Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 996 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33904 berichten
Heeft niets met de HSL van doen, wel met waterbeheer.
Denk van niet, die dienstgebouwen (met ventilatiekokers) zien er zo uit: https://www.google.nl/maps/@52.1259296, ... 384!8i8192
Van de Doespolder tot Hazerswoude.
En toen moest ik 850 meter terug.
Kan het iets minder cryptisch?
Ook vreemd dat Martin het niet meteen weet.
Sorry, dat was geen hint voor een oplossing, het was een uiting van frustratie.
Uitleg. Ik fietste op een dijk en stuitte op een hek waardoor ik niet verder kon, ik kon wel linksaf via het dak van het gebouw en de trap op het Raad plaatje! naar beneden maar dat zag ik met mijn bepakte fiets niet zitten. Ik moest toen 850 terug fietsen zodat ik op de weg kwam naast de dijk. Ik kwam na weer 850 meter maar nu op de "begane grond" weer bij dat gebouw dat iets met waterbeheer doet.

Edit: het is niet in Groningen.
Edit: het is goed te zien op Streetview
Edit: het bouwsel, rechts naast de bomenrij, is een voorbeeld van natuurinclusief bouwen
Goed te zien op streetview, dus ook niet in Duitsland.
En oude polder in het achterland, gezien de bomenrijen.
Het mag dan niet in Groningen zijn.
Je staat wel op een heel erg hoge dijk.

Omdat ik helemaal rechts op de foto ook een railing naar beneden zie gaan.
Bij elkaar is dat gauw 39 treden.
= 9 meter ?

Zo'n dijk is geen slaperdijk,, maar vind je langs een kustlijn.
Anderzijds vind ik het talud aan de landzijde wel erg steil voor een zeedijk
≈======
Edit: Een gok.
De Haringvlietsluizen moeten op een kier worden gezet.
Aan de waterzijde zijn de dijken versterkt.
In het gebouw wordt de zoutwaterkwel gemonitored.
Nee, daar is het niet. Het is wel een hoge dijk.
Rechts van mij is ook land.
Misschien helpt het als ik zeg dat het niet in Nederland is.
Bij de Hedwigepolder ten westen van kerncentrale Doel? https://www.google.nl/maps/@51.3309579, ... 384!8i8192
Die golvende witte lijnen op het dak vielen me meteen op bij het doorzoeken op satelliet.
Op de voorgrond België, maar de bomenrij op de achtergrond staat in Nederland.
Dat is goed. Het gebouw is een pompgemaal. Het natuurinclusief bouwwerk op de achtergrond is een vleermuistoren en staat net in Nederland.
De beurt is aan jou.
Nu een foto uit de oude doos (datum 16 juli 1970!). Links staat mijn fiets. Maar waar?

Beeld in stad.jpg
Goed geraden. De Heinzelmännchenbrunnen in Köln. Daar is een grappig verhaal aan verbonden, dit wil ik jullie niet onthouden:

De Heinzelmännchen
Er bestond een oude sage in Keulen aan de Rijn, waarin het destijds wemelde van de kabouters, in het Duits de Heinzelmännchen.
En niemand wist, waarom ze juist deze stad hadden uitgekozen en de Keulenaars zo verwenden. Ze hielpen de handwerkslieden en huisvrouwen, ruimden het speelgoed van de kleine kinderen op, wasten de vaat voor de dienstmeisjes en lapten zelfs de ramen. Een bakker bijvoorbeeld hoefde ’s avonds alleen maar meel, water en gist klaar te zetten en op tijd naar bed te gaan. ’s Nachts kwamen de kabouters, kneedden het deeg, lieten het rijzen en ze bakten tot de ochtendschemering aanbrak, en de heerlijk geurende broden lagen te koop.
Hoe die vlijtige kleine helpertjes eruit zagen, heeft niemand ooit geweten. Ze droegen namelijk kappen, die de toverkracht bezaten om hen onzichtbaar te maken. Want zij wilden niet door de mensen gezien worden.
Ze waren echter wel te horen. Niet, dat ze lawaai maakten, maar als het heel stil was kon men horen, hoe ze rondliepen, bezig waren en geen ogenblik rust namen.
Als een Keulse kleermaker aan een kledingstuk bezig was, dat de volgende dag af moest en zolang zat te naaien tot zijn ogen van vermoeidheid dichtvielen, lag het kledingstuk, de volgende ochtend, keurig geperst, voor hem klaar.
Maar de jonge vrouw van de kleermaker was namelijk verschrikkelijk nieuwsgierig. De laatste tijd kon ze aan niets anders denken, dan hoe ze het aan moest leggen, ze tenminste één keer te kunnen zien. Ze kon zich haar nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en net zo lang nagedacht, tot ze een plannetje had bedacht. Iedere nacht hoorde ze de kabouters tijdens hun onvermoeibare arbeid. Ze hoorde hun kleine voeten vlijtig de trappen op en af lopen.
Als ze nou erwten op de trap ging strooien, zodat ze hun evenwicht zouden verliezen en uitglijden, zou er toch zeker wel eentje zijn, die zijn kapje zou verliezen en zich in zijn ware gedaante zou vertonen.
Zo gedacht, zo gedaan. Nadat ze de erwten op de trap had gestrooid, verstopte ze zich met een afgeschermde lamp in een hoek. Het liep tegen middernacht en in huis was alles in diepe rust. Alleen de kabouters niet, die werkten en zwoegden, poetsten en boenden, wasten de borden en naaiden de kleding, en voortdurend liepen ze de trap op en af. Tot er inderdaad een kleine kabouter uitgleed. Hij trok de tweede met zich mee, de tweede weer de derde en in een oogwenk gleden ze allemaal de trap af. En niet één, maar velen verloren daarbij hun kap.
Toen de kleermakersvrouw het lawaai hoorde, pakte ze vlug haar lamp en hield hem omhoog. En nu zag ze de kabouters, klein en gedrongen, krombenig, met grote hoofden en kokkerds van neuzen. Aan hun kin hadden ze een paar stoppelharen.
En toen de vrouw dat zag, vond ze het allemaal zo grappig, dat ze hardop begon te schateren.
Maar het lachen verging haar spoedig. Want plotseling doofde het licht van de lamp, alsof het door een boze kabouter met lange adem werd uitgeblazen.
Enkele ogenblikken later hadden de kabouters de vlucht genomen. Niet alleen uit het huis van de kleermaker, maar ook uit alle andere huizen in Keulen aan de Rijn. En ze kwamen nooit meer in de stad terug.
Toch hebben de Keulenaars als dank voor de bewezen diensten een bron gebouwd, die ze de Heinzelmännchenbrunnen (Kabouterbron) noemden.


De volgende is voor jou.
De volgende. Waar stond ik op 01-09-2018 om 11.08 u?
P1010719.JPG
Jan
Volgens mij 200 meter verder dan waar ik stond op onderstaande foto :-)
Maw: langs de Maas nabij (net ten zuiden van) Monthermé.
Schermafbeelding 2021-09-04 om 14.45.54.png
Helemaal goed.
De volgende voor jou.
Altijd geweldig als iemand de plek herkent omdat hij er zelf is geweest.

Jan
Hier dan het volgende plaatje. Van waaruit werd deze foto gemaakt?
Schermafbeelding 2021-09-04 om 14.58.56.png
Doet me denken aan de Franse Jura.
Het land is goed, maar de streek niet.
Doet me denken aan de Vercors of Chartreuse.
Dat is al een goede selectie.