Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1005 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33590 berichten
JandeFietser schreef:
ma 20 sep, 2021 16:50
Heb je niet per ongeluk de folder van naam gewijzigd of ergens anders heen gesleept?
Probeer eens te zoeken op de disk naar een naam van een bestand wat je kwijt bent
Zoals ik al zei, het verdwijnen van al m'n fietsbestanden gebeurde vanzelf terwijl ik op enige afstand van m'n computer stond. Ik heb nog wel wat meer in de laptop en op CD-roms staan, maar Noorwegen in 1975, Oostenrijk in 2016 en Luik in 2017 zijn bijvoorbeeld totaal verdwenen.
GOED NIEUWS!
Ik heb een neef, die computerdeskundige is en hij heeft op afstand vanuit z'n huis in Loosdrecht middels Teamviewer mijn computer bekeken en al mijn fietsbestanden zijn nu weer terecht! Helemaal ergens diep onderaan in de externe harddisk. Man, wat had ik vannacht slecht geslapen, alsof ik voor niets heb gefietst.... Als back-up ga ik ze allemaal op dvd's branden.
Martin E. van Doornik schreef:
di 21 sep, 2021 20:47
Als back-up ga ik ze allemaal op dvd's branden.
Pas maar op dat boel niet in de fik vliegt!
Wat dacht je van een externe harde schijf die je zo nu en dan aanvult met nieuw werk en bijvoorbeeld bij de buren of in de molen laat logeren?

Enneuh, heb je misschien een mooi raadplaatje uit het rijke archief van je?
Groningen heeft veel te bieden, van 't Kret, Bakkerom, de Jammer en De Jouwer tot 't Zandstervoorwerk, Kolhol, Dekkershuizen, Nooitgedacht en Polen aan toe.
Ik begrijp het niet.... wat bedoel je met laten logeren bij de buren of in de molen?
Ik een foto plaatsen? Nu effe niet, heb reuze zin om naast m'n vrouw te gaan zitten, ik ben zo opgelucht en wil bij haar zijn.
Nou, het is verstandig de extra backup niet in je eigen huis te bewaren.
Stel je voor dat er brand is, dan ben je alsnog alles kwijt.

Voordat we op vakantie gaan maak ik regelmatig een backup van belangrijke zaken, waaronder de foto's en die breng ik dan bij de buren of bij een van de kinderen.
Poppink schreef:
di 21 sep, 2021 20:50
Wat dacht je van een externe harde schijf die je zo nu en dan aanvult met nieuw werk en bijvoorbeeld bij de buren of in de molen laat logeren?
Altijd twee externe harde schijven nemen. Ze kosten echt zo veel niet meer. Wel van een goed merk kopen zoals WD. Voor 50 euro heb je er een van 1TB portable, USB3. Voor 25 euro meer een van 3TB. Daar kun je een tijdje mee voort denk ik.
Hier is mijn nieuwe raad plaatje. Buiten Frankrijk heb ik zelfs in Nederland nog nooit zoveel mistletoe, ook wel maretak, aan de bomen gezien als hier. Maar waar? Het is in een vrijwel grote plaats met een "zwart" verleden.

DSCF9235.JPG
eh, moet eerst die van mij niet opgelost worden?
JanH schreef:
di 21 sep, 2021 23:59
eh, moet eerst die van mij niet opgelost worden?
Mijn fout.
Niet goed gekeken en gedacht dat Martin aan de beurt was.
Sorry JanH.
Dan eerst de oplossing van JanH afwachten, daarna de mijne aan de beurt, goed?
Degene die mijn Raad plaatje! oplost is dan aan de beurt, toch?
klopt Jan,

eerst moet die brug gesloopt worden.
Delfzijl, dit hier? https://www.google.nl/maps/@53.3333879, ... 384!8i8192
Ik herken toevallig het havengebied van die plaats....
Helemaal goed. Martin, jij bent.
JanH schreef:
wo 22 sep, 2021 11:29
Helemaal goed. Martin, jij bent.
Zo komt alles toch weer op z'n pootjes terecht.
Delfzijl: die keermuren met coupures en ingebouwde vloeddeuren en een industriële spoorlijn, daar zijn er maar weinig van in ons land. Wij gingen wel eens uit naar theater Molenberg en om daar te komen reden wij er langs. Vandaar.
Dan beschouw ik mijn (per ongeluk) al geplaatste foto met de mistletoe in de bomen nu als mijn beurt. :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
di 21 sep, 2021 20:47
GOED NIEUWS!
Ik heb een neef, die computerdeskundige is en hij heeft op afstand vanuit z'n huis in Loosdrecht middels Teamviewer mijn computer bekeken en al mijn fietsbestanden zijn nu weer terecht! Helemaal ergens diep onderaan in de externe harddisk. Man, wat had ik vannacht slecht geslapen, alsof ik voor niets heb gefietst.... Als back-up ga ik ze allemaal op dvd's branden.
Of dat een veilige manier is op de lange termijn betwijfel ik. Backups op dezelfde locatie is een risico, en de levensduur van zelfgebrande dvd’s is ook beperkt.
Wellicht een goede ssd (extern) of een betaalde, betrouwbare (Nederlandse?) clouddienst. Wij gebruiken daarvoor Stack (van TransIP) en dat bevalt prima.
Ik blijf het maar een eng idee vinden: al m'n mooie bestanden aan derden toevertrouwen. Ik heb weleens van Cloud of zo gehoord. Maar wat nou als die instantie opgeheven zal worden? Dan ben je zwaar de pineut....
Levensduur van zelfgebrande dvd’s beperkt? Ik heb hier een aantal van wel 20 jaar oud en ze werken nog prima.
wel een beetje off-topic,
ik bewaar fotos op een losse harddisk en in de cloud.
zo ben je ook haast niet vatbaar voor virussen en versleutelaars van je bestanden.
wanneer een cloud dienst stopt, heb je altijd de tijd om naar een andere cloud dienst over te stappen.
( en anders heb je de fotos nog op je eigen disk )
Martin E. van Doornik schreef:
di 21 sep, 2021 23:52
Hier is mijn nieuwe raad plaatje. Buiten Frankrijk heb ik zelfs in Nederland nog nooit zoveel mistletoe, ook wel maretak, aan de bomen gezien als hier. Maar waar? Het is in een vrijwel grote plaats met een "zwart" verleden.
Voor mij bevat de foto geen aanknopingspunten. En wat bedoel je met een "zwart" verleden? Slavenhandel, 2eWO, industrie?