om daar makkelijk te zoeken. :wink:
Ik ben wat moe, ik heb de dakgoten van het huis schoongemaakt en op het dak een paar losse dakpannen vastgezet. Morgen zoek ik een nieuwe foto uit, goed?
Hier is dan mijn nieuwe Raad plaatje. Deze plek was vanmorgen nog in beeld op televisie. NPO2.

DSCF6868-kl.jpg
Screenshot_20211113-201415.png
Bijzonder.
Een scheefgetrokken dakkapel was me niet eens opgevallen. Komt ervan als hij erg dunne zijwanden heeft.
Tip: de naam van deze smalle gracht is dezelfde als van een rivier ergens in Overijssel.
Er is alleen Streetview op de brug waar ik met m'n fiets stond.
Het Zwarte Water in Utrecht : https://www.google.com/maps/@52.0999886 ... 384!8i8192
Toevallig keek ik vrijdagavond even naar Vroege Vogels, Menno Bentveld was in Utrecht en op een gegeven moment noemde hij het Zwarte Water. Die naam is blijven hangen omdat in Venlo ook een Zwarte Water is, vlakbij de grenspaal van een van mijn laatste raadplaatjes. Gistermorgen was een herhaling.
Hallo DaVinci, je hebt het helemaal goed! Heel vlakbij staat een reus van een molen, die aan de Adelaarstraat staat. Je verwacht zoiets niet in een stad als Utrecht. Ik was (nog voor de corona) op een landelijke vergadering van molenaars, welke in de houtzaagmolen De Ster, vlakbij het centraal station, plaatsvond. Na afloop langs de Vecht via Kortenhoef naar Hilversum gefietst, langs dat Zwarte Water, omdat de treinen naar Amersfoort waren uitgevallen.... De molen in kwestie was op dat moment in restauratie, waarbij de kap eraf was getakeld. Vanwege vandalisme stond deze kap, goed bewaakt, binnen de hoge hekken van een naburige gevangenis! :shock:
Het leek alsof zowat niemand zo lang aan Vroege Vogels heeft gedacht, razend mooi educatief.
In Overijssel is ook een Zwarte Water, waar Hasselt aan ligt.
De volgende is voor jou.
Prima.
Volgende:
Afbeelding
bomen (Large) (2).jpg
Die is lastiger dan ik dacht. Heb je leesbare zaken van de grenspaal en het paaltje rechts verwijderd?
Volgens mij grenspaal 414. Ben er afgelopen zomer nog langsgefietst. Aan de ander kant van het hek dan, dat is Nederland, de foto is vanuit Duitsland gemaakt.
Locatie
Knipsel414.JPG
Ik herken hm niet op basis van mijn geheugen. Wel van dit plaatje op intranet.
Knipsel2.JPG
Ja JanH, paal 414. De beurt is aan jou.

@Leon, ik heb alleen het nummer wat groot op de voorkant staat verwijderd.

Wij hebben een rondje van een goeie 80 km vanuit ons kastelendorp via de Sluis Linne en de Meinweg, en dan komen we langs paal 414.
Nieuwe opgave
Knipsel1.JPG
Ik zie op de voorgrond een Nederlands-Belgische grenspaal staan. Industrie zo dichtbij de grens verwacht je niet in Brabant behalve boven Antwerpen. Aangezien de grens in Limburg meestal de Maas volgt, zoek ik waar de grens van de Maas afbuigt. In de buurt van Lanaken met grenspaal nr. 96?
https://www.grensmarkeringen.be/BeNLoverzicht.htm
Eerder 95. In NW richting gekeken. Maar als dat klopt is de eer aan Martin.
Dan zou dit de plek zijn: https://www.satellietdataportaal.nl/?ba ... uperView-1
Mapillary heef er wel een view maak kijkt zoals vaak de vereerde kant op.
Het is een bijzondere plek om een foto te maken voor jou Jan. Het wemelt daar niet echt van de fietsers die niet in de buurt wonen.
[BLINKING]Maar Martin heeft het gevonden. [blinking]