Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1003 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33419 berichten
Beste JanH, je hebt het helemaal goed. Het was een zonnige en warme dag met 30 graden op die 31 augustus 2014. Vanuit Glendalough en daarna Greystones, waar ik het graf van mijn vroegere dorpsgenoot Marten Toonder had bezocht, verder naar Dublin gefietst. De volgende is voor jou.
Was eenvoudig te vinden met sporen van jou op het www, waarbij wat geluk ook een rol heeft meegespeeld.

Nieuwe opgave:
DSC01567.JPG
Er is een streetview van.
Je moet het niet te gemakkelijk maken JanH.
Omdat er geen beeld is heb ik het met behulp van de google kaart gereconstrueerd.
Vanaf het fietspad tussen het Eerste Kwartier en het Nonnengat.
De flats staan aan de P.J. Noël Bakerstraat in Groningen.

EDIT: En nu slaat de twijfel toe. Zien ze er wel hetzelfde uit?
En terecht dat de twijfel toesloeg. Het is niet in Groningen.
Bestaat er dan iets anders dan Groningen?
Tja, er gaat niets bóven Groningen, er is dus nog veel onder .... 🥴
Kan makkelijk ook in Almere zijn.... :roll:
Ik herken de flatgebouwen niet, dus is het op deze mooie dag te veel uitzoekwerk om van alle grotere steden in NL flatgebouwen af te gaan lopen.
Het is zuidelijker dan Almere.
Ik zie links op de foto (waar de boomtoppen even minder hoog zijn) een draad.
Even naar rechts verdwijnt de draad.
Om vervolgens tussen de flats, lager dan eerst, weer terug te komen.
Maar verder naar rechts weer is verdwenen.

Het is te laag voor hoogspanning.
En te hoog voor de bovenleiding van een trein.
En links dat drukbereden fietspad en wandelaars.
Die zwanen geven me niet echt een aanknopingspunt.
De draad is een hoogspanning die loopt tussen de positie van de fotograaf en de twee woontorens en loopt over het natuurgebied waarin de fotograaf staat.
Ik ken die woontorens, nog even kijken waar je de foto vandaan genomen hebt.
2.JPG
Even helemaal off topic. Zie dat dit draadje over het magische duizendtal is gegaan. Geweldig! Heerlijk draadje; ik kijk/lees vaak, weet nooit waar de foto gemaakt is, altijd gezellige posts. Op naar de 2000!
Ik kan niet vinden waar je de foto vandaan genomen hebt. Ik meen dat dit de gebouwen zijn.
( nabij de 's gravenweg Capelle a/d Ijssel, hier woont JP B )

https://www.google.com/maps/@51.9445398 ... 312!8i6656
Klopt, dit zijn de woontorens op mijn Raad plaatje!.
Nu nog de locatie.
Die is hier:
capture.jpg
Klopt. De voorzet van JandeFietser was niet te missen.
De streetview waarnaar ik verwees: https://www.google.nl/maps/@51.9494667, ... 4352?hl=nl
Poppink is
Nog een keer Groningen dan, om het af te leren.
Groningen.jpg
.
EDIT:
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 sep, 2021 14:16
Euvelgunne is een bedrijventerrein aan de zuidoostkant van de Stad. Daar heb ik vroeger op een drukkerij gewerkt. Euvelgunne was een gehuchtje met wat huisjes en boerderijen aan een weggetje met houten elektriciteitspalen, daar heb ik in de winter van 1981 nog een foto van genomen. Nu is alles verdwenen.
Gisteren langs de Hunze gefietst vanaf Spijkerboor. ook weer zo'n mooi natuurgebied.
Euvelgunne is het laatste stukje van de Hunze.
De Hunze (die ten Noorden van het Zuidlaardermeer tegenwoordig het Drentse Diep wordt genoemd) is afgesneden door het Winschoterdiep.
Vanaf Waterhuizen is het verloop even wat lastiger te volgen, maar even verder zie je 2 doodlopende wegen terzijde van het vroegere verloop en de Euvelgunnerweg loopt langs de oude loop van de Hunze.