Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1004 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33875 berichten
Ongeveer op het midden van de foto, iets boven de grond, zie ik een plaatsnaambord staan met een schuine rode streep. Rechts in de verte een kerktoren, lijkt wel op de Juffertoren van Haren.
Als dat geblurde blauwe bord op een "t" eindigt, zou het wel de Oostermoerse Vaart kunnen zijn. Ik heb die vaart van de molen De Biks helemaal gevolgd tot Gasselternijveen, er zijn alleen maar vaste bruggetjes....
Op Google satelliet worden de namen van de waterwegen erg summier weergegeven.

"De Hunze (die ten Noorden van het Zuidlaardermeer tegenwoordig het Drentse Diep wordt genoemd) is afgesneden door het Winschoterdiep."
Maar daarboven zijn de contouren ervan nog wel deels te volgen op Google satelliet.
Nee Martin, het is het bord 'Einde onverplicht fietspad' en de toren zou je vanuit je molen moeten kunnen zien.
Ik kan vanuit de kap van mijn molen, buiten het silhouet van stad Groningen om, maar twee kerktorens zien: die van Stedum en van de R.K. kerk van Sappemeer. Alle andere kerktorens zijn door het geboomte aan het oog onttrokken. Maar in een flinke straal rondom Sappemeer kon ik geen klapbruggetje vinden.
Ik heb nog gistermiddag enkele uren voor onderhoud (zie foto, een aantal tanden getrokken) in de molenkap doorgebracht, de luiken waren open en die kap bevindt zich op 25 meter hoogte. Dus uitzicht zat.
DSC00268-mail.gif
Huh? De Juffertoren van Haren?
Ik zag deze tekst.
De gemeente is gebouwd in lintvorm die in grote lijnen een zandrug volgt welke overbleef na de laatste ijstijd. Men vindt hiervan ook nog overblijfselen in de vorm van pingoruïnes en een keileemrug in Schildwolde. Op deze laatste vindt men de Juffertoren die uniek is vanwege haar geheel gemetselde spits.

Hoe het ook zij: De gemeente Duurswold ligt op de zandrug die loopt vanaf Ruischerbrug.
Ergens op die zandrug staat jouw molen en ook de kerk die je ziet op de foto.
De gemeente Duurswold is allang opgeheven en opgegaan in Slochteren, later Midden-Groningen. Ik denk dat dit plaatsnaambord met de schuine rode streep van Slochteren is. Maar ik vond alleen een klapbrug bij de Groenedijk en bij de jachthaven vlakbij de Fraeylemaborg.
De toren van Schildwolde kan ik dus niet vanaf mijn molen zien, want er ligt een bos voor.
Ik geef het op....
is dit hem? de t op het bord is van Shildjer Tilbat
7Q7W+64 Overschild
gevonden door op klapbrug Groningen te zoeken.
07BEC505-8308-4E78-AA4E-F5A3644D9152.png
755B43A6-6708-40EC-9893-676E2D31F95E.png
Bingo JandeFietser.
Jij bent.
Op de foto zag je ook het gesteente van het gemaal naast de brug.
een tijdje geleden kwam ik hier langs.
467B3EE8-DD16-4EC2-8E8F-7DD6C514FF8F.jpeg
Ziet er uit als ...

/Edit: ik herken het meteen, maar heb geen tijd om een volgende raadplaat te managen.
Ik herken de kerktoren van Heusden, nog van een molenexcursie aldaar jaren geleden. De plek waar de foto is genomen moet ongeveer in de buurt zijn van dit hier: https://www.google.nl/maps/@51.7326205, ... 312!8i6656
klopt Martin, het leuke was dat er twee molens achter elkaar staan en ook twee torens.
Was op een ritje naar Nijmegen dat ik dacht om dit vestingsstadje eens te bezoeken.
Heusden heeft drie molens, hoor! Het zijn gereconstrueerde standerdmolens, waarvan één uit Lommel in België overgebracht.

Ik kan nu moeilijk een nieuwe foto uitzoeken. Ik hoorde, staande in mijn hobbykamer, vreemde geluiden vanuit m'n computer. Ik heb de muis en toetsenbord niet eens aangeraakt.... En nou zijn alle foto's van mijn fietsavonturen in de afgelopen 52 jaar uit de externe harddisk totaal verdwenen! :cry: :evil:
Ik geef het stokje maar door aan iemand anders om een raad plaatje te plaatsen.
Wat vervelend.
Meeste 'oudere' harde schijven zijn mechanisch, dus met motor. Draait de motor nog?
Kun je controleren of door te luisteren of langzaam de externe harddisk te bewegen dan moet je een tegendruk voelen.

Dan hier een nieuwe
2.JPG
Andere bestanden in de externe harddisk zijn nog wel compleet. Alléén van mijn fietstochten is alles verdwenen. Ik heb nog wel een deel ervan op de laptop en op diverse CD-roms staan. Maar van de analoge periode, dus negatieven en kleurendia's van 1969 t/m 2008 moet ik nog overnieuw scannen. Hoop werk. En de teksten van mijn verslagen zijn natuurlijk ook foetsie.
Heb je niet per ongeluk de folder van naam gewijzigd of ergens anders heen gesleept?
Probeer eens te zoeken op de disk naar een naam van een bestand wat je kwijt bent
JandeFietser schreef:
ma 20 sep, 2021 16:31

Dan hier een nieuwe
Is dit onderdeel van de klimaatprotesttour "Zonder Kerosine naar Berlijn"? Sinds 20 augustus en tot 10 september fietsen, in zes verschillende tochten vanuit alle delen van Duitsland naar de hoofdstad.
timetable.JPG
Antwoord op mijn vraag is Ja.
Op de site van deze actie staat nl deze foto.
KnipselB.JPG
Bevat veel en ook meer van het Raad plaatje! en toen was het gemakkelijk.
https://www.google.nl/maps/@52.5186547, ... 6656?hl=nl
Helemaal Goed Jan.
Ik fietste naar Berijn en kwam merkwaardig opgemaakte fietsen tegen. Eénmaal in Berlijn zag ik deze demonstratie.
Ze hebben een kamp opgezet in het Grosser Tiergarten, dus als je nog gratis wil kamperen in Berlijn :D

Dit was de exacte locatie
https://www.google.com/maps/place/Karl- ... 13.4022686
Oplossing begon met zoeken op eerst "cyclistes de démonstration" en daarna "demonstration radfahrer" waar ik in één van de resultaten de groene vlag herkende.

Nieuwe opgave:
Knipseld.JPG
Te makkelijk voor mij, ik sla deze over.