Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 937 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33881 berichten
"telelens-opname" is (tegenwoordig) een rekbaar begrip.
Het schijnt een lastige te zijn. Ik heb de foto nu iets uitgezoomd.
gezocht op beeld met de wielrenner, kan hem niet vinden maar het lijkt wel Achmed, the dead terrorist op een fiets.
16783E4D-A945-4B5B-9C2F-14011DB6C7C4.jpeg
van de zijkant toch een heel ander plaatje
sint AnnaPark, Maldegem
Goed gevonden JandeFietser. Hoe is het je gelukt?
Jij bent aan de beurt.
kunstwerk “de wielrenner” in google vond hem niet, maar Google is niet de enige die een zoekmachine heeft. Bing vond wel het resultaat.
Met Google.
50E9346C-71E0-48F0-8F73-EC0EB0C0FD05.png
Foto is nog nat, uurtje geleden genomen. google foto’s herkende deze niet.
0BB26022-ABB5-4C94-87C7-EA6BE32F58CB.jpeg
Ewdin, maak je er een gewoonte van om al mijn foto’s te raden, of ben je zo bekent in deze omgeving? Voor mij is het vakantie :)
JandeFietser schreef:
do 27 mei, 2021 18:45
Ewdin, maak je er een gewoonte van om al mijn foto’s te raden, of ben je zo bekent in deze omgeving? Voor mij is het vakantie :)
Ik merk het...
Is dit wel je eigen foto? Rechtsboven zie ik een paar pictogrammen, lijkt wel een printscreen.
Martin E. van Doornik schreef:
do 27 mei, 2021 19:33
Is dit wel je eigen foto? Rechtsboven zie ik een paar pictogrammen, lijkt wel een printscreen.
klopt, een echte foto kan gps coordinaten bevatten en dat maakt het spel te makkelijk :)
Peter Stuyvesant
JandeFietser schreef:
do 27 mei, 2021 19:38
klopt, een echte foto kan gps coördinaten bevatten en dat maakt het spel te makkelijk :)
Ik heb een paar foto's (uit een digitale camera) uitgeprobeerd en kan geen coördinaten vinden. Ook foto's uit de smartphone niet. Hoe?
Martin E. van Doornik schreef:
do 27 mei, 2021 20:03
...
Ik heb een paar foto's (uit een digitale camera) uitgeprobeerd en kan geen coördinaten vinden. Ook foto's uit de smartphone niet. Hoe?
Veel digitale camera's hebben geen gps-functie.

Jouw telefoon wel. Klik bij je op je telefoon gemaakte foto op 'eigenschappen' of vergelijkbare term.
dit dus
BF4A0A27-10DC-41BB-A14E-FEC64EF15383.jpeg
Niet als je upload naar het forum.
Kijk je foto's in Google Photo dan zie je de locatie, als die is opgenomen is, want ook dat kan je instellen op je telefoon of camera.
JandeFietser schreef:
do 27 mei, 2021 18:45
Ewdin, maak je er een gewoonte van om al mijn foto’s te raden, of ben je zo bekent in deze omgeving? Voor mij is het vakantie :)
Jan, ik heb gegoogled op "fietsroute met sluizen", kwam daarbij uit op https://www.regiodealzuidoostfriesland. ... izenroute/, in het artikel werd als eerste de Scheenesluis genoemd, daarop googelend kwam ik uit op https://www.google.com/search?q=scheene ... 20&bih=969 en daar kwam veel herkenning in voor :idea:

Beetje geluk dus :D

Ik plaats morgen wel een nieuwe foto, ben nu namelijk nog op kantoor (druk, druk, druk)... en ga zo naar huis.
willem.m schreef:
do 27 mei, 2021 20:11
Martin E. van Doornik schreef:
do 27 mei, 2021 20:03
...
Ik heb een paar foto's (uit een digitale camera) uitgeprobeerd en kan geen coördinaten vinden. Ook foto's uit de smartphone niet. Hoe?
Veel digitale camera's hebben geen gps-functie.

Jouw telefoon wel. Klik bij je op je telefoon gemaakte foto op 'eigenschappen' of vergelijkbare term.
Heb ik ook gedaan bij Eigenschappen, maar nergens gps-coördinaten te vinden. Ik gebruik bovendien Eigenschappen heel regelmatig om bijv. hoe laat was de foto genomen en op welke datum. Er zijn verschillende tabs aan de bovenkant: Algemeen - Beveiliging - Details (van boven naar beneden gescrolld) - Vorige versies. Hebben jullie dan speciale GPS-systemen wat ik niet heb?
Eigenschappen.jpg
Ik zie inderdaad op mijn Nokia-2 Android smartphone Google Foto's. Ik kies een foto uit en swipe hem omhoog, dan komen de gegevens te voorschijn. Maar geen link met Openen in Maps.