Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 608 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33848 berichten
Foto is hiervandaan genomen:
https://www.google.nl/maps/@43.4034471, ... 4352?hl=nl

Kerk is: Chiesa dei Santi Giusto e Clemente in Volterra.

Di was met Bing zo te vinden :oops: , foto-locatie duurde wat langer.
Helemaal goed Jan, met bonuspunten. Dubbele bonuspunten, want je hebt de exacte lokatie eerder gevonden dan ik. Jij bent.
Leon schreef:
ma 13 apr, 2020 13:55
Helemaal goed Jan, met bonuspunten. Dubbele bonuspunten, want je hebt de exacte lokatie eerder gevonden dan ik. Jij bent.
Dubbel nog wel, mag ik dan twee foto's plaatsen :)
Ik hou het maar bij één:
Knipsel.JPG
Het tempo zit er weer goed in. Helemaal goed.
Bedankt Jan, ik vond hem niet zo heel moeilijk.

In welke straat is het volgende raadplaatje gemaakt?
ojp.jpg
renel schreef:
ma 13 apr, 2020 14:27
Bedankt Jan, ik vond hem niet zo heel moeilijk.

In welke straat is het volgende raadplaatje gemaakt?ojp.jpg
Ik herkende het Evoluon, vervolgens vond ik de Elburglaan.

https://www.google.nl/maps/@51.4478242, ... 312!8i6656
We houden tempo: Elburglaan Eindhoven…

Ik was afgelopen weken bezig met een gravelrondje vanuit Eindhoven en ontdekte hiernaast nog wat city-offroad meters ;-)

BertV

shit net te laat?
Een fotofinish, gewonnen door Wolt.
Bedankt Renel.
Bij welke hut heb ik deze foto genomen?

Bijlagen

Wolt schreef:
ma 13 apr, 2020 16:28
Bedankt Renel.
Bij welke hut heb ik deze foto genomen?
Ongetwijfeld in Duitsland, want ik zie "viele weiß verputzte Häuser", wat zo typisch voor dat land is. Maar maakt ons met zo'n groot zoekgebied zonder Streetview wel erg lastig....
Ik zie ook geen aanknopingspunten als een verborgen Evoluon o.i.d.
Lijkt op een gebied met veel behuizing met veel groen ertussen, een verzameling dorpjes?
Links staat wel een kerk, maar dat heeft mij niet geholpen.

PS. voor mij, en misschien ook andere forum bezoekers (ik heb hiervoor geen bewijzen die ik kan overleggen, ik heb er ook geen onderzoek naar gedaan), is het wel zo prettig als je de foto in de tekst plaatst en niet dat ik nog een extra handeling moet doen om de foto zichtbaar te krijgen.
Dit kun je doen door na het uploaden de cursor op de gewenste positie in de tekst te zetten en vervolgens op de knop "Plaats in tekst" te drukken.
Knipsel.JPG
Bedankt voor de tip Jan.
Het uitzicht is te vinden op Streetview.
Zonder Corona zou deze hut in mei wellicht door een groep leden gepasseerd zijn geweest.
20191006_094452.jpg
Uitzicht vanuit de Brunsberghütte in het Teutoburger Wald?
Edwin* schreef:
ma 13 apr, 2020 18:26
Uitzicht vanuit de Brunsberghütte in het Teutoburger Wald?
Nope
JanH schreef:
ma 13 apr, 2020 17:29
Ik zie ook geen aanknopingspunten als een verborgen Evoluon o.i.d.
Het Evoluon is op de achtergrond duidelijk zichtbaar, dat witte ufo-achtige ding en er staat een dunne toren naast met onder de top zijarmen.
Daar heb ik in 1969 per fiets een bezoek gebracht (toen het nog een interessant technisch museum van Philips was). Ook heb ik de bouw ervan in 1966 nog gezien, toen onze Amsterdamse schoolklas met een busje erlangs onderweg was naar Echternach (L.) voor tien dagen kamperen. Overal in Brabant hingen de vlaggen halfstok vanwege de dood van de toen vermaarde en populaire bisschop mgr. Bekkers. Ik herinner het me nog haarscherp.
Je kan dan gezien de posities van die dunne toren en het Evoluon op Google satelliet naast elkaar vergelijken en de zichtlijn naar de plek van de raadselfoto uitzetten. Een verlaten schoolgebouw op de voorgrond?
Teutoburgerwald is goed, maar de hut "ligt dichter bij de camping."

(Martin, volgens mij staat er op de voorgrond van de foto uit Eindhoven het kantine- en kleedkamergebouw van een sportvereniging).
willem.m schreef:
ma 13 apr, 2020 21:17
Schwedenschanze?

https://www.outdooractive.com/de/poi/te ... e/5897192/
Goed bezig Willem. Ik vond hem zelf als Kaiser-Friedrich-Gedächtnishütte, maar het gaat om dezelfde hut, dus de volgende is voor jou.
O echt waar? Het was mazzel. Ik tikte op de telefoon in Google ”teutoburger wald hutte aussicht” en toen verscheen de foto met het kerkje al snel.

Morgenvroeg plaats ik een nieuw plaatje.