Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 919 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33598 berichten
Oui, of jawohl, want in de Elzas wordt nog voor 94% Duits gesproken. Een tip: nummer 67 op de Franse autonummerplaten. Vier letters na LE en eindigt met N, maar het is geen plaatsnaam.
22km vanaf Strasbourg?
Oui! En ik kwam die dag vanuit Karlsruhe via Rastatt op de fiets.
Herrlisheim
herlisheim.JPG
herrlisheim2.JPG
Je bent me net voor. Toverwoord: Le RHIN.
Aaah nee.... te laat! :( :( ik zat ook net in Herlissheim te zoeken. Het moest een plaats zijn met een afstand van 22 km over de snelweg (N-wegen zijn nu vaak A wegen, in dit geval de A35 wellicht), tevens vallend in Bas-Rhin (67).
Goedemiddag bob-r-de-vries,
Je hebt het goed gevonden! Morgen precies 47 jaar geleden is mijn foto gemaakt. Ik was op fietstocht langs de Rijn naar Zwitserland en Oostenrijk. Prachtig avontuur! Ik deed er negen dagen over tot de Zwitserse grens. Bij Greffern stak ik de Rijn over. In die tijd lag er een Baileybrug, drijvend op een reeks bootjes (zoiets als in Curaçao), waarvan een gedeelte zijwaarts opengedraaid kon worden voor de naderende scheepvaart. Nu vaart er een gewone pont. Hier vanaf de Duitse kant gezien.
Baileybrug op Rijn.jpg
Hier is de originele foto (dia) zonder blurwerk:
Herrlisheim Frankrijk.jpg
Zo te zien zijn de karakteristieke betonnen wegwijzers nu uit het Franse straatbeeld verdwenen. Maar wel onhandig laag, achter de voorbijrijdende auto's lastig te lezen.... Er ligt nu een ovale rotonde. En aan dit type vakwerkhuizen ruik ik meteen Elzas-Lotharingen. Ik fietste richting Strasbourg (aanbevolen!) over wat nu de D468 heet.
De volgende is voor jou.
IMG-20210507-WA0003.jpeg
Martin E. van Doornik schreef:
di 11 mei, 2021 16:20
Dit hier, bij Zijldijk? https://www.google.nl/maps/@53.3889149, ... 312!8i6656
Potver... da's snel!
Ik stond ietsje verderop, achter dat electriciteitskastje.

Next!
Heb nog onlangs met m'n vrouw daar rondgetoerd om het lawaai van de verbouwingen in ons huis te ontlopen. Die helling in de Eemshavenweg (links van de witte loods in het midden) en de talrijke turbines zijn duidelijke herkenningspunten.
Nu is het mijn beurt:

DSCF1882.JPG
Edit: Leon was me al voor
Hallo Leon, je hebt het goed! De Lek met achter mij Groot-Ammers en aan de overkant de contouren van Bergambacht. Het was een warme zonnige dag, midden mei 2014.... Leuke omgeving om er te fietsen.
Daar wat verderop een veerpont genomen, dan verder naar Gouda en daar op de markt heerlijke, authentieke stroopwafels voor thuis gekocht. Mjam....
DSCF1929 (klein).jpg
De volgende is voor jou.
Het aantal plekken aan een rivier waar de kribben ophouden en er aan de overkant een watertoren met koperen koepel staat bleek al snel beperkt tot één. In google maps was het vervolgens een one-click-hit.
Volgende. Uit de oude doos.
Afbeelding
De kapel in het Lanakerveld https://mapio.net/pic/p-7056309/
Goed Leonardo. Jij bent.
Leon schreef:
di 11 mei, 2021 18:55
Goed Leonardo. Jij bent.
Ah, het gouvernementele tijdperk is aangebroken!
Ik zal proberen het binnensprovincies te houden.

Ik dacht het kapelletje is ergens in het noorden van onze mooie provincie, maar gegoogled met "kapel + bomen" bracht mij naar Maastricht.

Volgende:
berken (Large).jpg
Zou toch vindbaar moeten zijn, dacht ik.