Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 943 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33890 berichten
Tour suivant:
vakantie_1880.jpg
Geen streetview, Mapillary is er wel langsgefietst.
lijkt op het riviertje Mark, ten zuiden van breda, kan alleen de hoogspanningsmasten niet plaatsen.
De rivier heet geen Mark. Aardig detail is dat de river is genoemd naar een bekende Eindhovense winkelstraat.
renel schreef:
vr 04 jun, 2021 18:51
De rivier heet geen Mark. Aardig detail is dat de river is genoemd naar een bekende Eindhovense winkelstraat.
Dan is het de Dommel, veronderstel ik.
Ik denk aan de Demer.
Ik ook, bij Aarschot. Mapillary fietst net de verkeerde kant op.

Edit 19:08: hier dan bij het einde van het prikkeldraad, maar dan de andere kant op.
https://www.mapillary.com/app/?focus=ph ... wFcRKoTHxw
(let ook op het knooppunten bordje)
Leon schreef:
vr 04 jun, 2021 18:59
Ik denk aan de Demer.
Dan denk ik dat het tussen Langdorp en Aarschot is. Ik beschik niet over Mapillary.
De kerktoren doet me aan Aarschot denken.
Gelukkig te laat met mijn oplossing, ik heb geen plaatjes.
Mapillary kun je gewoon met de browser gebruiken.
JanH heeft het goed dus wint.
Via hoogspanningsnet.com bleek dat dergelijke masten in Vlaanderen voorkwamen. Met zoeken op "kerktoren in vlaanderen" kwam ik bij Aarschot uit. Vervolgens de Demer gevonden.

Nieuwe opgave:
Knipseld.JPG
Hint: Als je de plaatsnaam waar de foto van het Raad plaatje! is genomen intypt in de zoekfunctie van Mapillary krijg je dit als resultaat:
Knipseld1.JPG
🤔
Dan moet het wel in Delft zijn.
Helemaal goed. Ik vond het resultaat van Mapillary wel bijzonder. Jij bent.
Het eiland bleek Delft-Island te heten. Daarna was het met google maps niet heel moeilijk meer.

Nog een plaatje uit een Nederlandse plaatsje.

2021-05-13 11.32.08.jpg
Dat is helemaal goed Martin, jouw beurt
Was wel heel makkelijk: gevelsteen met die naam erop op Google en dan voilà! Niet eens geblurd....
Hier is de volgende:

Woningen.jpg
Nou, dat is zeer snel, hoe weet je dat zo gauw? Deze molen heeft een zeer speciale betekenis voor mij gehad. Ik was in 1981-'83 in opleiding voor molenaar in Vierhuizen (bij Zoutkamp) en in Spetzerfehn (D.). Toen brak de tijd voor de examens aan. Aangezien Groningen in die tijd geen andere kandidaten beschikbaar had, werd ik bij Drenthe ingedeeld. Friesland had vanwege de Friese taal een eigen examencommissie en helaas landelijk niet erkend. Ver. De Hollandse Molen uit Amsterdam bepaalde op welke molens examens gehouden moesten worden, maar ik stelde wel een voorwaarde: ik had in 1983 geen auto en graag liefst een station in de buurt. Dat werd dus Hoogeveen. De laatste vier zaterdagen op De Zwaluw oefenen om met deze molen vertrouwd te raken.
Op de grote dag helemaal stijf in de trein erheen, boeken en papieren nog doorbladerend zonder naar buiten te kijken. Dan op de fiets naar de molen. Theorie en praktijk afgehandeld in de stromende regen. Toen werd ik naar beneden gestuurd om te wachten tot de examencommissie tot een oordeel is gekomen. Er waren vier kandidaten, waaronder ikzelf: Twee gezakt en twee geslaagd, ik kreeg een ferme handdruk. 8 voor theorie en 8 voor praktijk en ik was en ben nog steeds de enige dove molenaar van Nederland. Er ging vuurwerk in mijn hoofd los. Het is dat kleine huis met de sierlijke dakomlijsting, waar ik naar Groningen en familie heb gebeld om het heugelijke nieuws te vertellen. De diploma-uitreiking vond enige maanden later plaats in hotel Krasnapolsky in Amsterdam. Ik heb 'em, ik heb 'em!

De volgende is voor jou.
Gewoon, zoeken op "molen drenthe" en toen het eerste plaatje gepakt met een molen in de bebouwde kom. Jouw plaatje gaf daarvoor de aanwijzingen.
Nieuwe opgave:
Knipsels.JPG