Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 631 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33912 berichten
JanH schreef:
zo 03 mei, 2020 20:36
In Miltenberg, Duitsland
https://www.google.nl/maps/place/Wc/@49 ... 8435?hl=nl
Snel gevonden Jan, kende je de plek, of toch gevonden via Google/Bing?
Is inderdaad in Miltenberg aan de Main, op de Limesroute.
Bing :oops:
Vinden van de locatie duurde even vanwege het ontbreken van streetview.

Nieuwe opgave.
Knipsel.JPG
JanH schreef:
zo 03 mei, 2020 20:54
Bing :oops:
Vinden van de locatie duurde even vanwege het ontbreken van streetview.

Nieuwe opgave.
Knipsel.JPG
De rode boerderij links doet me ergens denken aan de gemeente Vlagtwedde of daaromtrent. Dit type sluit goed aan op boerderijen in Ostfriesland. Links in de verte zie ik zeer waarschijnlijk windturbines, in Duitsland? Ik heb veel boeken over Groninger kerken, maar die komt er niet in voor. Ach, waarschijnlijk niet compleet.... Suf gezocht op Google satelliet, maar ik ga nu naar bed....
Ja, Woldendorp, Groningen.
De kerk van Termunten lijkt er veel op maar ik kon geen passende streetview vinden. Woldendorp kwam ik toen tegen in dit lijstje.

Nieuw plaatje:
bushokje.jpg
Lijkt me geen Nederlands vergezicht ;-)

Bosporusbrug, Istanbul?
Ik was net aan het vieren dat m'n plaatje niet binnen 5 minuten geraden was. :)
Istanbul is goed, beurt naar avic.
Hihi,

ja, plekken waar ik ooit geweest ben wil ik wel herkennen. Nu de fiets op, vanmiddag een nieuw plaatje…

Ach wat, hier komt ie al;
IMG_3764.jpeg
BertV
Gezien de woonplaats van avic en de tijdstip van het foto wat in Eindhoven rondgekeken. Maar klaarblijkelijk heeft Eindhoven geen oud middeleeuws centrum, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik Eindhoven alleen ken van het treinstation, van het vliegveld en van het Evoluon (maar dat was lang geleden toen het Evoluon nog Evoluon was). Heb niet iets kunnen vinden dat erop lijkt.
Mestreech?
Maastricht lijkt met sterk, waar je in Maastricht dit type straatjes vind is het niet zo hellend als op de foto.
Het ziet er met stoeprand en opgeruimdheid wel Nederlands uit. Maar waar?
Nee, Eindhoven heeft nog wel ergens een echt oud gebouw staan maar is zo vlak als het spreekwoordelijke biljartlaken. En goed nieuws voor het Evoluon; er zijn plannen om dat weer te ontwikkelen tot iets wat lijkt op het oude of misschien wel het NL design museum of...

NL ja, Maastricht inderdaad niet.
DaVinci schreef:
ma 04 mei, 2020 15:40
Maastricht lijkt met sterk, waar je in Maastricht dit type straatjes vind is het niet zo hellend als op de foto.
Het ziet er met stoeprand en opgeruimdheid wel Nederlands uit. Maar waar?
Daar zijn wel overal kinderhoofdjeskeien. Heb in Nijmegen geprobeerd, niets....
Deventer, die maar enkele hellende straatjes met kinderhoofdjeskeien heeft, valt ook af. Zutphen is niet "hellend" genoeg. Ik ken Arnhem goed, dus ook niet.
Vorig jaar heb ik door Wijk bij Duurstede gefietst, wel licht hellende straten, maar de raadselfoto komt daar zeker niet voor.
Valkenburg heeft te strakke bestratingen, ga nu in Vaals proberen....
[/quote]
Daar zijn wel overal kinderhoofdjeskeien. Heb in Nijmegen geprobeerd, niets....
Deventer, die maar enkele hellende straatjes met kinderhoofdjeskeien heeft, valt ook af. Zutphen is niet "hellend" genoeg. Ik ken Arnhem goed, dus ook niet.
Vorig jaar heb ik door Wijk bij Duurstede gefietst, wel licht hellende straten, maar de raadselfoto komt daar zeker niet voor.
Valkenburg heeft te strakke bestratingen, ga nu in Vaals proberen....
[/quote]

Ik wil niet teveel prijsgeven, maar je bent wel al in de goede stad geweest…….

BertV
Nijmegen, Ottengas
https://www.google.nl/maps/@51.8484512, ... 6656?hl=nl

Edit: kon me van een bezoekje aan Nijmegen herinneren dat het van de kade af soms wel flink omhoog kon gaan. Trouwens met dank aan de post van Martin.
We zijn een dagje naar Nijmegen gefietst via de heuvelen bij Berg & Dal. Daar op hotel geslapen, en de volgende dag terug naar Eindhoven. Zo kan ik nog eens wat plaatjes schieten die niet in/bij Eindhoven gemaakt zijn.

En in Nijmegen zijn toch wel wat pittoreske straatjes, zoals de Ottengas!

beurt naar Jan

Groeten, Bert
Mooi stad Nijmegen.

Nu wat weidsers.
Knipsel.jpg
JanH schreef:
ma 04 mei, 2020 17:55
Mooi stad Nijmegen.

Nu wat weidsers.
Knipsel.jpg
Bij Terband in de buurt van Heerenveen?

Daar bouwt men af en toe een reuzenrad.😀

Overigens klopt het dan qua landschap niet...🤔
Nee, het is niet in Friesland.
Overigens klopt het dan qua landschap niet...🤔
Ja, streetview is your BFF, alhoewel, niet altijd.