Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 925 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33599 berichten
Carl schreef:
zo 16 mei, 2021 13:23
willem.m schreef:
zo 16 mei, 2021 13:16
Geen idee. Could be anywhere.
Nou, volgens mij kan het maar in één land zijn hoor.
Met de nieuwe aanwijzingen van Leon (klein oud industriestadje ver ver in de binnenlanden, niet bepaald het meest welvarend) mag jij voor open doel inkoppen. :wink:
Ben ook benieuwd.... voorlopig denk ik aan het stadje Cuenca, ten oosten van Madrid.

Maar ik ga nu eerst een stuk wandelen.
willem.m schreef:
zo 16 mei, 2021 14:56
Met de nieuwe aanwijzingen van Leon (klein oud industriestadje ver ver in de binnenlanden, niet bepaald het meest welvarend) mag jij voor open doel inkoppen. :wink:
Ik vind dat nou nog niet bepaald een scherpe voorzet.
Meer een afzwaaier voorlopig.
Leon mag gerust een hoekschop nemen, zodat we makkelijk kunnen inkoppen.

Mmmmm, Leon mag gerust........
Leon, León,
León is mooi wel een voormalig industriestadje in de binnenlanden van Spanje.
Léon is in Spanje met ca. 125.000 inwoners geen klein stadje en ligt niet in de binnenlanden, vind ik dan.
Het stadje (gemeente) waar ik het over heb heeft tussen 3000 en 4000 inwoners en is zelfs met dit aantal de grootste plaats in een gebied ter grootte van ongeveer twee Nederlandse provincies.
Ik heb even gekeken en de horecagelegenheid heeft niet meer de naam El (***), hoewel de naam nog met El, begint, maar daar zul je uiteraard niet veel aan hebben.
willem.m schreef:
zo 16 mei, 2021 14:56
Met de nieuwe aanwijzingen van Leon (klein oud industriestadje ver ver in de binnenlanden, niet bepaald het meest welvarend) mag jij voor open doel inkoppen. :wink:
:D
Mja, ik weet het niet met die aanwijzingen - Leon en zijn gezelschap waren “waarschijnlijk de enige toeristen” maar ze hebben er wel een VVV. Worden wij hier niet op een dwaalspoor gezet? Was er een bloeiende toeristische sector en is die kort voor 2012 ingestort? Waar industrie is, is meestal water maar de binnenlanden van Spanje staan daar niet om bekend. Wat voor industrie pleegt men ver, ver in het binnenland, mijnbouw? Salamanca is één van de belangrijkste mijnbouwgebieden zegt Google, en Wikipedia zegt (op de pagina over de stad): “Het gebied werd al in de zesde eeuw voor Christus bewoond door de Kelten.” Dus da’s in elk geval wel oud. Nu nog een kleine stad vinden met een restauranteigenaar die stottert.

La búsqueda continúa!

Carlos
Leon schreef:
zo 16 mei, 2021 15:33
...
Ik heb even gekeken en de horecagelegenheid heeft niet meer de naam El (***), hoewel de naam nog met El, begint, maar daar zul je uiteraard niet veel aan hebben.
Kom je nou mee, ha ha 🤔 Het was toch bijzonder knap geweest als iemand de plek op basis van de 1e post had kunnen raden. Ik ga wandelen.
Noot: gelieve het woordje "industrie" te negeren. Ik meende me te herinneren dit destijds in een van de fietsgidsjes gelezen te hebben, maar dat lijkt abusievelijk te zijn. Excuses.
Noot2: ik heb wat photoshopwerk weggehaald, behalve één helemaal links. Die was me wat al te gemakkelijk.
Op basis van deze post viewtopic.php?f=12&t=17611&p=156839&hil ... je#p156839 gekeken in Soria. Op deze site staan drie gemeenten tussen 3.000 en 4.000 inwoners: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... ncie_Soria
- Ágreda
- Ólvega
- San Esteban de Gormaz
Kan echter geen streetview vinden. De nieuwe foto helpt mij ook niet. :? Ga nu even wat anders doen, de renners zijn over de finish in de Giro. :wink:

Kan natuurlijk ook zijn dat de foto is genomen tijdens één van de "uitstapjes naar de provincies Zaragoza en Guadalajara".
Je eindconclusie is juist :-)
Was weer begonnen, eerst in Guadalajara. En met behulp van deze lijst https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... uadalajara kwamen er maar twee steden in aanmerking. De eerste was raak, Molina de Aragón. Streetview was snel gevonden.
https://www.google.nl/maps/@40.8427687, ... 6656?hl=nl
...en JanH is aan de beurt!
Mooie omgeving om te fietsen.

Nieuwe opgave:
Knipselp.JPG
Graag de exacte locatie.
Is goed Martin. Jij mag.
JanH schreef:
ma 17 mei, 2021 09:52
Is goed Martin. Jij mag.
Aangezien JanH uit Groningen komt, is het een koud kunstje om alle fiets- en voetveren op Kusee in zijn omgeving te zoeken. Poging nummer twee was het meteen raak. Hier is dan mijn volgende:

Welkom.jpg
Ik zou zo zeggen de StayOkay op Texel voor de verbouwing en ook jouw fiets van een tijd geleden.

Wat wilde je eigenlijk met de groene zeep en de ragebol?
Niet Texel, wel nog in mijn provincie. Ik zal de Driehoek-fles en ragebol pas verklaren als de raadsel is opgelost. Hier komen wel veel toeristen langs. Aan de overkant een landelijk bekend adres.
Het voormalig Dorpshuis annex dorpslogement in Pieterburen.
screen02.jpg
In eerste instantie dacht ik bij dat bekende adres aan de DUO aan de Kempkensberg.
Hallo Poppink, je hebt het goed. Maar niks voormalige dorpshuis, het is nog in gebruik (en natuurlijk dicht wegens corona, afgezien van het feit dat ik daar twee maanden geleden nog heb gestemd).
De foto is van afgelopen zaterdag, ik was op weg naar de begraafplaats achter de N.H. kerk om de grafsteen van m'n schoonvader, die wat groen uitgeslagen was, schoon te maken. Dus die schoonmaakspullen mee. Daarvoor ben ik nog naar de supermarkt in Baflo geweest, vandaar het haastig weggestopte mondkapje achterop m'n fiets....
Ik zag bij mijn nadering bij de plek van m'n raad plaatje enkele toeristen een selfie maken bij dat Hartelijk welkom-poortje. Toen dacht ik bij mezelf: een raad plaatje van maken.
De volgende is voor jou.
Ik sluit aan bij het pontje van JanH
.
pontje2.JPG