Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 895 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33590 berichten
Nee. Dat is wel lekker efficiënt wegstrepen hè?
Martin E. van Doornik schreef:
ma 19 apr, 2021 11:50
JanH schreef:
ma 19 apr, 2021 10:14
Ik neem aan dat je doelt op mijn 266 km. Heb ik gedaan met Afstandmeten op Google Maps.
Ja, klopt maar hoe? Op Google satelliet zie je geheel rechtsonder een maatlijntje en die kan ik moeilijk op het computerscherm achter elkaar plakken....
-Ga op het startpunt van de meting staan.
-Rechter muisklik, en dan zie je het volgende:
Knipselafstand.JPG
Knipselafstand.JPG (32.24 KiB) 1013 keer bekeken
-Klik op Afstand meten (je ziet dan een rondje op de kaart.
-Klik op het eindpunt van de meting.
Klaar.
Je kunt de meting aanpassen door op het bolletje (startpunt of eindpunt) te klikken en vervolgens deze met ingedrukte muis verplaatsen.
Leon schreef:
ma 19 apr, 2021 13:50
Tsja, dat googlebaar is me wat. Een spoedje dan maar? Exacte lokatie aub.
Leon, als ik jouw plaatje wil downloaden om op mijn scherm te vergroten krijg ik een veiligheidsmelding:
Knipselopel.JPG
Knipselopel.JPG (10.24 KiB) 1012 keer bekeken
Heb dat anders nooit met plaatjes van jou.
Ik had de s van https vergeten. Als het goed is zie je het plaatje nu wel.
Klopt. Bedankt.

Edit: Kan de foto vergroten, maar niet dat dat me echt geholpen heeft :(
Ik heb de foto uitvergroot en 300 dpi van gemaakt, maar toch geen herkenningspunten.
Ik kan nu tijdelijk niet bij m'n pc komen, er wordt vloerverwarming aangelegd en de deur van m'n hobbykamer is onbereikbaar.
Leon schreef:
ma 19 apr, 2021 13:50
Tsja, dat googlebaar is me wat. Een spoedje dan maar? Exacte lokatie aub.
Afbeelding
Het doet me heel erg denken aan een prachtig, steil pad dat ik vorig jaar ben afgedaald richting Neercanne...
Dit pad gaat niet richting Neercanne.
Yep, jij bent. Het duurde langer dan ik dacht.

Voor Martin, van de pagina dpi van Wikipedia:
dpi bij digitale foto's
Bij digitale foto's wordt vaak de waarde dpi vermeld, maar in feite heeft dat geen zin. Enigszins zinvol is het als de foto op een beeldscherm wordt getoond, maar de waarde is dan afhankelijk van de resolutie van het beeldscherm. Gebruikt men een beamer, dan wordt de dpi-waarde minder als er van grote afstand op een groot projectiescherm wordt geprojecteerd. Pas bij afdrukken op papier kan er van dpi worden gesproken.

Een digitale bestaat uit pixels. Daar kun je meer van maken.De makkelijkste manier met een pc is meerdere keren Ctrl-+ tikken. Ik heb al veel fancy andere vergrootalgoritmes geprobeerd. De meesten helpen niet. De versie die ze ook in films gebruiken leen ik niet uit. :D
Mijn eerste reactie op dit plaatje was: dit is ergens in Zuid-Limburg, daar is niet aan te beginnen.
Maar bij het woord Neercanne dacht ik aan het brede dal van de Jeker en toen had ik het zo gevonden.
Volgende:
water 2 (Large).jpg
Het lijkt kwelwater te zijn en dan ben je, samen met de hoogteverschillen, in jouw wijde omgeving meestal aan de oostzijde van de Maas. Aan de borden lees ik af dat het wel in Nederland is.
Wel raar dat het water meer naar het oosten lijk te stromen dan naar het westen...
Zijn wij nou uit ons eigen huis "verbannen" wegens werkzaamheden aan de nieuwe vloer. Beetje kamperen in de tuin met koelbox en zo tot vanavond. Gelukkig is het hier mooi weer. Daarom m'n pc uitgeschakeld.
Smartphone is daar te onhandig voor.

De bovenstaande raadselfoto doet me vaak denken aan een "ford" in Engeland, een stromend beekje over een weg heen. Soms diep dat de fietsketting half onder water komt. Automobilisten moeten daar wel oppassen dat het hete motorblok niet barst bij aanraking met het koude water. Denk bijv. maar eens aan Oxford, genoemd naar een oversteekplaats voor ossen.
De foto is van zondagmiddag.
Wij hebben een rondje van een goeie 80 km gefietst vanuit ons kastelendorp.
De plaats delict is aan de westkant van de Maas.
Daar is het, knap gevonden.
De satellietfoto geeft een recenter beeld. https://www.google.nl/maps/@51.5194528, ... a=!3m1!1e3
Noord-Limburg is in het Maaspark Ooijen-Wanssum er anders uit komen zien de laatste jaren, zie https://www.ooijen-wanssum.nl/
Zoeken op "stapstenen maas" leidde naar het Maaspark. Daarna met Google Satelliet een weg vinden die het bos in ging. Het huis gaf de doorslag van de juiste locatie.

Nieuwe opgave:
21-IMG_0258.JPG
Ik dacht eerst deze maar die fiets heeft een ander stuur.
Dan maar hier in Hvolsvöllur.
Is goed. Jij bent.

Edit:
Hoe heb je het trouwens gevonden?
JanH schreef:
di 20 apr, 2021 22:17
Hoe heb je het trouwens gevonden?
https://overpass-turbo.eu/s/16pK
Bij de eerste gezocht op "amenity=bus_station", bij de tweede dus op "public_transport=platform".

Nieuw raadplaatje:
stoplicht.jpg