Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 826 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33858 berichten
Hier is mijn nieuwe raad plaatje:
DSCF3033.jpg
Leon schreef:
ma 22 feb, 2021 09:59
Inlaatsluis Wijk bij Duurstede
https://www.google.com/maps/@51.9723311 ... 312!8i6656
Nou, da's snel gevonden! De monding van de Kromme Rijn bij de Lek, ter plekke het Inundatiekanaal genaamd. Foto 5 april 2019 tijdens mijn fietstocht in Zuid-Utrecht. De volgende is voor jou.
Via plaatjes zoeken zag ik op watertorens.eu (!) een stuw die er qua bouwstijl op leek, met overeenkomstige halfronde 'steunberen' tussen de openingen. Dat ding bleek deel van de Hollandse Waterlinie. De zoekterm stuw hollandse waterlinie maakte het lijntje daarna heel kort. :-)

Volgende. De hoteldeur was dicht. Waar waren wij ongeveer? (±10km) De telefoonnummers heb ik deels verwijderd, dus je hoeft niet te proberen.... :D
Afbeelding
Tarifa?

Edit: bij nader inzien.
Gallocanta.
https://www.allucant.com/
Geniaal Jan! Dit is niet binnen 10 km, dit is dé plek. Hoe ben je daar achter gekomen? (Ik heb zelf niet geprobeerd)
Voor grullas had ik beter thuis kunnen blijven. Gistermiddag boven onze tuin:
(Jij bent)
Afbeelding
Eerst vertalen en wat gezocht op kraanvogels in Spanje, vandaar eerst Tarifa. Ik kan me echter van het forum niet herinneren dat jij zo ver in het zuiden bent geweest.
Daarom verder gezocht. Zoeken op +34 976 803 was meteen bingo.

Nieuwe opgave (met een hoogspanningsmast):
Knipsel.JPG
Klopt. Jij bent.
Volgende
foto.jpg
JanH schreef:
ma 22 feb, 2021 11:58
Zoeken op +34 976 803 was meteen bingo.
Ik had er nog wel 3 cijfers op het eind afgehaald... te makkelijk dus. Ik had alle tekst weg moeten halen behalve grulla. Of misschien dat zelfs ook...

De vraag voor de volgende foto is of er een manier is om specifiek mapillaryfoto's van De tovenaar te zoeken.
De tovenaar schreef:
ma 22 feb, 2021 13:31
Volgende
foto.jpg
Van Ventimiglia tot Barcelona afgezocht maar niks gevonden. Frankrijk heeft vaak (palm)bomen op de boulevards met heuvels op de achtergrond. Zal wel elders aan de Spaanse kust of Portugal. Moet nu even weg.
Maar zie ik nu pas die windwijzer met de walvis: als dat ding niet verkeerd neergezet is, rijdt die fietser in de noordelijke richting.
@Leon: Mapillary logo vergeten weg te poetsen :oops: dus ja, als je ongeveer weet waar je 't moet zoeken zou je deze foto relatief makkelijk kunnen vinden. :roll:
@Martin: Portugal is juist (maar niet goed genoeg, exacte locatie staat op streetview en mapillary). De windwijzer is denk ik niet juist, het fietspad gaat naar het westen.
Klopt, Ponta Delgada op São Miguel, hoofdstad van de Azoren.
De foto zit ook in dit filmpje: https://youtu.be/0_Cv9HiZYbs?t=135
Beurt gaat weer naar Jan.
Toegang tot de database wie waar is geweest helpt🕵️‍♂️

Nieuwe opgave. Bij welke plaats hoort deze begraafplaats.
Knipsel.JPG
JanH schreef:
ma 22 feb, 2021 15:44
Toegang tot de database wie waar is geweest helpt🕵️‍♂️

Nieuwe opgave. Bij welke plaats hoort deze begraafplaats.
Knipsel.JPG
Ik zie op de achtergrond een kenmerkend gebouw, wat ik zelf "de zwarte Arc d'Triomphe" noem. Rechts daarvan herken ik het stadssilhouet van Groningen. Ik trok ongeveer een lijn naar het ONO en hebbes: https://oorlogsgravenstichting.nl/begra ... -woltersum
Woltersum dus. Daar ben ik nog onlangs op de houtzaagmolen geweest om iets op te halen voor mijn molen.
Ouderwets handwerk. Jij bent.
Stond niet op wikipedia. Niet historisch genoeg?
renel schreef:
ma 22 feb, 2021 18:13
Stond niet op wikipedia. Niet historisch genoeg?
Deze site gaat over begraafplaatsen waar vroeger een kerk heeft gestaan. Bovendien liggen die vaak wat hoger, dit is hier niet het geval. In Woltersum is er nog een kerkhof bij de kerk zelf, notabene pal aan de overkant van de weg! Dit is waarschijnlijk een gewone algemene begraafplaats, zoals men overal aantreft. Er bestaat op internet ook een lijst met baarhuisjes, ik heb echter de indruk dat men nog niet klaar is met het in kaart brengen ervan.

Hier is mijn volgende, ditmaal samen met met mijn vrouw een fietstocht gemaakt.
DSCF2402-plas.jpg