Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 650 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33889 berichten
Leon schreef:
do 21 mei, 2020 09:04
Grote versie: https://www.leonpoels.nl/fietsen/huisje-g.jpg
Aan de boerderijen op de achtergrond te zien: Twente of het aangrenzende deel van de Achterhoek. Ik zie narcissen in de tuin staan: ergens eind februari, begin maart genomen?
Ik gok op de omgeving van Usselo.
(en ik heb pagina nummer 650!)
Dat is een verdraaid goed begin Martin. Twente klopt. Usselo niet, maar ja, wat is de definitie van omgeving?
De vraag is denk ik wat die masten zijn. Of zie ik dat verkeerd? Heb je ook een foto met meer pixels?

Helaas moet ik werken vandaag, anders zou ik mee gaan zoeken. Altijd leuk om te rond te kijken in de omgeving waar ik tijdens mijn studie fietste.
Masten? Nee, niet meer pixels.
Ik zie anders nergens masten.... wel dunne kale bomen in de verte.
Wou ik vandaag m'n fiets pakken, maar ik haalde m'n hand open langs de schuurdeur, precies waar ik het stuur vasthoud.... Dan maar thuis, zucht....
Ik dacht in de onscherpte van de foto drie verticale strepen op te kunnen maken. Maar het zullen dan wel gewoon bomen zijn. Die staan naar verluidt op meer plekken in Twente.
Capture.JPG
Ja, het zijn vast bomen. Die belemmeren daar het uitzicht regelmatig.
Leon schreef:
do 21 mei, 2020 12:25
Ja, het zijn vast bomen. Die belemmeren daar het uitzicht regelmatig.
Gelukkig maar 😉
Volgens mij is het al een oude foto, ik denk dat het een gescande dia is. Dit uitzicht heb je niet vanuit een vakantiehuisje, het is het uitzicht vanuit de woonkamer bij iemand thuis.
Heel juiste conclusies WillemT. Het betreffende uitzicht ter plekke is volgens streetview nauwelijks veranderd.
Martin E. van Doornik schreef:
do 21 mei, 2020 11:29
Wou ik vandaag m'n fiets pakken, maar ik haalde m'n hand open langs de schuurdeur, precies waar ik het stuur vasthoud.... Dan maar thuis, zucht....
Auw. Beterschap!
Ik zat te denken aan een gebouw van de Fliegerhorst Twente (vanwege "waarom staat hier een gebouw"), maar alles nagegaan en een dergelijk gebouw (met uitzicht) lijkt er niet tussen te staan..
Leon schreef:
do 21 mei, 2020 16:42
Het betreffende uitzicht ter plekke is volgens streetview nauwelijks veranderd.
Hoewel Google gelukkig niet alle landweggetjes in Twente langsgereden is, is er geen beginnen aan om zomaar eens wat te proberen. Deze foto moet dus aanknopingspunten hebben. Het landschap? Vlak, wat kleinschalig. De boerderijen? Geen Twentse Erven. Het zou de omgeving van Haaksbergen kunnen zijn.
Leon schreef:
do 21 mei, 2020 09:04
Volgende. In welk bouwsel* bevind ik mij?
*: in dit woord zit geen hint; ik wil alleen zo weinig mogelijk er over zeggen. Degene die kan uitleggen hoe het komt dat er hier een raam is met zo'n riant uitzicht krijgt bonuspunten, maar niet de beurt.
Het lijkt me niet een uitzicht uit een "gewoon" bouwsel als een boerderij.
Kan het een bunker zijn met camouflage architectuur? Voor een bunker heb je wel een "riant uitzicht" nodig, lijkt mij.
JanH schreef:
do 21 mei, 2020 18:22
Het lijkt me niet een uitzicht uit een "gewoon" bouwsel als een boerderij.
Leon heeft mijn aanname dat het “het uitzicht vanuit de woonkamer bij iemand thuis” is niet ontkend.
Dat is zo. Maar wat is dan een aanknopingspunt. Anders is het niet te doen.
Er is dus wel iets bijzonders aan het raam met het riante uitzicht.
JanH schreef:
do 21 mei, 2020 20:18
Dat is zo. Maar wat is dan een aanknopingspunt. Anders is het niet te doen.
Er is dus wel iets bijzonders aan het raam met het riante uitzicht.
Mij is destijds uitgelegd dat het typisch Twents was, of in ieder geval niet iets uit het zuiden van Nederland, dat je op het platteland, zo'n uitzicht kon hebben, al had ik er toen traditioneel gezien niet de leeftijd voor. Usselo was beter gegokt als plaats dan Haaksbergen, maar landschappelijk klopt het helemaal.
Dan moeten we meer in de regio Usselo gaan zoeken ....🙂
quote=WillemT

>Hoewel Google gelukkig niet alle landweggetjes in Twente langsgereden
> is, is er geen beginnen aan om zomaar eens wat te proberen.
Juist.

> Deze foto moet dus aanknopingspunten hebben.
Geen idee. Er zijn wel eens foto's geplaats met minder aanknopingspunten die snel geraden werden.

> Geen Twentse Erven.
Ik weet niet of het een officieel Twens Erf betreft, het dateert van de jaren 30.
Een museumboerderij?