Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 738 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33900 berichten
willem.m schreef:
vr 06 nov, 2020 18:56
Carl schreef:
vr 06 nov, 2020 18:38
_Peter_ schreef:
vr 06 nov, 2020 15:55
Edelherten knabbelen ook tot 2 meter hoogte dus dat kan het ook nog zijn. Overigens komen ze hier geloof ik vaak laag en heel stil overvliegen. (Als het klopt waar ik denk dat het is)
:shock: Die aanwijzing helpt niks, ik heb géén idee waar edelherten vaak laag komen overvliegen!

Carl
Ha ha, ik denk dat Peter weet waar het is. Dus ik geef geen hints.
Overvliegen vanwege die bollen aan de hoogspanningsleidingen?
De edelherten (en die Schotse Hooglanders) vliegen hier inderdaad niet laag over.
Zweefvliegveld Malden?

Hans
javb2812 schreef:
vr 06 nov, 2020 23:52
Zweefvliegveld Malden?

Hans
Nee. Daar heb ik vorig jaar al een plaatje van geplaatst. Maar je zoekt in de juiste richting.

Overigens graag de exacte locatie.
Ik zal ze maar uit de brand helpen, het is hier
https://www.google.com/maps/@52.0607121 ... 312!8i6656
Vlakbij Terlet. en als je een stuk teruggaat kun je naar een soort van observatiepost waar je als je mazzel hebt wild (en dus ook Edelherten) kan zien. De Schotse Hooglanders lopen hier ook los rond.
Klopt! Met het uitzicht op een groot, glooiend stuk groen, een hoge afrastering, hoogspanningskabels met ballen en Martin's en Peter's aanwijzingen (wild, edelherten, stil en laag overvliegen) was dit niet een heel erg lastige opgave. Vind ik.

Peter mag de volgende foto plaatsen.
Nieuwe ronde, waar ben ik, niet te vinden in streetview, dat is alvast de eerste hint.
raad.jpg
Ergens aan de Ems?
Land is goed, maar veel oostelijker
_Peter_ schreef:
za 07 nov, 2020 15:52
Land is goed, maar veel oostelijker
De Ems is een getijdenrivier met slibachtige oevers. Dat is hier niet het geval.
De Wumme misschien?
Martin E. van Doornik schreef:
za 07 nov, 2020 20:36
De Ems is een getijdenrivier ...
Weet je dat zeker? De Ems is 362km lang.

Terug naar de opgave: is het in voormalig Oost-Duitsland?
Ja, in voormalig Oost-Duitsland, maar wel op het randje.

Om het iets moeilijker te maken, het is een samengestelde foto (opgebouwd uit meerdere foto's) De bocht is dus iets minder breed dan de foto doet vermoeden.
Is het in de buurt van de Harz?
Horseshoe bend?
Het gebied waar je het moet zoeken is behoorlijk vlak. En we blijven in Duitsland, niet Arizona.
Neisse langs de Poolse grens? Heb op Streetview gekeken en die lijkt wel wat op.
Verder naar het oosten kun je zonder Duitsland te verlaten niet Martin, maar nu graag wat preciezer.
Volgens Tomas Doucha in de buurt van Görlitz maar welke bocht precies is me niet duidelijk.
Bij nader inzien denk ik hier bij Ungunst in de buurt.
Ik ben nu op mijn molen, geen tijd om uit te puzzelen. Mooie dag en de Amerikaanse vlag wappert fier boven de kap!
IMG_20201108_124236.jpg