Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 704 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33898 berichten
Het cize-bolozon viaduct?
Ja. met de GPS-positie aangegeven in het plaatje is het niet zo moeilijk.
Alweer... Ik ben onderweg en moet plaatjes dus vanaf mijn telefoon plaatsen. Ik bewerk de foto met een ander programma, en haal de gps gegevens eruit, en sla het als een nieuwe jpg op. Dan check ik op mijn telefoon en inderdaad: geen locatiegevevens aanwezig. Maar als ik die jpg in deze rubriek plaats, wordt de gps-info weer toegevoegd. Frustrerend, zeker als ik foto's maak speciaal met het oog op deze rubriek. Jammer hoor.
🤬
Doe er nog eens eentje dan Willem. Kijken of het lukt zonder gps info.
Voor b.v. android is er een flink aantal apps beschikbaar die zeggen exif gegevens te kunnen bewerken/verwijderen.
https://play.google.com/store/apps/coll ... NO1ljJvmjY
timvanveen schreef:
za 15 aug, 2020 11:06
Doe er nog eens eentje dan Willem. Kijken of het lukt zonder gps info.
Dank je. Nog één poging dan. Met een metafata remover app (thanks Renel). En als de gps-info er weer in terugkomt, wacht ik met raden en plaatsen totdat ik thuis ben...

Knipsel.JPG
willem.m schreef:
za 15 aug, 2020 11:14
timvanveen schreef:
za 15 aug, 2020 11:06
Doe er nog eens eentje dan Willem. Kijken of het lukt zonder gps info.
Dank je. Nog één poging dan. Met een metafata remover app (thanks Renel). En als de gps-info er weer in terugkomt, wacht ik met raden en plaatsen totdat ik thuis ben...

En nu is de foto gedraaid, ha ha.


20200814_174858_HDR.jpg
Onomstotelijk België, maar ondanks googlen met "oude schoorstenen in België" of "historische pakhuizen in België" niks gevonden. :(
Martin E. van Doornik schreef:
za 15 aug, 2020 14:34
...
Onomstotelijk België...
Scherp gezien!
willem.m schreef:
za 15 aug, 2020 21:19
Martin E. van Doornik schreef:
za 15 aug, 2020 14:34
...
Onomstotelijk België...
Scherp gezien!
Dit soort blauwe bordjes 70m (voorbeeld) komt daar alleen voor en dan nog die autonummerplaten....
Ergens in Boom?
derdekeer schreef:
za 15 aug, 2020 22:33
Ergens in Boom?
Nee. Je zit er een kilometer of honderd naast (as the cyclist rides). Ik was er vanmiddag nog.
willem.m schreef:
za 15 aug, 2020 22:48
derdekeer schreef:
za 15 aug, 2020 22:33
Ergens in Boom?
Nee. Je zit er een kilometer of honderd naast (as the cyclist rides). Ik was er vanmiddag nog.
Turnhout?
Martin E. van Doornik schreef:
zo 16 aug, 2020 13:31
willem.m schreef:
za 15 aug, 2020 22:48
derdekeer schreef:
za 15 aug, 2020 22:33
Ergens in Boom?
Nee. Je zit er een kilometer of honderd naast (as the cyclist rides). Ik was er vanmiddag nog.
Turnhout?
Nee.
Luik?
timvanveen schreef:
zo 16 aug, 2020 20:18
Luik?
Luik ligt niet op 100 fietskilometers van Boom.
timvanveen schreef:
zo 16 aug, 2020 20:18
Luik?
Ik zou niet eens aan Wallonië durven denken; het lijkt zo te zien een gerestaureerde industrieel monument en het monumentenbehoud heeft in het Waalse geen goede naam. Zoals de molen van Donceel, een schitterend exemplaar, maar staat hevig te vervallen. Notabene de enig overgebleven windmolen van de provincie Luik! Hun oren zouden eraf kunnen vallen van schaamte!
Ik zag in Luik zelfs hoe een groot, fraai 17e eeuws huis moest wijken voor een Dubai-achtig kantoorkolos, tegenover Guillemins.
Huy
Martin E. van Doornik schreef:
zo 16 aug, 2020 20:27
timvanveen schreef:
zo 16 aug, 2020 20:18
Luik?
Ik zou niet eens aan Wallonië durven denken; ...
Dat denk je terecht niet.

Zoek het meer naar het westen toe, op ca. 100 km fietsen van Boom.

Op deze plek werd al vanaf ca. halverwege de 15e eeuw bier gebrouwen.
brugge

De Gouden Boom
alstro schreef:
zo 16 aug, 2020 22:27
brugge

De Gouden Boom
Klopt! Er is nu een appartementencomplex.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brouwerij_De_Gouden_Boom

Ik had gedacht dat het snel herkend zou worden. Brugge is immers supertoeristisch. Maar die toeristen lopen denk ik allemaal in het hart van de stad rond. Vlak daarbuiten is het opvallend rustig - en eigenlijk ook een stuk leuker, met oude fabriekspanden, brouwerijen en hofjes, en geen verplichting om een mondkapje te dragen. 😷

De beurt gaat naar Alstro