Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 831 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33599 berichten
Neem het niet te figuurlijk hè, het is slechts een artist's impression.

Zou JanH nu in zijn fotodoos zoeken naar plaatjes geschoten op een eiland, om bij het thema te blijven?
JanH schreef:
vr 26 feb, 2021 14:25
Ik dacht dat deze Jersey was:
Schermafbeelding 2021-02-26 142047.jpg

Schermafbeelding 2021-02-26 142303-2.jpg
Hmm, toch niet, wat oook al eerder is gezegd.

Of moeten we deze hebben:
Schermafbeelding 2021-02-26 142439-3.jpg
Je hebt gelijk, het is niet Jersey maar Shikoku (https://goo.gl/maps/fv3RpPJbEJYnZqXd7).
Geweldig dat juist JanH toch het goede eiland (heel knap) gevonden heeft.

Dat andere eiland lijkt erg op Bali, maar misschien net niet genoeg. De rechterkant lijkt er veel meer op dan de linkerkant. Het kán zijn dat dit Bali níet is.

Deze link van Willem.m, over het kunstwerk klopt dus ook niet, want daar staat ook ten onrechte Jersey:
https://standbeelden.vanderkrogt.net/ob ... ord=GL26bp

Leuk tijdverdrijf voor in de achtertuin.

Hans
Shikoku ook niet.
Poppink schreef:
vr 26 feb, 2021 15:15
Shikoku ook niet.
Vergelijk in de post van JanH van 14:25 het onderste plaatje met het bovenste plaatje. Kan bijna niet missen.

Hans
javb2812 schreef:
vr 26 feb, 2021 15:14
...
Dat andere eiland lijkt erg op Bali, maar misschien net niet genoeg. De rechterkant lijkt er veel meer op dan de linkerkant. Het kán zijn dat dit Bali níet is.

Deze link van Willem.m, over het kunstwerk klopt dus ook niet, want daar staat ook ten onrechte Jersey:
https://standbeelden.vanderkrogt.net/ob ... ord=GL26bp
...
En ik maar denken dat alles wat op het internet staat betrouwbaar is en dus zonder fact check klakkeloos over te nemen is... mea culpa! :oops:
En om dit soort geneuzel te voorkomen is er ooit onofficieel overeengekomen dat degene die de foto plaatst moet zeggen wie de volgende wordt.
Ik stel voor dat willem.m hem e-mailt om een eind te maken aan deze discussie! Zijn adres staat gewoon op www.jeromesymons.com
Leon schreef:
vr 26 feb, 2021 15:25
En om dit soort geneuzel te voorkomen is er ooit onofficieel overeengekomen dat degene die de foto plaatst moet zeggen wie de volgende wordt.
...
JanH!
Dit was een leuke opdracht om in de pauzes van een cursus-op-afstand te doen.
Jersey had ik ook van die ene site, vinden van het eiland van Japan was mazzel. Ik ondersteun de Bali oplossing. :)

Nieuwe opgave.
Knipsel5.JPG
Ik vind deze zo eenvoudig te raden dat ik graag iemand anders een kans geef :roll:
Klopt, is ook eenvoudig als je de aanwijzing in de foto ziet. :wink:
Zo'n hek met contragewicht wordt een wringhek genoemd en is meestal in Twente te vinden, maar zo'n foto met nietszeggende omgeving doet me m'n wenkbrauwen fronsen. :?
Vanuit de stad richting Zevenbergen?
JanH schreef:
vr 26 feb, 2021 18:19
Klopt, is ook eenvoudig als je de aanwijzing in de foto ziet. :wink:
Ik zie rechts heel vaag iets van een jacht- of vogelkijkhut staan, dat vierkante bouwsel.
Een landschap met houtwallen zie je ook in west Groningen of in de Fryske wâlden.
Noppes, zal wel tot Pasen duren voor het opgelost is....
Poppink schreef:
vr 26 feb, 2021 22:29
Vanuit de stad richting Zevenbergen?
Als je met de stad Groningen bedoelt dan kan ik geen Zevenbergen vinden.

Ik had verwacht dat in mijn Raad plaatje! een deel duidelijk zou zijn op basis waarvan de oplossing snel gevonden zou worden. Als in een Raad plaatje! niets bijzonders te zien zou zijn dan is het niet op te lossen. Maar misschien was het wat te vaag.
Het gaat om dit deel.
Knipselrondje.JPG
Knipselrondje.JPG (89.34 KiB) 1070 keer bekeken
Oeps, Steenbergen.
Woon er niet meer sinds 1985.

Er is maar één Stad.
Steenbergen, ligt in een mooi omgeving.👌

Er zijn vele routes van Groningen naar Steenbergen. Via google maps (met de fiets) is die afstand 20,2 km.
Indien ik via mijn Raad plaatje ga is de afstand 22,2 km.

Ik ga nu slapen 🛌 en kijk morgen vroeg wel weer.
Ik heb zojuist Steenbergen in de zoekfunctie van Google Maps en die geeft alleen Steenbergen bij Bergen op Zoom aan. Maar herinner me wel een Steenbergen bij Norg waar ik met m'n vrouw heb gewandeld, daar bij hunebed D1. Niet alle wegen daar hebben Streetview....
Ik kon er niet van slapen.
Capture.JPG
Noorddijk Peize, uitkijktoren van Naruurmonumenten.
Capture2.JPG
Goedemorgen Poppink, ik hoop dat je goed hebt geslapen. Jouw oplossing is goed.
De contouren van de toren waren dus wel zichtbaar.
Wel een leuk streetview plaatje van vakantiefietsers met een lekke band.
Jij bent.