Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 708 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33890 berichten
FransD schreef:
do 20 aug, 2020 13:00
Na de kunst in Wieringen post ik een standbeeld van mijzelf. Iedereen die hier langs komt kan zijn eigen standbeeld creëren, een ode aan de uniciteit van elk individu.
Een hint om verder te zoeken: de tekst op de sokkel is "ICH".
derdekeer schreef:
do 20 aug, 2020 21:26
Op het kaartje zie ik dat er op Wieringen plaatsen hoger dan 12,5 m liggen!
Dat is nou precies de plek waar ik die foto heb gemaakt met die half verscholen kerk op de achtergrond.... :)
FransD schreef:
do 20 aug, 2020 22:50
FransD schreef:
do 20 aug, 2020 13:00
Na de kunst in Wieringen post ik een standbeeld van mijzelf. Iedereen die hier langs komt kan zijn eigen standbeeld creëren, een ode aan de uniciteit van elk individu.
Een hint om verder te zoeken: de tekst op de sokkel is "ICH".
Kassel staat er eentje

edit , staat zelfde Ich-Denkmal ook in Frankfurt trouwens. Die laatste lijkt me de juiste
alstro schreef:
do 20 aug, 2020 23:14


Kassel
Op de goede weg. In Kassel staat een kopie. Het origineel staat in een andere Duitse stad.
FransD schreef:
do 20 aug, 2020 23:21
alstro schreef:
do 20 aug, 2020 23:14


Kassel
Op de goede weg. In Kassel staat een kopie. Het origineel staat in een andere Duitse stad.
Had het gezien , net mijn tekst aangepast. Frankfurt
alstro schreef:
do 20 aug, 2020 23:23

Had het gezien , net mijn tekst aangepast. Frankfurt
Inderdaad, het origineel staat in Frankfurt. Het informatiebord meldt:
Jeder Mensch ist einzigartig.
Das gilt natürlich auch für alle Tiere.
Halten Sie es fest für immer. Hier.
Volgend plaatje, deze keer maar eens bing proof plaatje doen.
WhatsApp Image 2020-08-16 at 22.44.38.jpeg
alstro schreef:
do 20 aug, 2020 23:29
Volgend plaatje, deze keer maar eens bing proof plaatje doen.

WhatsApp Image 2020-08-16 at 22.44.38.jpeg
Nu effe geen zin meer, ben chagrijnig. Vannacht was er zwaar onweer met slagregens en wervelwinden. Zo erg, dat het water over de deurdrempels binnen kwam. Vanmorgen in de omgeving gaan kijken. Onze tuin is nu een ravage, en de erachter gelegen moestuin helemaal vernield, geen tomaat meer over. Overal afgerukte boomtakken. Druk doende de tuin van de rommel te verlossen. Gelukkig liggen de dakpannen nog op hun plaats. De reusachtige boom van twee huizen verderop, waar wij al 34 jaar tegenaan keken, heeft het niet overleefd en de gemeente heeft hem opgeruimd. De stam was aan de grond 1,40 meter dik.
Vanmorgen naar de kapper in het naburige Pieterburen gefietst, bij de kerk zag ik slechts kleine takjes op de grond liggen.
IMG_20200821_130056[1].jpg
DSCF8260.JPG
Uiterst links dezelfde boom in oktober 2016. Ik stond voor mijn huis.
Dat was kennelijk zeer lokaal.
Ik kan me voorstellen dat je dan even geen plaatjes wilt raden. Succes en sterkte met het opruimen.
Dank je Peter van Rijn, tijdens de werkzaamheden van de gemeente kwamen er ook vakantiefietsers langs, dit is tenslotte een LF-10 route. Zij mochten via de tuinen van de buren omfietsen. Die boom was hét gezicht van onze straat. Alsof je de Domtoren uit Utrecht wegrukt.... Mijn vrouw is nog niet aanspreekbaar.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 21 aug, 2020 17:45
Dank je Peter van Rijn, tijdens de werkzaamheden van de gemeente kwamen er ook vakantiefietsers langs, dit is tenslotte een LF-10 route. Zij mochten via de tuinen van de buren omfietsen. Die boom was hét gezicht van onze straat. Alsof je de Domtoren uit Utrecht wegrukt.... Mijn vrouw is nog niet aanspreekbaar.
Nu is een boom geen Domtoren, maar wel een leuke analogie met de Domkerk en toren.

Waarom staat de toren los?
​In 1674 verwoestte een tornado het schip van de Domkerk, sindsdien is er een groot gat tussen toren en kerk. Voor die tijd zaten toren en kerk trouwens niet helemaal vast aan elkaar: er was een brugverbinding tussen beide delen, de 'Bisschoploge', met daarin de kapel voor de bisschop. De brokstukken van het ingestorte schip zijn blijven liggen tot 1826, pas toen ontstond het Domplein.
_Peter_ schreef:
vr 21 aug, 2020 18:54
Martin E. van Doornik schreef:
vr 21 aug, 2020 17:45
Dank je Peter van Rijn, tijdens de werkzaamheden van de gemeente kwamen er ook vakantiefietsers langs, dit is tenslotte een LF-10 route. Zij mochten via de tuinen van de buren omfietsen. Die boom was hét gezicht van onze straat. Alsof je de Domtoren uit Utrecht wegrukt.... Mijn vrouw is nog niet aanspreekbaar.
Nu is een boom geen Domtoren, maar wel een leuke analogie met de Domkerk en toren.

Waarom staat de toren los?
​In 1674 verwoestte een tornado het schip van de Domkerk, sindsdien is er een groot gat tussen toren en kerk. Voor die tijd zaten toren en kerk trouwens niet helemaal vast aan elkaar: er was een brugverbinding tussen beide delen, de 'Bisschoploge', met daarin de kapel voor de bisschop. De brokstukken van het ingestorte schip zijn blijven liggen tot 1826, pas toen ontstond het Domplein.
Dat had mijn vader me in 1961 of '62 al verteld, toen wij de Domtoren hadden beklommen. Op Wikipedia is er zoveel over te vinden. Rond 1970 zat ik op school in Utrecht en heb elders in de Domstad ook Engels gestudeerd.
Die brugverbinding zien wij ook nog steeds bij de Dom van Aken.
alstro schreef:
do 20 aug, 2020 23:29
Volgend plaatje, deze keer maar eens bing proof plaatje doen.

WhatsApp Image 2020-08-16 at 22.44.38.jpeg
zullen we maar weer verder gaan. In het Kletspraat cafe is vast wel een luisterend oor, bier staat klaar, de houtkachel brand.

Bovengenoemde is schijnbaar lastig als ie niet op Bing staat :roll:

Foto is niet in NL genomen maar wel op fietsafstand van de NL grens
alstro schreef:
za 22 aug, 2020 16:36
alstro schreef:
do 20 aug, 2020 23:29
Volgend plaatje, deze keer maar eens bing proof plaatje doen.

WhatsApp Image 2020-08-16 at 22.44.38.jpeg
zullen we maar weer verder gaan. In het Kletspraat cafe is vast wel een luisterend oor, bier staat klaar, de houtkachel brand.

Bovengenoemde is schijnbaar lastig als ie niet op Bing staat :roll:

Foto is niet in NL genomen maar wel op fietsafstand van de NL grens
Het ziet er zo opgeruimd uit, langs een rivier in Duitsland?
ziet er idd nog vrij nieuw uit, is geen rivier.

Bijlagen

OK. Eens kijken of ik met wat hardop denken de oplossing dichterbij kan krijgen, want ik heb geen idee..

Op de eerste foto kijken we naar 2 industrieel-aandoende silo's op een soort kade, uitkijkend op een zwemstrandje, dat onlangs lijkt te zijn voorzien van een trap/zitmogelijkheid vanaf de kade. Dat lijkt te duiden op een oude industriekade of haventje dat is geherallocceerd naar recreatie. De boel ziet er goed verzorgd uit dus dat leidt de initiële gedachten naar Noord-West Europa.

Alstro geeft aan dat de plek "op fietsafstand van de Nederlandse grens" ligt, maar we zitten hier wel op Wereldfietsers, en voor velen hier zal ook Vladivostock "op fietsafstand van de Nederlandse grens" liggen. Maar als we uitgaan van "op-een-voor-wereldfietsers-gemiddelde-dagafstand-fietsen-van-de-Nederlandse-grens, dan lijkt dat een punt ekstra op te leveren voor Duitsland. Wel genoemd, maar nog niet expliciet bevestigd.

Op de tweede foto zien we aan de horizon een windmolenpark (punt voor Duitsland) en als ik heel erg mij best doe, lijken er links van de windmolens twee pilonen te staan van een tuibrug (maar ik word wat kippig van naar die pixels kijken..) Verder geeft Alstro aan dat we niet naar een rivier kijken, maar de aanwezigheid van de zeilbootjes en de (voormalige) industrie lijken er wel op te duiden dat het water in verband staat met ander, groter water, en als verkeersweg gebruikt kan worden. Betekent: een meer met eventueel een kanaalverbinding naar ander water, of een zee-arm.

Ik gok op het laatste: zitten we ergens aan de Noord-Duitse kust?
Jan-Joost schreef:
zo 23 aug, 2020 12:04
OK. Eens kijken of ik met wat hardop denken de oplossing dichterbij kan krijgen, want ik heb geen idee..

[...] 2 industrieel-aandoende silo's op een soort kade, [...] een oude industriekade [...]

Ik gok op het laatste: zitten we ergens aan de Noord-Duitse kust?
Vers geschilderd industrieel spul, dan denk ik eerder aan het Ruhrgebiet. Een of andere See aldaar, Kemnader See of Baldeneysee of zo?

Carl
Duitsland is goed
Het is geen industrieel gebied
Met uurtje fietsen vanaf de grens moet het wel lukken

De silo heeft vroeger een functie gehad, maar is blijven staan nadat ie niet meer nodig is. Staan er trouwens 2 en je kan met trap naar boven waar een uitzicht punt gemaakt is.

Had wel verwacht dat een route maker/ schrijver hier het wel geweten had.
alstro schreef:
zo 23 aug, 2020 14:54
Duitsland is goed
Het is geen industrieel gebied
Met uurtje fietsen vanaf de grens moet het wel lukken

De silo heeft vroeger een functie gehad, maar is blijven staan nadat ie niet meer nodig is. Staan er trouwens 2 en je kan met trap naar boven waar een uitzicht punt gemaakt is.

Had wel verwacht dat een route maker/ schrijver hier het wel geweten had.
Ik heb eens vroeger langs de vaart in Diemen, bij de inmiddels afgebroken kerk, een dergelijke trechter gezien, maar vierkant van vorm. Daar reed ik dagelijks per bus langs, naar school en terug. Het hele oude dorp van Diemen is inmiddels aan de slopershamer ten offer gevallen. Nu een van de lelijkste plaatsen van Nederland.
Zo'n ding dient om het zand van de vrachtboten met een grijper over te laden en dan kan er een vrachtwagen onderdoor rijden om zijn lading in te nemen om het zand naar de uiteindelijke bestemming te vervoeren. Maar grind kan ook.
Het zal vast in de buurt van Rheine zijn. Ik heb alleen geen tijd om te gaan zoeken.