Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 900 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33952 berichten
De Muur van Emmen wordt nu gerenoveerd en heeft geen haarspeldbochten. Komt vast nog eens langs bij Raad plaatje :wink: Augsburg is geen verkeerde gok, dit is al veel meer in de richting waarin jullie moeten zoeken.
Aha, dat beperkt het zoekgebied al fink!

Screenshot_20210424-093138.png
Valt me erg tegen dat je het dan nog niet hebt gevonden Willem :lol:
Ok, dan nog maar een hint. Jan is al in het goede land aan het zoeken.
Het is de Olympiaberg in München

Leuk filmpje :wink:

https://youtu.be/X4DkaMF-VQk

https://www.gesundheitstrends.de/reise/ ... iaberg.php

Ik was zelf in 1988 in het stadion om de wedstrijd te aanschouwen waarbij het Nederlands elftal europees kampioen werd, maar door de oranjegekte is de berg mij toen niet opgevallen.
Ja, zo moeilijk was die toch niet :wink: de foto is pal naast het Olympisch stadion genomen. Bovenop heb je een fraai uitzicht over de stad, echt een aanrader. De heuvel is opgebouwd uit de puinhopen van de bombardementen tijdens WO II, een zgn. Trümmerberg. Wist ik niet eens, zo steek je eens wat op, zelfs van je eigen raad plaatjes. :)

Volgende is voor Edwin*
Die heuvel in München heeft, zo herinner ik me, ook al eerder in Raad plaatje gestaan.
Martin E. van Doornik schreef:
za 24 apr, 2021 17:30
Die heuvel in München heeft, zo herinner ik me, ook al eerder in Raad plaatje gestaan.
Ja klopt, deze was van boven, de mijne van beneden :lol:
viewtopic.php?f=23&t=7669&start=11320#p353977
Vandaag druk geweest met van alles en nog wat, maar hier is dan de nieuwe raad plaat:

EF00AACD-CEDA-4570-8C0A-1184EF10D075.jpeg
Gruppo Bondone-Stivo
Poppink schreef:
za 24 apr, 2021 21:33
Gruppo Bondone-Stivo
Je zit wel erg in de goede richting! (Wellicht door de kaart en de andere aanwijzingen op de foto).

Graag de naam van het plein en de plaatsnaam.
Ligt daar op de kaart niet een meer, precies achter het handvat van het stuur, Lago di Cavèdine?
Mega lastig om in ieder dorpje in de wijde omgeving een piazza te zoeken wat op de foto staat.
Vanaf het punt wat Poppink heeft genoemd ga je met het noemen van het meer precies de verkeerde kant op, Martin.

En het is niet zo maar een piazza, het is het hart van het dorp.
Bottega Storica Cr????sa en dan zoeken naar Libreria en nummer 28 levert na een uur zoeken in de omgeving Rovereto, bij een doorgaande fietsroute niets op.
Behalve dat ik weer laat naar bed ga.

Kan je niet een camera kopen met een betere lens?
Er staat “Bottega Storica Trentino” op het bordje.

En zoveel zit je er niet naast hoor, het is weliswaar niet in Rovereto, maar wel in de goede omgeving. Het dorp ligt zeker wel aan een (bekende) fietsroute.

Een betere camera heb ik inmiddels (de iPhone 12 maakt beduidend betere foto’s dan de iPhone 6) :wink:
Leon schreef:
zo 25 apr, 2021 09:41
Toen was het gemakkelijk:
https://www.google.com/maps/@45.8519536 ... 384!8i8192
Inderdaad, met zoveel aanwijzingen :D

We hebben links op het terras geluncht.

In Mori kun je de keuze maken om op de hoofdroute te blijven van de Reitsma route naar Rome, of de variant “Gardameer route” te nemen.

Beiden zijn mooi, afhankelijk van het jaargetijde en de drukte/rust die daarmee gepaard gaat.

Neem je de hoofdroute, dan fiets je door het Val d’Adige, een vrij onbekend wijngebied. Maar prima wijnen hebben ze er wel. Hiervoor kun je goed terecht in de Cantina Val d’Adige in Brentino Belluno.
De Val d’Adige Rosso is een prima rode wijn.
Wij hebben er overnacht in Révéna, op de minicamping van wijnboer Leonardo Castelletti. Ze hebben er overigens ook mooie kamers om te overnachten.

Leon, jij bent.
Ik zocht het grof op. Bondone en Stivo bleken twee bergtoppen. Het meer was de verkeerde kant op. Aan de andere kant lagen een boel dorpjes en plaatsen. Eentje gekozen. Mori was wel een grappige naam. De rotonde moest het centrum zijn. Yep, daar was het. Stompzinnig geluk zullen we maar zeggen.
Volgende:
Afbeelding
Is het een (zee)dijk tijdens een warme, droge zomer, met verdord gras, trillende lucht?
Ik heb geprobeerd de hele Afsluitdijk af te zoeken, maar niks vergelijkbaars gevonden.
Dus nog tig kilometers dijken te gaan....
Zee: nee
Dijk: nee
Warm: niet echt
Droog: Ja, maar nog niet ernstig
Zomer: nee
Verdord gras: nee
Trillende lucht: ja, zoals aan de foto te zien.
Ik zat eerder te denken aan een hoogvlakte in Limburg waar iemand een windvaan heeft geplaatst.