Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 830 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
Inderdaad zochten Poppink en Martin evd in het verkeerde Limburg. Je hebt ze veel werk bespaard willem.m, want het is juist.
De foto is geheel legaal vanaf de Nederlandse kant van de Maas gemaakt. Maar de vraag was waar het kerkje is, niet waar de foto gemaakt is.
Jij bent.
Ik had zelf ook al vele kerken in Zuid-Limburg bekeken voordat ik over de grens ging zoeken. Dat ging vervolgens snel.

Hieronder een doorkijkje naar een ander tafereel.

Let op: De winnaar is degene die naast de locatie van de raadplaat ook correct aangeeft waar de vorm van de opening (waardoor ik de foto heb gemaakt) naar verwijst. (En als dat te lastig is, de vorm van de opening erboven - volgt u het nog?)

Capture.JPG
willem.m schreef:
vr 26 feb, 2021 11:01
Ik had zelf ook al vele kerken in Zuid-Limburg bekeken voordat ik over de grens ging zoeken. Dat ging vervolgens snel.

Hieronder een doorkijkje naar een ander tafereel.

Let op: De winnaar is degene die naast de locatie van de raadplaat ook correct aangeeft waar de vorm van de opening (waardoor ik de foto heb gemaakt) naar verwijst. (En als dat te lastig is, de vorm van de opening erboven - volgt u het nog?)


Capture.JPG
Ik heb op www.kusee.nl gezocht naar die gele veerponten, dit type komt vaak op de Maas voor van Vierlingsbeek tot voorbij Waalwijk. Die uitsparing moet de vorm van een eiland aangeven. Komt die in zicht voor de passagiers die van de pont afgereden hebben, dus in spiegelbeeld? Lijkt erg op de Hoekse Waard maar ook het eiland waar Zaltbommel is gelegen. Maar niks gevonden.... heb straks nog wat anders te doen.
@Martin: Er zitten al enkele goede elementen in de reactie. Maar het is nog veel te vroeg voor aanwijzingen.

P.S.
Je hoeft niet te quoten als duidelijk is waar je op reageert. Gewoon op 'Plaats reactie' klikken is voldoende.

Capture.JPG
willem.m schreef:Let op: De winnaar is degene die naast de locatie van de raadplaat ook correct aangeeft waar de vorm van de opening (waardoor ik de foto heb gemaakt) naar verwijst. (En als dat te lastig is, de vorm van de opening erboven - volgt u het nog?)
Die vind ik ook zo snel niet, maar daar rechtsboven ligt Ierland.

Edit: Is het Bali?
Hier staat het geval: https://www.google.nl/maps/@51.8920193, ... 312!8i6656
Hebbes!
https://www.google.com/maps/@51.8919723 ... 312!8i6656
Kunstwerk 'de archipel'
Wat hebben Schouwen-Duiveland, Mallorca, Paaseiland, Celebes en Sicilië met elkaar gemeen? Dat valt te achterhalen op de weg naar de pont in Doornenburg. De contouren van deze eilanden zijn terug te vinden in een bijzondere wolkenhemel aan de Rijndijk.

De eilanden zijn verwerkt in het beeld dat toepasselijk Archipel heet en ontworpen is door de in Nijmegen geboren en nu in Arnhem wonende kunstenaar Jerome Symons.

Van veraf herkenbaar
,,Er zijn een stuk of veertig eilanden in het beeld verwerkt. De gaten in de wolken hebben de vorm van de eilanden. De vormen zie je terug op de landkaart", zegt hij. ,,De bedoeling was een kunstwerk te ontwerpen dat je vanuit de wijde omgeving ziet. Dat is gelukt. Het beeld is van veraf herkenbaar." En wie door de kunstwolken heen kijkt, ziet de wolken in de lucht.


Of wil je de naam van het eiland ook nog weten.
Bedoel je Ierland?
Het eiland er direct boven is ook goed (waar het bovenste pijltje naar verwijst). Dat is namelijk te googlen, en zelfs in de wielrenner zit een hint verstopt, maar dan ben ik wel erg bsmiaans aan het raaskallen... (Ierland en Bali reken ik fout.) Graag in een nieuw bericht, zodat ik kan zien wie het juist heeft.

Capture.JPG
Lastig.
InkedCapture_LI.jpg
Heel lastig.
Naast Texel: Jersey?
Rechtsonder Texel: Aruba.
JanH schreef:
vr 26 feb, 2021 12:58
Naast Texel: Jersey?
Chapeau, een echte teamprestatie. JanH heeft Jersey correct geraden, maar kijk vooral onderling even wie het vindersloon toekomt (misschien ook afhankelijk van wie nog voldoende leuke plaatjes in zijn/haar doos heeft).

Ik moet zeggen dat het wel lastig was. Op deze website (https://standbeelden.vanderkrogt.net/ob ... ord=GL26bp) met veel informatie over het kunstwerk, waaronder veel namen van eilanden, is het eiland van mijn eigen foto als "onbekend" opgenomen.
JanH heeft als eerste de antwoorden op je vragen gecompleteerd.
Nou, dat vraag ik me af:
sentosa.jpg
Ik denk dat we verder moeten zoeken bellingcat.
Capture.JPG
InkedCapture_LI.jpg
Mij scheen toe dat Jersey op google maps er toch anders uitziet dan het eiland in dat kunstwerk, iets rechtsboven Texel.

In tegenstelling tot Poppink heb ik het over het bovenste van de twee eilanden, die Willem.m ons liet opsporen.

Hans
Ook leuk dat het eiland Sulawesi (helemaal in het midden van dat kunstwerk) ook niet vergeten is, het vroegere Celebes, waar m'n vrouw is geboren. Daar bij het rode kruisje. Op last van Soekarno moesten alle Nederlanders vertrekken en m'n vrouw was in 1950 als baby met haar ouders in Blaricum terechtgekomen.
sulawesi-kaart-eiland-silhouet.jpg
Poppink schreef:
vr 26 feb, 2021 13:39
Nou, dat vraag ik me af:
sentosa.jpg
Als ik andere kaarten en satellietfoto's van Sentosa (bij Singapore) bekijk ziet het er toch heel anders uit.
Leon schreef:
vr 26 feb, 2021 14:08
Poppink schreef:
vr 26 feb, 2021 13:39
Nou, dat vraag ik me af:
sentosa.jpg
Als ik andere kaarten en satellietfoto's van Sentosa (bij Singapore) bekijk ziet het er toch heel anders uit.
Er is zo te zien heel wat erbij ingepolderd met daarop luxe resorts en jachthavens. Dat gele bord is misschien nu te oud.
Ik dacht dat deze Jersey was:
Schermafbeelding 2021-02-26 142047.jpg
Schermafbeelding 2021-02-26 142047.jpg (2.65 KiB) 977 keer bekeken
Schermafbeelding 2021-02-26 142303-2.jpg
Schermafbeelding 2021-02-26 142303-2.jpg (22.11 KiB) 977 keer bekeken
Hmm, toch niet, wat oook al eerder is gezegd.

Of moeten we deze hebben:
Schermafbeelding 2021-02-26 142439-3.jpg
Schermafbeelding 2021-02-26 142439-3.jpg (11.75 KiB) 977 keer bekeken
Ik blijf bij Bali. De andere kaartjes op het kunstwerk hebben ook misvormingen.
bali.jpg
bali.jpg (30.46 KiB) 972 keer bekeken
Afbeelding