Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1037 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33963 berichten
Twee oplossing! Dacht dat deze moeilijk zou zijn.
Leon was één minuut eerder dan Mladen. Beurt naar Leon.
Nadat ik de storende fiets van de foto had gehaald en google erbij had verteld dat het een hotel café reastaurant in France was, was het niet moeilijk meer.
Volgende: waar hoort het gebouw bij en wat staat er op het dak waar nu Raad Plaatje staat?
Afbeelding
Brand

Screenshot_20211106-161651.png
Willem heeft deze voor een Engelstalig persoon toch wel wat verwarrende merknaam snel geraden. Hij is aan de beurt.
Ook voor Hollanders is Brand een bijzondere naam voor bier. Als je je dorst wilt blussen dan ligt Brand niet voor de hand.

Nieuwe opgave:

bank.PNG
Klopt! Een nog niet verpest Brabants dorp, gelegen nabij een mooi stuk van de Dommel.

Herkende je het plaatje? Zo nee, hoe heb je het gevonden?
Gemonde ligt op een route Eindhoven-Den Bosch die ik een paar keer per jaar fiets, de route gaat echter niet langs deze kiosk dus om te vinden had ik gezocht op muziekkiosk en kwam deze toen tegen.

Plaatje voor nieuwe ronde:
meulen.jpg
Ik denk hier:
https://maps.app.goo.gl/DzsvqgbKauVFnDLt7

In Eerde, op een kilometer of tien van de vorige raadplaat.
Ik denk het ook willem.m, Eerde it is.
Je krijgt de beurt terug.
Net voor het slapen gaan nog een nieuwe opgave:

Knipsel.PNG
Als ik dit plaatje zie, denk ik: Marienwaard
En ik weet dat het fout is.
Hoe zit het met vogels die rechtuit vliegen en afstanden uitgaande van Marienwaard @willem.m?
Volgens Google Maps ligt Mariënwaard bij Maastricht. Daar is het niet bij in de buurt.
Screenshot_20211107-125743.png
Nee, daar is het niet in de buurt. En als ik een as the crow flies-aanwijzing geef, leert dit spel dat de locatie al snel gevonden is. Daarom een andere: de locatie ligt ergens tussen ons beiden in.
Ergens in Midden-Limburg, denk ik? Die witte, fraai gegolfde kopgevel heeft een sterke overeenkomst met de molenaarswoning van de Friedessemolen in Neer. Ik kan niet op m'n computer uitzoeken, want ik draai vandaag op m'n molen. Nogal buiig weer....
@martin: Als je de vorige reacties leest kan je bepalen of jouw vraag met "ja" of "nee" beantwoord kan worden. Hier regent het ook.
De hintlocatie wijst op Gelderland / Achterhoek.

Ik zie drie aanknopingspunten in het Raad plaatje!:
- de kerk, niet zo'n grote. Denk ook dat de kerk in een klein dorp staat.
- de groene voorzieningskasten, een riool kast?
- het witte huis links met een klok gevel, meer precies een Gelderse gevel https://nl.wikipedia.org/wiki/Gelderse_gevel

Echter nog geen succes met het zoeken. :(
Het plaatje raad ik niet, maar deze zomer was ik een weekje op vakantie in Overijssel en daar zag ik luiken met dat rood/oker in de buurt van Dalfsen.
Klopt, dat zijn de kleuren van landgoed Rechteren in Dalfsen, maar de kleuren rood/oker zijn in het Raad plaatje! net anderom.
:? https://www.landgoedereninoverijssel.nl ... teren.html