Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 869 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33956 berichten
Nieuwe opgave
DSC00933.JPG
De kerk van Fransum vanuit het noordoosten gezien.
Ik had het hoekje bij de Fransummer tocht, was eerst verdwaald langs de Hunze.
Te laat dus.
Snel Willem, als altijd.
Het was een gelukje dat ik 'm vond. Heel mooi hoor, zo'n kerkje te midden van de weilanden.

Het lukt me overigens niet meer om vanaf mijn mobiel een locatie op Google Maps te plaatsen zonder dat-ie er gelijk een route van maakt. Vreemd.

Morgenvroeg zal ik een nieuwe opgave plaatsen. (En daarna gaan fietsen om wat nieuw Google-Lensproof materiaal te scoren.) Welterusten!
willem.m schreef: ↑
vr 26 mar, 2021 22:45
De kerk van Fransum vanuit het noordoosten gezien.
Is goed. Hier te zien op Mapilary:
https://www.mapillary.com/app/?focus=ph ... 52229&z=17
willem.m schreef: Morgenvroeg zal ik een nieuwe opgave plaatsen. (...) Welterusten!
Nou dan ga ik ook maar op bed :wink:
Nieuwe opgave:

Knipsel.PNG
Dergelijke nu zeldzaam geworden houten elektriciteitspalen heb ik eens gezien in de omgeving van Schoonhoven en Bergambacht. Is het in Vlist/Bonrepas?
https://www.google.nl/maps/@51.9724249, ... 312!8i6656
Klopt helemaal, Martin. Ik fietste er laatst, en vond die palen en draden opvallend. Wanneer ze dan die elektriciteitspalen gaan vervangen weet ik niet. Afgaande op dit bericht kan dat nog wel even duren:
https://www.hetkontakt.nl/regio/krimpen ... -bokpalen-

Tegelijk zag ik overal stukken slang uit de grond steken. En inderdaad: het buitengebied van de Krimpenerwaard krijgt glasvezel.

gebiedskaart_krimpenerwaard.jpg
https://krimpenerwaard.glasdraad.nl/index.html
Ik heb in mei 2014 ook in hetzelfde gebied rondgefietst, een van de mooiste stukken van Zuid-Holland. Alsof ik door een boerderijenboek van Rien Poortvliet heb gefietst. Daarom deed jouw foto me meteen naar dit gebied verwijzen.
Hier is mijn volgende raad plaatje:

DSCF3963.JPG
Dat zijn de beste prestaties: raadplaatjes raden omdat je ze herkent omdat je er zelf bent geweest.

Ik herken ik jouw nieuwe raadplaatje niet, maar Google Lens helaas wel. 😕

Ga er maar van uit dat beelden van alle markante gebouwen, ook die in Duitsland, wel bij Google bekend zijn.
Als je van orgels houdt weet je ook wel waar het is (en anders gewoon Bingen (niet de plaats))
Deze is gemakkelijk te vinden dus (en niet omdat ik het herken) en niemand geeft daarom het antwoord. :|

Ik stel voor dat Martin een nieuwe plaatst.
Omdat een (makkelijk) plaatje niet binnen 2 uur wordt geraden mag er een nieuwe geplaatst worden?
Ik vind 1 plaatje/locatie per beurt genoeg.
Dit plaatje kan ik op mijn mobiel in 5 seconden lokaliseren. Dat is wel erg makkelijk. Ik ben het dan ook met JanH eens.
Zijn makkelijke plaatjes verboden hier?
renel schreef: ↑
za 27 mar, 2021 11:49
Zijn makkelijke plaatjes verboden hier?
Nee hoor. Ik (en ik vermoed ook JanH) wil plaatjesplaatsers alleen maar bewust maken van het bestaan van hulpmiddelen zoals Google (Lens) en Bing, en dat je daar rekening mee zou kunnen (niet: hoeven te) houden als je wilt dat je plaatjes niet te snel geraden worden.

Als jij deze foto van Martin raadt, mag je een nieuwe plaatsen. Makkelijk of moeilijk: jij mag het zelf weten.
renel schreef: ↑
za 27 mar, 2021 11:49
Zijn makkelijke plaatjes verboden hier?
Nee, zeker niet. Alleen moet imho het plaatsen van plaatjes met molens tot een minimum beperkt worden of kan in dat geval ook meteen de tekst "Martin, jij bent" erbij geplaatst worden.
renel schreef: ↑
za 27 mar, 2021 11:49
Zijn makkelijke plaatjes verboden hier?
Nee, tuurlijk niet.
Het liefst plaats ik (n=1) een uitdagend plaatje die alleen geraden wordt omdat men er is geweest dan wel middels intensief zoeken met Google streetview (dat vind ik ook het leukste om een plaatje van een ander te raden). Ik baal dan ook als een plaatje direct met technische hulpmiddelen te vinden is. Voordat ik nu een foto plaats controleer ik deze met ImageSearch van Google en Bing (moet nu ook met Google Lens bezig).
Mij is ook wel eens een tweede kans aangeboden en dat kon ik wel waarderen.
Zoek dan gewoon met TinEye, die vindt niks en dan blijft het moeilijk. :)
Ik vind de plaatjes waar ik eens geweest ben of in de buurt geweest ben het leukste.
De herkenning.
Daarom gaan de plaatjes van JanH en Martin uit Groningen er bij mij in als koek, als Groninger koek.
Bekend terrein.

Edit: Martin, plaats maar een nieuwe.