Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1019 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33902 berichten
Willem je analyse vwb Pakistan is waardeloos. :wink: . De rest van je idee is veel beter.
Je begrijpt best wat ik bedoel. Waardeloos om zo te reageren in een spel.
Ik bedoelde het niet vervelend w. Ik heb een smiley toegevoegd. Beter?
Ok 😀
Inmiddels heb ik op Google Maps gezocht op "kerk/eglise" in België in een straal van ca. 25 km om Maastricht, maar kan geen goed gelijkende afbeelding van een kerk vinden.
Geef of neem een paar meter dan denk ik dat je net buiten Gemmenich stond.
screen.jpg
Indachtig deze post wil ik graag nog even aantekenen dat je daar op 220 meter hoogte van de zon stond te genieten.
Kijk maar wat OpenTopoMaps ons daarover vertelt.
screen01.jpg
screen01.jpg (69.66 KiB) 664 keer bekeken
EDIT: Ik moet morgen eerst een stukje fietsen om jullie een nieuw raadplaatje te kunnen presenteren.
Poppink jij bent want dat klopt erg goed.
Het was vanaf de Belgische kant via de Ravel een heerlijk rustige klim naar het drielandenpunt. Aangekomen op de top bleek het een kermis van jewelste. Half Nederland wilde op deze zonnige zaterdagmiddag namelijk zonodig met de auto de berg op, en later weer terug.
Zo, lekker gefietst.
Kerk, kerkklok, klok.
Waar was Poppink vanmorgen rond 13 over 11?
DSC03497_1.JPG
Aanwijzing: 1920
Almelo?
Willem, dit zal jou wel aanspreken:
Waer iemand duizent vreugden soek,
Mijn vreugt is in dees' achter-hoek

Ook dit is een aanwijzing.
Kort maar krachtig.
De vredesklok, monument aangeboden door de burgerij van Neede.
Willem Sluiter, geboren in Neede, is de schrijver van de dichtregels.

Renel, de volgemnde troefkaart in het spel is aan jou!
Zoeken op "klokkentoren achterhoek" bracht me al snel in Neede.

Hierbij ook een nieuw raadplaatje:
magazijn.jpg
Hoewel ik er zelf nog nooit geweest ben, levert mijn speurtocht het volgende plaatje op:

https://www.google.com/maps/@51.3586374 ... 312!8i6656
Goed geraden Edwin*! Vorige maand fietste ik er langs. Jouw beurt.
Edwin* schreef:
zo 10 okt, 2021 17:58
Hoewel ik er zelf nog nooit geweest ben, levert mijn speurtocht het volgende plaatje op:
Prijs je gelukkig. :D Het leek me wel een of ander kamp. Daarom heb ik het opgezocht. Merksplas kolonie is niet de plaats om graag te zijn. Wikipedia:
De Merksplas-kolonie was een landloperskolonie in Merksplas opgericht op 4 juli 1824 (in de vijftienjarige periode dat België deel uitmaakte van Nederland). Landlopers werden door de Maatschappij van Weldadigheid tewerkgesteld in verschillende ambachten en in een bloeiende boerderij. Na de afschaffing in 1993 (wet van 12 januari 1993) van de wet die de vrijheidsberoving voorzag van landlopers, bedelaars en souteneurs, kwam een aantal gebouwen, onder andere de boerderij, leeg te staan. Tegenwoordig wordt een deel van de infrastructuur gebruikt als gesloten centrum voor illegalen. Het hoofddeel van de gebouwen werd al langer als gewone gevangenis gebruikt.
Leon schreef:
zo 10 okt, 2021 18:59
... Merksplas kolonie is niet de plaats om graag te zijn.
https://www.google.com/maps/place/Colon ... 1?hl=en-US
Aan het einde van een fietsvakantie voel ik me een landloper en zie ik er dan misschien ook wel een beetje zo uit. In vroeger tijden geen locatie om aan te doen dus daar in Merksplas :wink:

Op het volgende raadplaatje bevindt mijn fiets zich op adellijk grondgebied ergens in de Achterhoek, vlakbij een locatie waar men in de oorlog nog wel eens een onderkomen kon vinden, niet als landloper, maar als onderduiker.
Ook na de oorlog werd een omstreden kapitein er nog een schuilplaats geboden.

970AD0A5-059E-494F-A148-4D4C0C9453F6.jpeg
Links buiten beeld staan hoogspanningsmasten (schijnt gewild te zijn in raadplaatjes :D ).
Er is een Google Streetview van dit tafereel (zonder mijn fiets).
Zeg je onderduikers, dan zeg je Aalten.
Aalten herbergde tijdens de Tweede Wereldoorlog de meeste joodse en niet-joodse onderduikers van Nederland - op een bepaald moment 2.500 op een inwoneraantal van 13.400.
Maar adellijk gebied?
Het is niet in Aalten, ook niet in de buurt. Het is in ieder geval ten westen van Aalten.
De Achterhoek is best groot, realiseer ik me…

https://www.natuurlijkachterhoek.org/ac ... /algemeen/
Het landschap doet me ook eerder aan de Liemers denken.