Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 743 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
Helemaal goed. Het is de Butte de Vauquois.

Voor de liefhebbers nog even wat aanvullende plaatjes.

In 1914 lag dit piepkleine dorpje op een heuvel waar de Duitse en Franse troepen op elkaar stuitten.
cartes_postale02.jpg
cartes_postale02.jpg (68.38 KiB) 1811 keer bekeken
Gedurende 4 jaar zijn gangen gegraven tot 500 meter lang onder het dorp.
vauquois_coupe_schematique.jpg
vauquois_coupe_schematique.jpg (41.09 KiB) 1811 keer bekeken
Er zijn meer dan 500 bommen ontploft, de grootste 60 ton, 14.000 soldaten zijn om het leven gekomen.
P1040192-vauquois-min.jpg
Triest en indrukwekkend. Doe maar een vrolijk plaatje alsjeblieft.
fietsAr schreef:
vr 13 nov, 2020 19:14
Doe maar een vrolijk plaatje alsjeblieft.
Die heb ik niet direct voorhanden, misschien een andere keer. Eerst maar deze:
KnipselB.JPG
JanH schreef:
vr 13 nov, 2020 19:20
fietsAr schreef:
vr 13 nov, 2020 19:14
Doe maar een vrolijk plaatje alsjeblieft.
Die heb ik niet direct voorhanden, misschien een andere keer. Eerst maar deze:
KnipselB.JPG
Douaumont, daar ben ik ook geweest. De Ossuaire (dat witte gebouw met toren op de luchtfoto) ben ik binnen geweest. Wat een waanzin en zinloos, niet te bevatten. Heb een stuk gevelsteen van een slagerswinkel van het dorp Fleury in handen gehad en weer terug gelegd.

Zo te zien is de raadselfoto in Duitsland genomen (de bermpaaltjes) met op de achtergrond een tuibrug. Maar nu effe geen tijd voor.
Volgens mij bij de Rijn, Wesel
Klopt, genomen vanuit Büderich.
Na rijtje makkelijk maar eens een moeilijke dan :twisted:
WhatsApp Image 2020-11-01 at 14.50.31.jpeg
Waterloopbos Marknesse.
Google image search, sorry.
fietsAr schreef:
vr 13 nov, 2020 21:02
Waterloopbos Marknesse.
Google image search, sorry.
Ik had alleen Bing gecontroleerd. :-(

jij mag
IMG_20200922_122528094_HDR.jpg
Klompenpad.
De polder is niet zo erg ingeklonken. Gokje, kop van Overijssel, zuidwest Friesland?

Maar die fiets, die extra steunen op het stuur.
Ik gebruik de elleboogsteunen van het ligstuur om soms even de rug te kunnen rechten.
Het ligstuur zelf gebruik ik zelden.
Zoek naar zo'n oplossing als jij op je fiets hebt.
Hoe heet die?
Goed raad plaatje👍 Niet te bingen of googelen, bevat meerdere clues zoals de twee klompenpadroutes, hoogspanningsleiding, toren, sloot.
Op https://klompenpaden.nl/klompenpad/ een overzicht.
Ergens in de Gelderse Vallei?
Poppink, je zit niet in de buurt. En hoewel het plat is en er water loopt, is dit (denk ik) geen polder. Het water is een riviertje.

De tovenaar, jij hebt geen tips meer nodig. Helaas kun je op de kaart van de klompenpaden geen luchtfoto bekijken, dus je zult er een andere kaart naast moeten leggen. Maar misschien heb je het al gevonden voordat ik dit bericht verstuur.
Dat bord op de paal midden op de foto is zo een van een natuurreservaat, waar bepaalde bepalingen op staan vermeld. Vaak loopt er een golvende lijn op het bord.
fietsAr schreef:
za 14 nov, 2020 08:27
Poppink, je zit niet in de buurt. En hoewel het plat is en er water loopt, is dit (denk ik) geen polder. Het water is een riviertje.

De tovenaar, jij hebt geen tips meer nodig. Helaas kun je op de kaart van de klompenpaden geen luchtfoto bekijken, dus je zult er een andere kaart naast moeten leggen. Maar misschien heb je het al gevonden voordat ik dit bericht verstuur.
Nee nog niet gevonden, ik zit te zoeken in de omgeving van Nijkerk, het torentje lijkt er wel wat op, er zijn hoogspanningslijnen en meerdere klompenpaden daar.
Je moet een stuk stroomopwaarts. Het riviertje is deels gekanaliseerd. Delen worden rivier genoemd en andere delen kanaal. Net wat beter uitkwam in de nota's ruimtelijke ordening vermoed ik zo. In ieder geval zit er stroming in en het ligt er al sinds de laatste ijstijd, daarvoor liep hier de Maas.
fietsAr schreef:
za 14 nov, 2020 09:43
Je moet een stuk stroomopwaarts. Het riviertje is deels gekanaliseerd. Delen worden rivier genoemd en andere delen kanaal. Net wat beter uitkwam in de nota's ruimtelijke ordening vermoed ik zo. In ieder geval zit er stroming in en het ligt er al sinds de laatste ijstijd, daarvoor liep hier de Maas.
De Maas? Dan zit ik helemaal verkeerd met m'n Gelderse vallei :roll:
Denk aan de Maas voordat de Utrechtse Heuvelrug er lag. Maas en Rijn deelden toen het stroomgebied. Bij Nijkerk was toen zee (bevroren wellicht). In de ijstijd is de heuvelrug gevormd. En ook de Gelderse Vallei is toen gevormd, maar die begnt dus al een stuk zuidelijker dan bij Nijkerk.
fietsAr schreef:
za 14 nov, 2020 10:13
Denk aan de Maas voordat de Utrechtse Heuvelrug er lag. Maas en Rijn deelden toen het stroomgebied. Bij Nijkerk was toen zee (bevroren wellicht). In de ijstijd is de heuvelrug gevormd. En ook de Gelderse Vallei is toen gevormd, maar die begnt dus al een stuk zuidelijker dan bij Nijkerk.
Is het ergens langs het Valleikanaal bij Rhenen kijkend richting Wageningen?
Kijkrichting en water zijn goed. Grift en Valleikanaal worden hier door elkaar gebruikt, dat heeft misschien wat verwarring gegeven.

Fietsknooppunt 26 ligt er pal naast. Als je helemaal inzoomt op de kaart zie je de planken over de greppel. Dat is ook het knooppunt van de klompenpaden. https://www.google.com/maps/@51.9872935 ... a=!3m1!1e3

Jij bent!
fietsAr schreef:
za 14 nov, 2020 10:27
Kijkrichting en water zijn goed. Grift en Valleikanaal worden hier door elkaar gebruikt, dat heeft misschien wat verwarring gegeven.

Fietsknooppunt 26 ligt er pal naast. Als je helemaal inzoomt op de kaart zie je de planken over de greppel. Dat is ook het knooppunt van de klompenpaden. https://www.google.com/maps/@51.9872935 ... a=!3m1!1e3

Jij bent!
Die lokatie heb ik idd ook gezien maar "rivier" en Valleikanaal kon ik niet matchen en ook deze foto op exact dezelfde lokatie lijkt heel anders: https://www.mapillary.com/map/im/wUdOv4wu7E2-3Mpyma0kPQ Als je daar fietst zie je richting Wageningen een kenmerkende rij hoge populierenbomen en ook die herkende ik niet van jouw foto.

Volgende:
raad.jpg