Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 911 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33848 berichten
Ik vermoed dat dit het uitzicht is op Markelo. Een mooie omgeving! Ik fietste er laatst nog.

Hier ergens:
https://maps.app.goo.gl/FsFhXsAvhxkRL5HU6
Ben je me weer net voor, ik heb de molen van Buursink meteen herkend....
Markelo... vroeger op zaterdagavond met de Opel Manta naar Bill’s Bar 8)
Als je vanaf die plek de Markelose Berg oploopt kom je bij het Provinciaal Verzetsmonument van Overijssel.
Het monument is gemaakt door beeldhouwer Titus Leeser uit Ommen.
Leeser maakte een monument dat bestaat uit drie natuurstenen zuilen. Aan de zijkant van elke zuil is een figuur geplaatst, die symbool staat voor de verschillende groepen uit het verzet; de linker man verbeeldt het ongewapende verzet, de vrouw in het midden staat voor de vrouw in het verzet en symboliseert geloof en vertrouwen, de man rechts verbeeldt het gewapende verzet.

Twee van de drie originele beelden zijn te bewonderen in de beeldentuin van museum de Fundatie in Heino bij kasteel Nijenhuis.
Daar bevindt zich ook een mooie Wilhelmina van Charlotte van Pallandt.

Leuke fietstocht: Heino en het beeldenpark van de Havixhorst in We Wijk.

Ik dwaal af.
Willem, jij bent.
Edwin* schreef:
wo 05 mei, 2021 22:49
Markelo... vroeger op zaterdagavond met de Opel Manta naar Bill’s Bar 8)
Je mag binnenkort weer naar Bruins in Saasveld @Edwin*.
Poppink schreef:
wo 05 mei, 2021 23:13
Edwin* schreef:
wo 05 mei, 2021 22:49
Markelo... vroeger op zaterdagavond met de Opel Manta naar Bill’s Bar 8)
Je mag binnenkort weer naar Bruins in Saasveld @Edwin*.
Maar dan wel op de Santos 😄
Bij ons in de buurt gingen ze oerend hard op de Zündapp naar De Woage in Halle. Bier en bessen zuip'n en brommers kiek'n.

Capture.JPG

Nieuwe opgave (hopelijk G-Lens/MS-Bing-proof zo):

Capture.JPG
Bingo, geen Bing of zo voor nodig.
Warnsveld komende uit Zutphen.
Een vriendin van mij woonde daar ooit, in die pastorie.

Bovendien, waar denk je dat Poppink fietsen gemaakt werden?
Juist, achter het gesticht daar in Warnsveld.
Ja ik dacht, laat ik in het oosten van het land blijven. 't Wurd tied veur Road Ploatje!, zullen we maar zeggen. Jouw beurt!
Een buurtschap deze keer, een gehucht zoals elders wel gezegd wordt. :D
DSC_3859.JPG
Twente uiteraard.
Gokje: Stokkum (O)? Daar fietste ik doorheen nadat ik door Markelo was gekomen... :roll:

/edit:
Goed gegokt: https://www.google.nl/maps/@52.2151446, ... 56!5m1!1e4
Hadden we elkaar tegen kunnen komen.
Ik fietste die dag een bergrit met o.a. de Markelose Berg en de Herikerberg
Stokkum dus, inderdaad.
Te laat.... ik was ook al in Kerspel Goor en Stokkum aan het zoeken. De gele luiken op de boerderij duidden op Landgoed Weldam.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
(beetje scheve foto zo...)

Capture.JPG
https://www.google.com/maps/place/Noord ... d4.9049482

Als je op de locatie staat waarvan je de foto hebt genomen heb je de doorkijk naar Villa Elsenhof niet.
Goed geraden Edwin. Hoe heb je de plek gevonden? Linschoten ligt toch best ver van Twente vandaan. 🙃
willem.m schreef:
do 06 mei, 2021 12:59
Goed geraden Edwin. Hoe heb je de plek gevonden? Linschoten ligt toch best ver van Twente vandaan. 🙃
Ja, maar ik ben dan ook een Wereldfietser, he? Ik kom Twente ook wel eens uit :D

Met Pasen in 2018 zijn we vanuit huis naar Schiedam gefietst om mijn ouders te bezoeken, met overnachtingen in kampeerhutten.

Dit jaar willen we mijn moeder wel weer eens op de fiets gaan bezoeken, maar wellicht met overnachtingen in een Bed & Breakfast en licht bepakt op de gravelbikes i.p.v. op onze vakantiefietsen met achtertassen en stuurtas. De 1e dag ca. 120 km fietsen en de 2e dag ca. 50 km, om dan wat aan de dag bij mijn moeder te hebben.

Tijdens het oriënteren in de omgeving van Oudewater, Monfoort en Linschoten stuitte ik op deze mooie, maar dure (€ 99,- p.p.p.n) en voor ons ongeschikte (want minimaal 3 nachten) locatie in Linschoten.
De kenmerkende voorgevel is blijven hangen bij mij, alleen niet geassocieerd met de lange rechte singel er naar toe.

Ik heb wel iets met landgoederen, ze stralen altijd wel een soort van historie uit. Ik vraag me vaak af hoe het er een paar honderd jaar geleden uitzag.
Edwin* schreef:
do 06 mei, 2021 13:34
...
Dit jaar willen we mijn moeder wel weer eens op de fiets gaan bezoeken, maar wellicht met overnachtingen in een Bed & Breakfast en licht bepakt op de gravelbikes i.p.v. op onze vakantiefietsen met achtertassen en stuurtas. De 1e dag ca. 120 km fietsen en de 2e dag ca. 50 km, om dan wat aan de dag bij mijn moeder te hebben.
...
Mocht je nog op zoek zijn:
We zijn in het verleden een paar keer naar de camping bij Oosterbeek aan de Rijnoever gegaan. Dat was met eigen tent, maar ze hebben ook een heuse pipowagen (wie wil er niet eens in overnachten...). Ik vond het een fijne plek zo aan de Rijn en het is een vrij ongedwongen camping. Maar... eh... Dan kloppen de dagafstanden niet meer, bedenk ik me nu. 🧐
willem.m schreef:
do 06 mei, 2021 08:58
Bij ons in de buurt gingen ze oerend hard op de Zündapp naar De Woage in Halle. Bier en bessen zuip'n en brommers kiek'n.
Niet op zaterdagavond naar de Radstake?

Jan
Hilver schreef:
do 06 mei, 2021 16:06
willem.m schreef:
do 06 mei, 2021 08:58
Bij ons in de buurt gingen ze oerend hard op de Zündapp naar De Woage in Halle. Bier en bessen zuip'n en brommers kiek'n.
Niet op zaterdagavond naar de Radstake?

Jan
Dat was wel vrij ver weg hoor. Dan ging men eerder naar de Talk (of the Town) of erger, de Olde Beth. Ik niet hoor: ik had niks met de disco.