Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 886 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33968 berichten
Deze is het ook al niet.
Capture.JPG
Het is niet Bantheville of Blombay of Sainte-Mère-Église.

Hint: deze foto is van drie minuten eerder.
Knipselbrug.JPG
Et voilá
Capture.JPG
Ongeveer hier.
Capture2.JPG
Het is die snelweg, A1 of A2, daarna routekaartje, plaatsje Wasnes-au-Bac, Google maps, eglises autour de Wasnes-au-Bac en bingo.
Capture3.JPG
Is goed. Het is de kerk van Paillencourt. Klinkt weer als lekker ouderwets speurwerk. 🕵️‍♀️
Jij bent.
JanH schreef:
ma 12 apr, 2021 12:13
Hint: deze foto is van drie minuten eerder.
Ik ging er iets te makkelijk vanuit dat je de route in dezelfde richting had afgelegd als ik... Dus ik zat onder meer aan de andere kant van de A2, bij Thun-L'Évêque te turen :). Maar bedankt Jan, was een mooie manier om de route van vier jaar geleden weer even her te beleven.
OK, een makkelijke dan.
Ik bedoel daarmee: Jullie kennende een makkelijke dan.
20180718_2021_DSC_1712_D3400.JPG
O ja, bijna vergeten.
De zee loopt daar een beetje scheef.
Is dit in Nederland? Is het bij zonsop- of bij -ondergang? Bij het helemaal uitvergroten zie ik heel vaag een woud van windturbines staan, achter en rechts van de rechter vissersboot. Dus richting zee....
De havenmonding van Vlissingen-Oost?
https://www.google.nl/maps/@51.453586,3 ... a=!3m1!1e3
Volgens mij zonsondergang en is de foto om 20:21 gemaakt.
JanH schreef:
ma 12 apr, 2021 16:45
Volgens mij zonsondergang en is de foto om 20:21 gemaakt.
Datum? Camera?
Mijn geliefde of ik, wie was de fotograaf.
En natuurlijk de plek.
‘t Is in ieder geval niet in Twente :lol:
Edwin* schreef:
ma 12 apr, 2021 18:42
‘t Is in ieder geval niet in Twente :lol:
:D De Noordzee kan het trouwens ook niet zijn, want die ken ik goed genoeg en die ligt waterpas:
Poppink schreef:
ma 12 apr, 2021 15:38
De zee loopt daar een beetje scheef.
Carl
Met een beetje geluk zijn velen van jullie ooit op de plek van de foto geweest.
Dan denk ik aan een klassieke fietstocht als die naar Rome, heb ik niet gedaan trouwens, maar ik zie geen geschikte havens bij Fiumicino.
Ik heb de hele kustlijn van Nederland, het IJsselmeer, de Waddeneilanden, een stukje oostzeekust en de Adriatische kust vanaf Venetië naar het zuiden (?!?) afgespeurd, maar kom er niet uit.
Morgen weer een poging, weltrusten...
Ik heb de horizon nu rechtgezet, zo beter? Anders loopt er water uit de zijkant van mijn beeldscherm.... :lol:
Zo te zien is de foto op 18 juli 2018 genomen, om 20.21 uur.
20180718_2021_DSC_1712_D3400.JPG
Fietscollega's, er schiet me ineens iets te binnen. Ik denk nu aan de tijden van zonsop- en ondergangen. Zo te zien is de zon op de raadselfoto al ondergegaan en dat kan natuurlijk niet in Nederland midden in de zomer. Dan is er bij ons nog volop zonlicht! Toen ik in 1976 uit het Gooi naar Groningen verhuisde, waren de verschillen tussen dag en nacht al duidelijk merkbaar. Hier veel langer licht en in juni is het hier aan de Waddenkust om middernacht niet eens donker. Kan ik op straat de krant lezen zonder straatverlichting.
Kijk maar op https://www.zonsopgangzonsondergang.nl/
Vandaag 12 april is de zon om 20.35 uur onder gegaan.
Ik bekeek nog net mijn fietsreisverslag in Italië: op 2 juni is de zon in Rome al om 20.00 uur ondergegaan. Die 18 juli is iets later dan de bijna drie weken vóór de langste dag op 21 juni.
Dan moet de foto veel zuidelijker zijn genomen.
Je vindt die strekdam niet op Google maps, wel op Bing en ook op Windy Maps.
En Edwin* je bent goed begonnen maar alras afgedwaald.

Ik zal jullie helpen.
We waren Twente ontvlucht, paar dagen kamperen, niet wetende dat het ergste nog moest komen.
Je moet de Spaanse of Portugese westkusten maar overslaan, ik ben eens in Esposende geweest (niet op fiets :cry:) en daar is de Atlantische Oceaan zelfs bij mooi weer nog te ruw voor met veel golfslag. Dat zie ik niet bij die nauwelijks boven het water uitstekende strekdam....
@Popping: Harlingen, vooraan zie je het stuurboord havenhoofd. Dan de Pollendam in de Waddenzee.

Zelf gevaren! En ook eens de veerboot genomen, op de fiets. Prachtige bestemming!
Klopt meneer Aart..

Inderdaad een prachtige bestemming met de universiteit van Franeker om de hoek en Achlum op een steenworp afstand.
Achlum het gehucht dat zelfs een president van de USA mocht ontvangen.
De universiteit van Franeker is helaas weer verleden tijd, evenals de universiteit van Harderwijk.
Beiden gesneuveld in de Franse Tijd in 1811.
In Harlingen wordt - evenals in Twente - zout gewonnen, niet uit zee maar uit de ondergrond.

De historische en reuze gezellige binnenstad van Harlingen verraste ons.
Verras ons met het volgende zoekplaatje.