Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 633 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33965 berichten
javb2812 schreef:
di 05 mei, 2020 09:23
Nee Willem, helaas, het was nog niet voldoende, die eerste gok.

Het zat er echt een paar uur (zoals gezegd 2,5 uur bij mij) fietsen vanaf, de raadselfoto.

Toen ik later nog naar de twee foto's keek, dacht ik dat het bochtenpatroon van de stukken weg van beide foto's wel erg op elkaar lijken. Toch is het níet hetzelfde stuk weg. Beide foto's kijken uit op het zuiden.

Of het moet de laatste zin van mijn vorige bericht zijn die je op het verkeerde been zette. Dat ik een paar km afwijking goed zou rekenen. Daarmee bedoelde ik niet dat jij al zo dichtbij zat.

Om 10:01 uur maakte ik de raadselfoto, om 12:22 de tweede foto, weer een minuut of 10 later was ik op de plek die jij aangaf.

Hans
Dan zal het wel ongeveer hier zijn:
https://www.google.com/maps/@64.8666845 ... a=!3m1!1e3
Wat meer naar het Noorden. Maar ik moet zeggen dat ik de "openingszet" van willem.m al oplossingwaardig vind.
OK JanH, heel dichtbij. Het is nog een kilometer of 2 naar het noorden. Goedgerekend. Inderdaad met dank aan het voorwerk van Willem, zoals dat vaker zo loopt in dit draadje.

Je mag een plaatje plaatsen, of (omdat je daar ook op hint) er eventueel voor kiezen om de beurt met terugwerkende kracht aan Willem te geven. En Martin heeft diens foto inmiddels geraden....

Ik geef het woord nu aan JanH.

Hans
Bedankt. Dan geef ik de beurt aan Martin!
JanH schreef:
di 05 mei, 2020 10:42
Bedankt. Dan geef ik de beurt aan Martin!
Het was niet moeilijk, hoor. Op Google naar "tufstenen kerktorens" gezocht en zo gevonden.
Hier is de volgende raadselfoto, een analoge foto uit 2007 maar wél vanuit mijn fiets gefotografeerd.... opnieuw een kerk :wink:

imm025_N25.jpg
renel schreef:
di 05 mei, 2020 19:12
Forshaga kyrka.
Was het moeilijk? Vandaag door drie provincies gefietst, wielerkleding aan maar met jas er overheen vanwege de koude wind. Keek ik een paar keer op m'n smartphone maar geen resultaat. Nu net thuis gekomen en je hebt het goed. Lange fietstocht over de Klarälvsbanan naar Karlstad en terug, daar fotografeerde ik de kerk van Forshaga.
De volgende is voor jou.
Ik vond 'm niet zo moeilijk. Met google zoeken op "forshaga kyrka" levert meteen een hoop plaatjes van precies die kerk op het raadplaatje. :)

Het bord op de voorgrond van het volgende plaatje is te zien op streetview. De winnaar van deze ronde toont die streetview.
canal.jpg
De tijd gaat nu in.
Dat is de kanaaldijk in Oost-west-Middelbeers.

Pieter
-
renel schreef:
di 05 mei, 2020 20:17
Ik vond 'm niet zo moeilijk. Met google zoeken op "forshaga kyrka" levert meteen een hoop plaatjes van precies die kerk op het raadplaatje. :)

Het bord op de voorgrond van het volgende plaatje is te zien op streetview. De winnaar van deze ronde toont die streetview. canal.jpg
De tijd gaat nu in.
Zo te zien een rijpe zomerse foto, het riet is al verdroogd. Google Maps geeft "Kanaaldijk Zuid" een aantal malen aan, waarvan die van Son landschappelijk gezien het meest benadert. Bij de andere plaatsen lijken de Kanaaldijken Zuid helemaal nergens op. Links zie ik haaks een weg lopen (Stakenburgstraat?)waar een vrachtwagen rijdt. Gaat hij op de Hooijdonk ophaalbrug af? Ik kon geen betere plek vinden dan dit hier.

https://www.google.nl/maps/place/Kanaal ... d5.4584056
kwootje schreef:
di 05 mei, 2020 21:43
Dat is de kanaaldijk in Oost-west-Middelbeers.

Pieter
Volgens google is het Haghorst, je streetview is op de goede plek en je wint deze ronde!
Aardig geprobeerd maar helaas niet goed.
https://goo.gl/maps/8dpxKZHMHpb6q3Dq5

Zat eerst in Son te zoeken, maar dit moet hem zijn.

Oeps, Kwootje was me voor!
renel schreef:
Aardig geprobeerd maar helaas niet goed.
:( :( :(
Ik heb Middelbeers ook bekeken, maar daar leken de bomen wat te iel voor. Wat een oen ben ik.
Ik herkende het bedrijf aan de overzijde van het kanaal. Het meeste werk was nog uitzoeken hoe ik een url moest plaatsen. :roll:

Met de volgende breng ik Martin natuurlijk op voorsprong.
IMG_5527a.JPG.jpg
Pieter
Ik zocht in Belgie.
In NL kennen we bij mijn weten alleen een APV, en geen Politieverordening.
En dan die onbegrijpelijke vervolgtekst, met een dubbele ontkenning.
kwootje schreef:
di 05 mei, 2020 22:10
Ik herkende het bedrijf aan de overzijde van het kanaal. Het meeste werk was nog uitzoeken hoe ik een url moest plaatsen. :roll:

Met de volgende breng ik Martin natuurlijk op voorsprong.

IMG_5527a.JPG.jpg

Pieter
Vermoed dat het de Amiralitetskyrkan in Ulrica Pia is.

Edit: hier dus: https://goo.gl/maps/5TMCtk893TwcQ5bW7
Dat klopt CorneK. Het is een volledig houten kerk van enkele eeuwen oud in Karlskrona (Zweden).
De beurt is aan jou.

Pieter
Ziet er prachtig uit daar in Zweden. Bovendien geen lockdown, misschien daar maar eens gaan fietsen deze zomer!

De nieuwe opgave:
knip.jpg
kwootje schreef:
di 05 mei, 2020 22:31
Dat klopt CorneK. Het is een volledig houten kerk van enkele eeuwen oud in Karlskrona (Zweden).
De beurt is aan jou.

Pieter
En ik zocht met "stora träkyrkor i Sverige" en ik had 'em bijna.... :x