Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 789 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33956 berichten
Mooi niet maar geen idee waar dan wel.
Wie gaat de volgende foto plaatsen?
FransD schreef:
za 09 jan, 2021 23:18
Dat is inderdaad de plaats. Inmiddels zit er een klompenwinkel "het klompje" in het huis links.
Me dunkt dat jij aan de beurt bent, Martin.
PeterVanRijn schreef:
zo 10 jan, 2021 11:25
FransD schreef:
za 09 jan, 2021 23:18
Dat is inderdaad de plaats. Inmiddels zit er een klompenwinkel "het klompje" in het huis links.
Me dunkt dat jij aan de beurt bent, Martin.
Ga ik straks uitzoeken, ik ben nu net thuis van lekker draaien op m'n molen.
Mijn vader - ook op de fiets - heeft de zwart-wit foto in 1951 gemaakt. En 44 jaar later heb ik dezelfde plek gefotografeerd. Maar waar?

Kerkje en muur.jpg
Niet ver van de Côte de Wanne denk ik zo.
Je vader zal dat jaar vast wel bij de waterval van Coo geweest zijn.
Poppink schreef:
zo 10 jan, 2021 19:55
Niet ver van de Côte de Wanne denk ik zo.
Je vader zal dat jaar vast wel bij de waterval van Coo geweest zijn.
Nee, daar is hij nooit geweest. Ik heb Coo tijdens een schoolreis in 1963 gezien; het water van de Ambleve kleurde helemaal rood alsof stroomopwaarts walvissen werden geslacht. En in 1971 ben ik er zelf langs gefietst. Dus... zoek maar verder.
Nog geen oplossing? Het weggetje op deze foto's staat niet op Streetview, maar zo'n 10 meter rechts ervan ligt een doorgaande weg, waarvan dit weggetje aftakt, heeft wel Streetview. Op de achtergrond een kasteel.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 11 jan, 2021 10:13
Nog geen oplossing? Het weggetje op deze foto's staat niet op Streetview, maar zo'n 10 meter rechts ervan ligt een doorgaande weg, waarvan dit weggetje aftakt, heeft wel Streetview. Op de achtergrond een kasteel.
Er zijn zo veel kastelen, villa's en landhuizen in de Ardennen. En dat het weggetje niet op Streetview staat wil ook niet echt helpen... Heb je misschien een wat scherpere kleurenfoto?
willem.m schreef:
ma 11 jan, 2021 21:44
Er zijn zo veel kastelen, villa's en landhuizen in de Ardennen. En dat het weggetje niet op Streetview staat wil ook niet echt helpen... Heb je misschien een wat scherpere kleurenfoto?
Ja, Bing wil niet echt iets met zo'n kleine foto van een kasteel. :D
Het lijkt wel in de buurt van Esneux. Daar zijn meer van die 'kastelen op de berg aan de andere kant van het dal'. Alleen is het probleem met de Ardennen dat je vrijwel nergens meer uitzicht hebt. Staan er geen bomen, dan staan er wel huizen. Dus even met streetview het dal bekijken is vaak lastig.
willem.m schreef:
ma 11 jan, 2021 21:44
Heb je misschien een wat scherpere kleurenfoto?
Hier is-ie dan, dia opnieuw gescand.

Dorpskerkje.jpg
En dan nog vlug mijn vaders negatief uit 1951 gescand van het bewuste kasteel.

Kasteel.jpg
Ben een tijdje bezig geweest met kerken. Maar ik kan geen vinden waar de toren zo laag is tov het dak van de kerk. Stop er nu mee. :x

Edit: zie nu net dat er een foto van het kasteel is toegevoegd. Dat biedt nieuwe kansen. Maar niet voor mij, ga nu op bed.
Leon schreef:
ma 11 jan, 2021 21:56
Het lijkt wel in de buurt van Esneux.
Wel warm maar iets zuidelijker.
Ik vond de kerk van Rivière er wel op lijken maar de omgeving niet.
Toen ik in '95 langs dat kasteel heb gefietst, zijn de beide torenspitsen afgeknot en dat is nu nog steeds het geval.
renel schreef:
ma 11 jan, 2021 22:46
Hamoir?
Je hebt de juiste kerk gevonden, maar is niet Hamoir. Het dorp heet Comblain-Fairon in de gemeente Hamoir.
Waar links op deze Streetview de zwarte auto staat, hebben mijn vader en ik de foto's gemaakt.
https://www.google.com/maps/@50.4461927 ... 312!8i6656
Het huis dat op de beide foto's de schaduw op het weggetje wierp, is daar onherkenbaar gemaakt.
Nou, vooruit dan, de volgende is voor jou.
Ja, google noemt het dan Hamoir. Detail van het kasteel (van Odeigne) maakte het een stuk makkelijker.

Nieuw raadplaatje:
streetscape.jpg
renel schreef:
ma 11 jan, 2021 23:20
Ja, google noemt het dan Hamoir. Detail van het kasteel (van Odeigne) maakte het een stuk makkelijker.
Merkwaardig, mijn vader noemde in zijn verslag dat kasteel Château le Neblon.
renel schreef:
ma 11 jan, 2021 23:20
Nieuw raadplaatje:streetscape.jpg
De foto maakte ik toen ik van raadplaatje A naar raadplaatje B fietste.