Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 951 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33890 berichten
Bart* schreef:
wo 16 jun, 2021 17:16
Leon schreef:
wo 16 jun, 2021 16:26
Ik denk hier
Strak ingekopt, Leon! (Je kunt wel zien dat ik in mijn jonge jaren meer voetbalde dan fietste. De voorzet was aardig op maat - al zeg ik het zelf) 😃
Even een traantje weg pinken na deze teamprestatie... 🥲🤲
zoek even onder de brug, daar zit misschien die belgische militair verstopt. of zit ik er naast met de locatie.
JandeFietser schreef:
wo 16 jun, 2021 17:35
zoek even onder de brug, daar zit misschien die belgische militair verstopt. of zit ik er naast met de locatie.
Ik kan je namens heel België mededelen dat de aanduiding van deze lokatie niet nauwkeurig genoeg is. Ze hebben namelijk nog steeds geen idee waar deze wildkampeerder zich ophoudt, als hij nog aan het kamperen is.
Weg naar Zutendaal, 3630 Maasmechelen, België

ik had er over gelezen maar zou pas met de zomer van 2021 klaar zijn, ik dacht dat redden ze niet.
Dit is inderdaad de nieuwe brug over de Heiwijkerweg/Weg naar Zutendaal van het fietspad "Fietsen over de Heide". Hij is klaar, maar was een paar dagen geleden toen ik de foto maakte nog steeds niet open. Ik fotografeerde tussen de spijlen van het afgesloten hek dat er voor stond.
Jij bent dus aan de beurt.

Er zijn een paar dingen mee aan de hand met deze brug, vind ik dan.

Ten eerste zeggen ze dat je een fenomenaal uitzicht hebt op de brug, terwijl ik het idee heb dat ik dat uitzicht alleen kan zien door tussen spijlen te kijken. Maar oké, de brug was nog niet open dus ik ben er nog niet op geweest. Of het in het donkere winterhalfjaar prettig zal aanvoelen om op deze toch al afgelegen plek bijna 300 meter tussen deze metershoge houten wanden te fietsen vraag ik me ook af.

De tweede is dat men in alle uitingen op internet doet alsof de verbinding tussen knooppunten 550 en 551 nieuw is. Dat is gewoon onwaar want ik kom er al jaren. Ik heb zelfs al eens een Raad Plaatje op dit forum geplaatst dat was gemaakt vanaf het viaduct over de E314 van dit pad. ook voordat dit pad een pad was kon je er fietsen want toen was het een autoverbinding met moordstrookjes. Op oude satellietfoto's op Google kun je de verbinding ook gewoon zien liggen.

Maar vervelend vind ik dat men kennelijk vindt dat dit een milieuvriendelijke brug is.
"De iconische houten brug wordt maar liefst 294 meter lang en wordt een herkenningspunt voor de wijde omgeving. Voor de constructie werd bewust gekozen om te werken met duurzame houtsoorten. De wanden worden gemaakt van verduurzaamd naaldhout en de draagstructuur wordt opgebouwd uit Azobé, een houtsoort met een hoge sterkteklasse."
Azobé komt uit tropisch West-Afrika.
Op https://www.houtindegww.nl/project/fiet ... smechelen/ lees ik: "Het hout in dit project heeft ruim 375 ton CO2-eq. vastgelegd gedurende de gehele gebruiksduur."
Dat lijkt nogal veel en dat is het ook. Ik zal het vergelijken met een andere brug.
Zo ziet de brug er van opzij uit:
Afbeelding
Nu is er op een paar kilometer afstand een vergelijkbare fietsverbinding over de veel drukkere Joseph Smeetslaan bij camping Salamander. Dat is deze:
Afbeelding
Nu heb ik voor de grap eens het aantal poeren (betonnen blokken waar de brug op gefundeerd is) van de nieuwe brug geteld. Het zijn er 190. Bij het andere bruggetje zijn het erdenk ik twaalf. Bovendien zijn de poeren van de nieuwe brug zo'n 4x zo groot per stuk.
Dus als even over de duim schat is er bij de nieuwe brug zeker 60 keer zo veel beton gebruikt dan functioneel nodig is voor zo'n verbinding. Met andere woorden: zeker 98% van het beton en misschien ook wel 98% van het hout dient niet voor de fietsers maar alleen voor de marketing. Mijn mening is dan ook dat degene die dit project op milieugebeid prijst geen idee heeft waar de milieuproblemen in deze wereld over gaan. Of zo iemand weet het wel maar heeft zijn prioriteiten ergens anders, en komt er nog mee weg ook.
mooi verhaal.
volgende keer misschien hier eens kijken: https://www.bosland.be/ontdek-bosland/f ... -bomen/83/

in welke plaats is dit?
3C6C01D3-FCBB-4E9B-AF68-DA5D48035137.png
Kweenie, maar het is vast in Frankrijk zeket op een van de fijnste momenten van een fietsvakantie.
Dat is in Dinan.
was al een oudere foto, maar werd direct herkent met lens. Heb alle namen er afgeslopt en de deur eraf. Was toen niet meer te vinden.
Maar je antwoord klopt, dinan (Bretange)
Ik probeer altijd de lokale bakker uit, vooral de koeken.
Ik vond het viaduct op een Russische website. Google translate maakte er Dinant Frankrijk van. Een van de twee moest fout zijn en dat bleek Dinant te zijn.

Weer eentje uit Nederland. We zaten hier op een bankje, met op de achtergrond een luid koekoekende koekoek. Het bankje is op streetview te vinden.
2021-05-13 15.23.04.jpg
Geen idee. Could be anywhere. Blijkbaar zie ik een onderscheidend element over het hoofd.
We kwamen hierlangs tijdens de fietstocht langs de Hollandse Waterlinie
Dit zijn van die fietspaden waar je niet wilt zijn met drukte. De electrische fietsen met bestuurders die hun mobiel niet recht kunnen houden. Ik zie er hier nog wel een paar de plomp inrijden.
gok: loosdrechtse plassen
JandeFietser schreef:
do 17 jun, 2021 18:53
...
gok: loosdrechtse plassen
Nee, die zijn het niet. Wel warm.
FransD schreef:
wo 16 jun, 2021 23:11
We zaten hier op een bankje.
Deze?
https://www.google.nl/maps/@52.2622538, ... !1e3?hl=nl
Ja, dat is het bankje. Jouw beurt voor een nieuwe foto.
Nieuwe opgave.
Knipsel.JPG
Ik heb nog nooit zi'n ding gezien maar ze blijken tjasker te heten en er zijn er best veel van.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tjaskers_in_Drenthe

deze Tjasker meestersveen staat/ligt dus in Oosterweg, 9491 AH Ubbena ik zie dat groene werkhokje in de verte staan.

https://goo.gl/maps/oGoCE8DRTXaTgu7c6
Is goed. Ik wist ook niet dat die dingen zo heten. Heeft me nog wel even tijd gekost om zelf uit te zoeken waar ik deze foto had genomen. :?
Jij bent.