Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 894 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33852 berichten
renel schreef:
zo 18 apr, 2021 23:30
Ik vermoed zicht op Oberbillig. Die kerk lijkt er wel erg op.
Is goed, jij bent.
willem.m schreef:
ma 19 apr, 2021 07:03
Maar dat is op 268 km afstand...🧐
Schwarzach is groot.
JanH schreef:
ma 19 apr, 2021 07:15
renel schreef:
zo 18 apr, 2021 23:30
Ik vermoed zicht op Oberbillig. Die kerk lijkt er wel erg op.
Is goed, jij bent.
Ik ben er 2 twee keer langsgefietst, had wel de Moezel herkend maar niet meteen de lokatie.

Volgende:
chato.jpg
renel schreef:
ma 19 apr, 2021 08:21
willem.m schreef:
ma 19 apr, 2021 07:03
Maar dat is op 268 km afstand...🧐
Schwarzach is groot.
En ik verwees naar de locatie van de foto, en die ligt wat dichterbij Schwarzach. :wink:
De hangbrug over de Rhônebij Rochemaure (Drôme).

https://www.google.nl/maps/place/Passer ... 6?hl=nl-nl
Goed geraden Edwin*, de beurt gaat naar jou.
A90CB300-07B3-46A9-A7BF-2FE2D36B73A5.jpeg
Hoe heb je het dan gemeten? Met een liniaal op een papieren landkaart?
Ik neem aan dat je doelt op mijn 266 km. Heb ik gedaan met Afstandmeten op Google Maps.
Kruising Luggersweg/Venneweg in Collendoorn.
JanH schreef:
ma 19 apr, 2021 10:14
Ik neem aan dat je doelt op mijn 266 km. Heb ik gedaan met Afstandmeten op Google Maps.
Ja, klopt maar hoe? Op Google satelliet zie je geheel rechtsonder een maatlijntje en die kan ik moeilijk op het computerscherm achter elkaar plakken....
bob-r-de-vries schreef:
ma 19 apr, 2021 11:46
Kruising Luggersweg/Venneweg in Collendoorn.
Goed gevonden! Hoe ben je er op gekomen?

In 1993 verhuisde ik naar Hardenberg en heb daar 6 jaar gewoond. Ik woon er niet meer, maar werk er wel weer na een tijdje te zijn weg geweest.

Collendoorn is zo'n landelijk gebiedje wat niet erg bekend is, maar toch wat te bieden heeft. Zo is er een vakantiepark met houten chaletjes en pony's voor de kinderen (niet echt mijn ding, maar toe maar...), een voormalige vuilstort wat nu een groen begroeide heuvel met uitzicht vormt en het verraste me in positieve zin dat er een aantal oude en bouwvallige huisjes aan de Venneweg hebben plaatsgemaakt voor mooie, nieuwe vrijstaande huizen.

Je kunt er in de omgeving prachtig fietsen!
Dat monumentje kon ik terugvinden via Google, kwam op een niet meer te vinden artikeltje van De Toren uit, maar wist daarmee wel dat het in of rond Collendoorn moest zijn. Nog wat verder gezocht, uiteindelijk gevonden.

De volgende opgave is weer iets verder weg.
raadplaatje-5279265.jpg
Lijkt beetje Chinees, en die vrachtwagens ken ik vanuit de Himalaya...Grens China-Nepal?
Friendship bridge, Pasang Lhamu Highway, 日喀则市 45000, Nepal
https://www.google.com/maps/place/Frien ... 85.3782444
Gios zat in de richting, Leon heeft het juist.
(bedenk me nu dat dit waarschijnlijk een te makkelijk google-baar plaatje is...)
Tsja, dat googlebaar is me wat. Een spoedje dan maar? Exacte lokatie aub.
Afbeelding
Ik denk ergens in Zuid-Limburg?

Vorig jaar najaar een paar dagen vertoefd in het schone Limburg (Valkenburg a/d Geul). In de omgeving meermalen op dit soort voor mij on-Nederlands aandoende mooie uitzichten gestuit, teveel om deze te kunnen lokaliseren.

Maar ja, evengoed is dit inderdaad niet in Nederland....?
Edwin* schreef:Ik denk ergens in Zuid-Limburg?
Dat is een goede gok.
Vallei van de Geul?