Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1027 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33898 berichten
Poppink schreef:
wo 20 okt, 2021 22:00
Je herkent de panden op beide foto's.
Dit is Pünderich, had ik al eerder bekeken maar ik herken de panden niet.

Edit. Nu wel. Dit is de locatie van jou:
Knipsellocatie.JPG
Foto is richting NO.
Vlot gevonden JanH, de beurt is aan jou.

Punderich is een prachtig plaatsje.
Aan de overkant is een uitzichtstoren.
uitzicht.JPG
Nieuwe opgave
Knipselbrug.JPG
Naam van de brug is voldoende. Bonuspunt voor de locatie van de fotograaf.
Ik heb de lijst van bruggen over de Moezel maar ook over de Rijn nagegaan, maar niks vergelijkbaars gevonden. Vreemd, een brug zonder reling aan de bovenkant. Is geen spoorbrug, daar is hij te licht voor en ik zie bovendien een klein stukje autodak.
Een vakwerkbrug met bovenliggende rijvloer waarover een autosnelweg loopt, gelegen in Duitsland en niet over de Moezel.
Doe maar de Fuldatalbrücke Berghausen.
Fuldatalbrücke Berghausen.JPG
Bron: Brueckenweb.de
Helemaal goed, inclusief mijn locatie toen ik de foto nam, 👌👍👏
Jij bent.
Bruggen, bruggen met een snelweg.
Ditmaal een brug te ver, leg ik na het vinden van het plaatje wel uit.
DSC_4831.JPG
Lijkt me sterk, de opname is gemaakt op 8 september 2021 om 12:11 uur.
Uiteraard volgen er extra aanwijzingen wanneer jullie je tanden hebben stukgebeten op de afbeelding.
Waar was Poppink op 8 september? 🤔

Screenshot_20211021-113937.png
Ik denk een stukje verder deze fietsroute in, waar de E42 de Belgisch-Duitse grens kruist over de Our: https://www.google.com/maps/@50.2378513 ... 384!8i8192
Leon schreef:
do 21 okt, 2021 11:56
Ik denk een stukje verder deze fietsroute in, waar de E42 de Belgisch-Duitse grens kruist over de Our: https://www.google.com/maps/@50.2378513 ... 384!8i8192
Pats, dat is het.
Ik had een afslag gemist en was een brug te ver bij het voormalig douanekantoor terecht gekomen.
Heerlijk een yoghurtje gegeten en genoten van de rust.
Poppink schreef:
do 21 okt, 2021 12:04
Heerlijk een yoghurtje gegeten en genoten van de rust.
Hier in de buurt eet ik vaak ook wat, wat ik bij me heb. Maar waar is het?
Afbeelding
Vennbahn, ergens?
Nee, lijkt me een onderdoorgang onder een dichtgegroeid spoor ergens in Zuid Limburg of nog waarschijnlijker net over de grens.
Jullie denken aan het correcte land maar het is niet de Vennbahn.
Het gaat ook niet onder een spoor of voormalig spoor door.
Is het een voormalige spoorlijn die door dit tunneltje ergens onderdoor ging?
Mededeling: ik zet het even op hold zolang het certificaatprobleem bestaat, tenzij iemand het 100% goed heeft.
Ligt zo te zien in Belgie, heb wel een plaatje van de tunnel gevonden "Tunnel van Merkhof" kan hem alleen nog niet vinden met streetview , zou vlakbij Hombourg / Aubel moeten zijn
Dat keur ik goed JandeFietser. Er is immers maar één "tunnel" op dit stukje. Er bovenop ligt een drukke weg, of liever gezegd een niet zo drukke weg waar soms akelig hard gereden wordt, geheel volgens Waalse traditie.
Hij ligt, niet toevallig, op het hoogste punt. Een goede plek om wat te eten.
Jij bent.