Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 955 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33581 berichten
Mooi speurwerk. Jij bent.
Wel apart dat een fietswinkel op een lijst van toeristische attracties staat en ook dat middels zo'n bruin bord de richting naar de winkel wordt aangegeven.

Nieuwe opgave:
Knipselc.JPG
(ik heb google lens hier niet op los gelaten)
Mittellandkanal, Dortmund-Ems Kanal?
Het is in Frankrijk.
De jaagpaden doen mij aan een kanaal met een constant waterpeil denken.
De begroeide onregelmatige oevers ten spijt.
Maar het water is wel erg breed voor een kanaal.
Dus het moet in een laag gelegen gebied zijn waar nooit een te kort aan water is.

Ten noorden van de Seine.
Ten westen van Reims
Klopt helemaal. Bevindt zich in een waterrijk gebied als ik Google Maps mag geloven.
Hier? De Pont Rade in Commune de Piallencourt, de brug over het Canal de la Sensée.

https://www.google.nl/maps/@50.2602933, ... 6?hl=nl-nl

Zo ja, dan is het inderdaad een heel waterrijk gebied. Hoe ben je er terecht gekomen?

Er zijn trouwens heel wat van dit soort bruggen… in Duitsland, Frankrijk, Tsjechië, Engeland…
Antwoord is goed.
Dit is een onderdeel van de Groene Valleien Route. In het routeboekje stond een foto van deze brug in zeer roestige staat en met een opmerking daarover. Ik heb deze foto genomen vanwege het verschil met de foto uit het routeboekje (boekje heb ik niet meer).
Ik kan me trouwens niet herinneren dat het een waterrijk gebied is, je fietst langs een kanaal (saai) en dan heb je niet goed zicht op de omgeving.
De route die ik volgde om bij het kanaal te komen was deze (Raad plaatje! in het rode rondje)
Knipsel.JPG
De naam van het station is voldoende, het perronnummer is een bonuspunt waard :wink:

2812B112-5433-4C1C-8F6E-6B601EBE7985.jpeg
Rotterdam CS?
Inderdaad Rotterdam CS.

(Ik heb nog wel wat raadplaatjes, maar ze zijn niet Google lens proof… de voorraad geschikte plaatjes begint nu wel op te raken).

Jij bent…
Edwin* schreef:
di 22 jun, 2021 19:46
De naam van het station is voldoende, het perronnummer is een bonuspunt waard :wink:
Voor de bonuspunt, 2.

:D

Carl
Voor de snelle spelers onder ons: (exacte plek graag)

Knipsel.PNG
Carl schreef:
di 22 jun, 2021 20:20
Edwin* schreef:
di 22 jun, 2021 19:46
De naam van het station is voldoende, het perronnummer is een bonuspunt waard :wink:
Voor de bonuspunt, 2.

:D

Carl
Je hebt mijn verwachtingen overtroffen. Aan de andere kant… het is ook zowat je thuisstation :wink:

Maar de bonuspunt is binnen! :D
Ik heb gezocht naar "toren Leersum" of "toren Tiel" (van die stormschade van 18 juni), maar ook naar "poortgebouwen van kastelen", maar noppes....
Pas toen ik door had dat de kleine toren een duiventoren was ging het snel.
De toren is de duiventoren van Schevichoven.
Hier is de foto genomen: https://www.google.nl/maps/@52.0120219, ... 6656?hl=nl
Aan de Middelweg in Leersum(!). Toren is niet zichtbaar omdat er een boom in de weg staat.
Klopt helemaal!

Leek me niet al te lastig, met al die omgewaaide bomen, en de lokale valwind nog vers in het geheugen. En ja, ik heb afgelopen zondag de ramptoerist uitgehangen, door via Leersum naar de Achterhoek te fietsen.

Dit plukte ik van een website:

Duiventoren 17e eeuw Schevichoven (Leersum)
"Het houden van duiven was vroeger een 'heerlijk recht' voorbehouden aan adellijke personen. Daarom staan duivenhuizen van oudsher vooral bij landgoederen en buitenplaatsen. De duiven werden gehouden voor de sier, als smakelijk hapje en als postduif. De duivenpoep werd gebruikt als meststof. Het onderste deel van de toren diende als opslagplaats of soms als tijdelijk cachot voor dieven en landlopers."

https://www.flickr.com/photos/77239556@N00/7992054195/
Vinden van foto's voor Raad plaatje! wordt wel lastiger. Winnen met dit spel is vaak eenvoudiger.
Nieuwe opgave:
Knipselp.JPG
Geen idee. Het ligt waarschijnlijk aan een langeafstandsroute in Italië, maar daarmee ben ik niet goed bekend. Hopelijk herkent iemand de plek, of kan de route(s) spoorzoekend aflopen.
Italië is goed. Het was een zelf bedachte route. De plaats waar ik bijna naar binnen reed is toeristisch.
En om met een oud-lid van het forum te bespreken: de oplossing is dichterbij dan je denkt 🤔 (oid, ben niet zo goed in cryptiek)


(criptiek: de leer van het maken van cryptische omschrijvingen)