Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1008 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33853 berichten
De bovenste naam op de fietswegwijzer lijkt met een W te beginnen en een van de laatste letters is een g. Rostock of Schwerin schrap ik eruit want die hebben geen streetview. Hamburg heeft wel dergelijke raamomlijstingen maar nergens sneeuwroosters op de daken te zien. Dus zuidelijker.... Berlijn is het zeker niet, want de afstanden op die wegwijzers naar andere plaatsen zijn te kort.
De plaatsen die worden genoemd passen niet bij de route die ik heb aangegeven. Daarom hieronder de gps-routes van beide routes die ik van internet heb gehaald. Roze is de route van Enschede naar Hamelen met in het groen enkele alternatieven, blauw is de Hanzeroute die ik op een gegeven moment heb opgepakt. Bij Roermond kwam ik weer in Nederland.
E85B7C13-B118-4121-BA35-945BAEB78D23.png
Dat keramieken / mozaïeken ding is geen slang, denk eerder aan een donut.
ah je hebt de hanzeroute terug gefietst en niet richting Berlijn….
Precies, en dat was ook mijn wild guess x berichten hiervoor, en waar JanH bevestigend op antwoordde. En omdat JanH zo op zijn bsm-iaans over die Paddestoelen begon, dacht ik gelijk aan Paderborn, al ligt die stad in een laagvlakte en zou dat dus niet kloppen met de sneeuw-op-de-daken-theorie van Poppink. Gisteravond heb ik dan maar even een kwartier op mijn telefoon zitten zoeken, maar in Paderborn heb ik niks kunnen vinden. Dus tenzij ik iets over het hoofd zie, zal het wel een andere stad zijn. Succes met verder zoeken!
Gezocht op OSM op amenity=bicycle_repair_station maar niet kunnen vinden: https://overpass-turbo.eu/s/1btU :(
Geen beginnen aan.
Inmiddels zoveel dorpjes met Faller huisjes en kastelen bekeken, ik geef het op.
Ik denk dat het een grote stad is.
Wat is een Fallerhuis?
Ik ben onderweg en heb niet aldoor internet, excuus voor de late reactie.
@willem.m Ik ben niet begonnen over paddestoelen. :?
Het is geen klein dorpje maar imho een grote plaats. Edit: 75000 inwoners volgens Wikipedia.
Helpt deze foto? Dat was links van mij toen ik het Raad plaatje! nam.
IMG_20210925_115718.jpg
Am Schlossteich in Detmold. Daar ligt de donut: https://www.google.com/maps/@51.936124, ... 240!8i5120
Helemaal goed, Leon. Jij bent.
Waar stond ik:
Nb Ik ga zometeen een stukje fietsen, dus jullie hebben de hele middag de tijd. Tip: ga ook fietsen.
Afbeelding
Net ten noorden van Klimmen (limburg) ligt: https://www.bakkesdekalfhof.nl/ en dat is de boerderij die je ziet
Je stond denk ik op de kalfshofweg net ten noorden van de A79
kalfsJPG.JPG
Ik heb de foto uitvergroot en vlak voor de carre-boerderij staat een zilvermetallic auto met een geel nummerbord. Dus Zuid-Limburg. De hoogspanningslijn met vier "ra's" boven elkaar op de achtergrond loopt ook noordelijk van Ubachsberg. Nu verder zoeken.... (laat maar zitten, Jan de Fietser is me nu voor)
JandeFietser schreef:
za 25 sep, 2021 18:05
Je stond denk ik op de kalfshofweg net ten noorden van de A79
Klopt. Jij bent.
Het was een prachtige fietstocht vanmiddag. De foto's kunnen hier nog van pas komen.
ik heb ook aardig rond getrapt, echter geen foto's genomen.
Maar deze had ik nog, wel een beetje geblurd anders was het te makkelijk.
Next.jpg
Puerto del Portalet (Col de Pourtalet = grensovergang Spanje - Frankrijk), er zijn meer mensen die deze foto gemaakt hebben :)

Afbeelding
no doubt,
Wel bijzonder, je rijdt Spanje uit in volle zon en op de top is het bewolkt, de afdaling alleen maar regen.
Jij bent
Er zal wel wat noordenwind zijn geweest, de Pyreneeën hielden het slechte weer voor de Spanjaarden tegen. Balen als je dan opeens in de regen zit. Maar afdalen in de regen lijkt me minder hinderlijk dan stijgen in de regen ....
De volgende foto. Waar staat dit huis, je kan het vinden op Streetview. De heuvels op de achtergrond zijn zeer karakteristiek voor die regio en erg de moeite waard om doorheen te fietsen.

Afbeelding