Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 912 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
De Radstake.
Daar was de hengst.
Gingen wij met de merrie heen.
Te paard vanaf de Haart naar de Radstake.
Ik heb de foto wat moeten bijsnijden (...?...? Het is toch eigenlijk afsnijden? :roll: ), omdat Google lens meteen het plaatje herkende.
71FDEF59-E234-4881-B5A8-F3101A4F539F.jpeg
Het is wel in NL
Van Nelle Fabriek.

Plaats maar een nieuwe. Is te makkelijk en bovendien herkent Lens 'm wel :roll:
(Oh no, we've fed a monster and now we can't win anymore!)
Nou, google lens is wel een topper... Sportief van je, Willem! Hier dan een nieuwe poging:
ECFBEDD0-BF65-4CFC-9F43-B57F933F1225.jpeg
Edwin* schreef:
do 06 mei, 2021 18:42
Hier dan een nieuwe poging:
Had je de trein naar Rotterdam Centraal genomen om van daar naar de Van Nellefabriek te fietsen?

:)

Carl
Nou dat is ook weer snel... maar als Schiedammer (@Carl) moet dit geen al te moeilijke opgave zijn geweest.

Ook deze foto is vanaf het origineel bijgesneden. Volgende keer laat ik alleen m'n achterlicht zien en mogen jullie raden waar de foto genomen is :lol: :lol:

Zoals eerder aangegeven zijn we met Pasen in 2018 vanuit huis naar Schiedam gefietst (ca. 180 km) om mijn ouders te bezoeken. Terug hebben we de trein genomen. Van Schiedam naar Rotterdam CS gefietst en van daaruit oostwaarts met de trein.
Ik zag het ook meteen. Maar wel te laat, want ik was aan het wandelen en koken. Ben benieuwd naar de nieuwe raadplaat van Carl!
Edwin* schreef:
do 06 mei, 2021 19:02
Nou dat is ook weer snel... maar als Schiedammer (@Carl) moet dit geen al te moeilijke opgave zijn geweest.
Geen Google Lens bij nodig - je had evengoed een foto van de vloertegels in mijn hal kunnen plaatsen. ;) Ik heb wel een beetje onnadenkend gereageerd, want ik ben uithuizig op mijn laptop bezig. Daar staan toevallig een paar foto's op waar ik onderstaande uit heb gekozen, maar ik weet zelf niet meer waar het is. Dus wie antwoord geeft, moet met bewijsmateriaal komen! Anders kan ik niet zeggen of het goed is. :D
_MG_7485.jpg
Groetjes,

Carl
Wild guess: in Wallis / Valais?
Had niet gedacht dat er bij Markelo een Stokkum ligt, want de andere Stokkum bij 's-Heerenberg ken ik namelijk wel, vanwege de molen die daar zo prachtig hoog gelegen is. Heb m'n PC de hele dag niet gebruikt.
willem.m schreef:
do 06 mei, 2021 19:30
Wild guess: in Wallis / Valais?
Niet goed, maar vanuit Nederland gezien denk je al ongeveer in de juiste windrichting. :)

Groetjes,

Carl
Franse Alpen?
Martin E. van Doornik schreef:
do 06 mei, 2021 19:48
Franse Alpen?
Mais non...

Carl
Zijn de lijnen op de weg geel?
Ik denk dan aan Italië. Ik las op internet (en dan is het waar!) dat vroeger in Italië de lijnen aan de zijkant geel waren (ik kan dit echter niet bevestigd zijn op mijn eigen foto's van Italië).

Edit 21:15. Lijkt mij dat je op een fietspad naast de rivier de Adige zit ergens tussen Meran/Merano en Bozen/Bolzano. Verderop is een brug met een snelweg. Als je onderweg bent naar Rome, heb je dan deze foto van de afgelegde weg genomen, maw naar het Noorden toe?

Edit 21:45. Op deze site https://www.genietenop2wielen.be/fietsr ... naar-rome/ zie je op dag 14 foto's van het fietspad naast de Aldige met gele strepen aan de zijkant. Dit traject beschrijft Bolzano naar Rovereto en een ontmoeting met ene Carl. 🤔

Ik ga nu zo op bed. Iemand anders mag verder.
Ik raad hier ergens bij Maso Rover in de buurt.
Bijna zeker het Val d'Adige, Reitsma route naar Rome. Als ik me niet vergis is de berg aan de rechterkant de Monte Baldo. Maar de exacte locatie kan ik niet vinden...

Wij hebben er overnacht bij Localitá Revena. De zelfgemaakte wijn van Leonardo Castelletti smaakt overigens prima.
Links staat een hoogspanningsmast. Zie ik rechts van het midden, bij het zwarte bordje, in de verte een moderne trein voorbij rijden?
JanH schreef:
do 06 mei, 2021 20:40
Ik las op internet (en dan is het waar!) dat vroeger in Italië de lijnen aan de zijkant geel waren
Ja, dat móet wel kloppen! :wink:
Edit 21:15. Lijkt mij dat je op een fietspad naast de rivier de Adige zit
Dat denk ik ook.
ergens tussen Meran/Merano en Bozen/Bolzano.
Dat denk ik niet.
Als je onderweg bent naar Rome, heb je dan deze foto van de afgelegde weg genomen, maw naar het Noorden toe?
Dat denk ik ook niet. Ik zal de foto wel genomen hebben omdat ik getroffen werd door de lichtval over de bergkam heen, en dat zal dan wel vóór me geweest zijn. Een sterkere aanwijzing dan mijn geheugen is echter dat ik de foto volgens de EXIF om 15:42 nam - dat kan er een uurtje naast zijn omdat ik de klok van mijn fototoestel meestal vergeet te verzetten. Ik was, net als op mijn vorige raadplaatje van Heidelberg, inderdaad op weg naar Rome.
Edit 21:45. Op deze site https://www.genietenop2wielen.be/fietsr ... naar-rome/ zie je op dag 14 foto's van het fietspad naast de Aldige met gele strepen aan de zijkant. Dit traject beschrijft Bolzano naar Rovereto en een ontmoeting met ene Carl. 🤔
:lol: Ik was zelf helemaal verrast aangezien ik me niet kon herinneren iemand onderweg gesproken te hebben die ik mijn naam verteld heb. Ik was ook niet onderweg met een burgemeester maar met mijnheer Reitsma, maar die had ik alleen virtueel mee. Ik zie zo gauw even niet op die site wanneer die Genieter op 2 wielen onderweg was, ik was er in 2019.
renel schreef:
do 06 mei, 2021 23:01
Ik raad hier ergens bij Maso Rover in de buurt.
Dat lijkt mij een heel eind in de richting. Edwin* is ook scherp, ondanks de wijn. Zijn er kandidaten die het nog exacter durven zeggen? Hier speciaal voor Martin een uitsnede.
uitsnede.jpg
Groetjes,

Carl
Gevonden.
Ouderwets speurwerk.
Aanwijzingen lezen, foto lezen, de loop van het fietspad op een plek waar een grote weg schuin de Adige oversteekt.
Ecco!

Ik was niet op die plek, wel op de weg Caldaro, Ora, Cavalese om de Dolomieten in te fietsen.
Die dag de Passo Lavazè beklommen.
Wat was die steil!
Screenshot_20210507-010253.png
Ik zat net aan de overkant van de Adige te zoeken... :cry:

https://www.google.nl/maps/@46.1524081, ... 6?hl=nl-nl


136DDC92-3116-4272-9342-AA1A7509D3D8.png