Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 725 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33963 berichten
Leon schreef:
wo 14 okt, 2020 13:02
Maar de foto schreeuwde Frankrijk. Dus Parijs. Daar was niet zo'n brug voorradig. De Seine was me ook te smal.
Vergeet niet, als het Parijs zou kunnen, dat daar twee rivieren stromen. De Seine en de Marne. :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
wo 14 okt, 2020 13:08
Leon schreef:
wo 14 okt, 2020 13:02
Maar de foto schreeuwde Frankrijk. Dus Parijs. Daar was niet zo'n brug voorradig. De Seine was me ook te smal.
Vergeet niet, als het Parijs zou kunnen, dat daar twee rivieren stromen. De Seine en de Marne. :wink:
De Seine was me al te smal...
Leon schreef:
wo 14 okt, 2020 13:02
Afbeelding
Funda: voor de handige klusser... Als we snel zijn, zien we hem op Streetview misschien live instorten.

Carl
Carl schreef:
wo 14 okt, 2020 13:49
Leon schreef:
wo 14 okt, 2020 13:02
Afbeelding
Funda: voor de handige klusser... Als we snel zijn, zien we hem op Streetview misschien live instorten.

Carl
Dergelijke oude houten schuren met tengels (latten over de naden tussen planken) komt megaveel in Zweden voor, maar het omliggende landschap doet haast on-Zweeds aan. Misschien in Skåne?
Ik schat dat deze schuur op maximaal 50 km vanaf Maastricht staat.
DaVinci schreef:
wo 14 okt, 2020 15:27
Ik schat dat deze schuur op maximaal 50 km vanaf Maastricht staat.
De schuur staat wel in het buitenland. Als je hem wilt opknappen: een gasaansluiting is in de buurt.
Leon schreef:
wo 14 okt, 2020 19:10
(...) een gasaansluiting is in de buurt.
Bedoel je het "interconnectiepunt" bij 's-Gravenvoeren?
Ik vind dit als antwoord onvoldoende.
Leon schreef:
do 15 okt, 2020 11:05
Ik vind dit als antwoord onvoldoende.
Zo was mijn post ook niet bedoeld. Ging mij om het zoekgebied te verkleinen.
Je gaat er van uit dat ik weet wat een "interconnectiepunt" (tussen aanhalingstekens) is, wat ik niet weet, en dat ik weet waar het ligt, met het woord het suggererend dat er maar één van is bij 's-Gravenvoeren. Daarmee geef je mij aardig wat opzoekwerk. Dat is niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat de antwoorders zoeken, niet de plaatser van de foto, toch?
Dat is beter :D
Het gasstation op de foto raakt bijna mijn linkerschouder.
Aan de andere kant van de grens, 250 m naar rechtsvoor, is ook een gasstation, of hoe zo'n ding ook heet. Er zijn er trouwens meer in en rond de gemeente Voeren.
De schuur zou een leuke lokatie zijn geweest voor een Bondfilm waar JB in een 'pig' stapt om via de pijpleiding te gaan reizen. Maar misschien heeft Q inmiddels een beter alternatief gevonden en is de schuur in onbruik. :wink:
Jij bent.
Nieuwe opgave
Knipsel.JPG
Klopt "het andere monument".
JanH schreef:
do 15 okt, 2020 19:15
Klopt "het andere monument".
Zijn jullie me net voor, ik rijd hier vaak langs naar mijn molen in Kolham. Het aardbevingsmonument van corten-staal als tegenhanger van het grote model van de molecuul van aardgas langs dezelfde A7 bij Hoogezand. De scheur wordt 's nachts van binnenuit verlicht.
JanH schreef:
do 15 okt, 2020 19:15
Klopt "het andere monument".
Ik had gegoogeld "corten staal scheur" en toen had ik dit zo gevonden.

Volgende: waar staat dit kapelletje:
kapelletje (Large).jpg
Ik kan het niet vinden in Satellite view.
Maar aan de hand van deze teksten zou het wel te vinden moeten zijn.

Kurz vor Kaldenkirchen führt die Tour über Stevensend nach Heidhausen. Auf dem Weg dorthin fahren die Pedalos an einer kleinen Wegkapelle vorbei, die Passionskapelle.

Die Honschaft Stevensend mit seinen zwei alles überragenden Buchenbrüdern liegt zwischen Kaldenkirchen und Heidhausen. Etwas südlich der Bäume überblickt man von der Passionskapelle Stevensend, einer ehemaligen Pestkapelle aus Backstein (Mitte 19 Jh.), die schöne Landschaft.
spoorzoeker schreef:
vr 16 okt, 2020 09:12
Ik kan het niet vinden in Satellite view.
Met deze beschrijving is hij op OpenStreetMap wel te vinden.
Maar waar/hoe vond je de beschrijving?
.