Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 416 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33599 berichten
Edwin* schreef:
do 13 jun, 2019 14:12
https://www.google.com/maps/place/Serge ... 18.0634626

Sergelgatan in Stockholm
Precies, Sergelgatan ± ter hoogte van nr 16, hartje Stockholm.

Edwin, aan jou de taak ons weer iets moois als raadsel voor te schotelen.

Groeten BSM

PS Tot mijn verbazing is er in Malmö een vergelijkbaar monument, de setting daar is evenwel duidelijk anders.
Bridgestone SM schreef:
do 13 jun, 2019 14:18

PS Tot mijn verbazing is er in Malmö een vergelijkbaar monument, de setting daar is evenwel duidelijk anders.
Meer nog: er bestaan tientallen versies van dit kunstwerk over heel de wereld. Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Non-Violence_(sculpture).
nicolevelo schreef:
do 13 jun, 2019 14:14
Blijkbaar een reizend beeldhouwwerk, ofwel eentje met duplicaten in verschillende steden.
Het plaatje dat ik van Zweden had gevonden had dit beeld voor een restaurant staan met de veelzeggende naam: Reload Foodbar
Op de foto uit 2017 is dat beter te zien dan die uit 2014.
https://www.google.com/maps/place/Reloa ... 18.0631427

PS Hier is ook geen auto van Google langsgekomen maar een student met een zware rugzak.
Daar komt-tie dan. Lijkt mij ook geen hele moeilijke. We zijn er afgelopen weekend langs gefietst met onze nieuwe aanwinst.

45A3728E-F718-45FB-9905-8CAB5317764C.jpeg
Zo te zien een "buiten" met links een waterradmolen. In Nederland niet gevonden, ik denk, afgaande op die type grote ramen, aan Duitsland over de grens bij Overijssel of Gelderland. Nu geen tijd meer, computer gaat off voor vakantie.
Havezate Herinckhave bij Tubbergen (Twente).
Martin E. van Doornik schreef:
do 13 jun, 2019 19:41
Zo te zien een "buiten" met links een waterradmolen. In Nederland niet gevonden, ik denk, afgaande op die type grote ramen, aan Duitsland over de grens bij Overijssel of Gelderland. Nu geen tijd meer, computer gaat off voor vakantie.
Inderdaad met een waterradmolen, maar wel in Nederland, in Overijssel. Maar niet geraden, Martin...
Ik wens je in ieder geval een fijne vakantie! :wink:
ilovetobike schreef:
do 13 jun, 2019 21:06
Havezate Herinckhave bij Tubbergen (Twente).
Afgelopen Pinksterweekend wilden we eigenlijk met de auto naar Duitsland en dan ergens naar toe waar het beter weer zou worden dan in Nederland, althans volgens de voorspellingen. We wilden anderen niet belasten met onze hond en hebben daarom ook niet om oppas gevraagd, maar zouden de hond meenemen.... met de auto dus.

Toch op het allerlaatste moment (vrijdagavond) besloten om een hondenfietskar aan te schaffen, een overweging van de afgelopen weken, en de knoop uiteindelijk doorgehakt. Voor 22:30 uur besteld en de volgende dag in huis.

We zijn zaterdagmiddag pas vertrokken, met hond en op de fiets, in Nederland. Dit wilden we eigenlijk veel liever dan met de auto op pad. We fietsten een kleine 30 kilometer naar "Erve de Meester", een natuurkampeerterrein in Bruinehaar, de volgende dag naar natuurkampeerterrein "De Meene" in Buurse, waar we onderweg langs de Herinckhave fietsten.
Vanaf Buurse zijn we maandag weer naar huis gefietst. Afgezien van een klein buitje bij aankomst in Bruinehaar hebben we het hele weekend verder prachtig (fiets)weer gehad, zonnig en droog.

@ilovetobike: goed geraden!! :idea:
de volgende is voor jou...
Herinckhave was tot de jaren zeventig (??) in bezit van de adellijke familie Von Bönninghausen. Een lid van deze familie bewoonde ook een tijdlang de burcht Hohes Haus in Epe, net over de grens bij Enschede.
Ook een fietstochtje waard....
ilovetobike schreef:
do 13 jun, 2019 21:29
Herinckhave was tot de jaren zeventig (??) in bezit van de adellijke familie Von Bönninghausen. Een lid van deze familie bewoonde ook een tijdlang de burcht Hohes Haus in Epe, net over de grens bij Enschede.
Ook een fietstochtje waard....
Nu aan jou de beurt om een raadplaatje te plaatsen... we wachten allemaal in spanning af :wink:
Edwin* schreef:
do 13 jun, 2019 21:21
@ilovetobike: goed geraden!! :idea:
de volgende is voor jou...
 
Vermeldenswaard is dat het "winnende bericht" het derde bericht van "ilovetobike" was -- 8 dagen na het eerste -- een prestatie die niet makkelijk te evenaren is.

Groeten BSM
Edwin* schreef:
do 13 jun, 2019 21:10
Martin E. van Doornik schreef:
do 13 jun, 2019 19:41
Zo te zien een "buiten" met links een waterradmolen. In Nederland niet gevonden, ik denk, afgaande op die type grote ramen, aan Duitsland over de grens bij Overijssel of Gelderland. Nu geen tijd meer, computer gaat off voor vakantie.
Inderdaad met een waterradmolen, maar wel in Nederland, in Overijssel. Maar niet geraden, Martin...
Ik wens je in ieder geval een fijne vakantie! :wink:
Deze waterradmolen komt NIET voor in de Molendatabase, vandaar dat m'n zoektocht op een dood spoor lag.
Door de chaotische Umleitungen in Duitsland hebben wij, hoewel wat vroeger vertrokken, de veerboot in Kiel gemist! Wij zijn voor twee nachten in een dorpshotel ergens in kreis Plön ondergebracht. Vandaag flinke onweer.... Ik helemaal kapot en moe.
Martin E. van Doornik schreef:
za 15 jun, 2019 10:35

Deze waterradmolen komt NIET voor in de Molendatabase,
Misschien teveel stress aan je hoofd en daarom dus niet gevonden Martin?
https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=772

Goede reis verder en kom veilig aan.
Jan2855 schreef:
za 15 jun, 2019 12:21
Martin E. van Doornik schreef:
za 15 jun, 2019 10:35

Deze waterradmolen komt NIET voor in de Molendatabase,
Misschien teveel stress aan je hoofd en daarom dus niet gevonden Martin?
https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=772

Goede reis verder en kom veilig aan.
Ik heb onder Tubbergen gezocht, geen resultaat. Vandaag met mijn vrouw een wandeling gemaakt op het strand van Stakendorf, kreis Plön. Harde wind
Edwin* schreef:
do 13 jun, 2019 21:21
@ilovetobike: goed geraden!! :idea:
de volgende is voor jou...
Ik vraag me af of de persoon die van fietsen houdt zich bewust is van de verplichting die hij zich op de hals heeft gehaald. :-)
PeterVanRijn schreef:
zo 16 jun, 2019 21:03
Edwin* schreef:
do 13 jun, 2019 21:21
@ilovetobike: goed geraden!! :idea:
de volgende is voor jou...
Ik vraag me af of de persoon die van fietsen houdt zich bewust is van de verplichting die hij zich op de hals heeft gehaald. :-)
Hij of zij was gister 15 juni 2019 nog om 00:31 actief !!
Misschien moet Edwin* nog een PB-tje nazenden :idea:

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
zo 16 jun, 2019 21:11
Hij of zij was gister 15 juni 2019 nog om 00:31 actief !!
Misschien moet Edwin* nog een PB-tje nazenden :idea:

Groeten BSM
Komt misschien niet aan:
ilovetobike schreef:
vr 07 jun, 2019 23:13
Ik weet inmiddels de oorzaak waarom ik geen pb kan sturen.
Zojuist toch maar even een pb-tje naar ilovetobike gestuurd. ‘s Kijken of het aankomt....
Tjonge jonge, er wordt wel een onmenselijke druk op me uitgeoefend.
Wanneer ik bekend zou zijn met deze ‘verplichting’, had ik wijselijk niet gereageerd. Ik heb namelijk helemaal geen ‘raadplaadjes’ op voorraad en ik ga ze ook niet maken, want mijn fietskilometers beperken zich tot saai woon-werkverkeer en dan stop ik al helemaal niet om foto’s te maken. Zo interessant is die route immers niet, wel zeer geschikt voor NPO radio 1 overigens.
Ergo, ik geef het fototoestel graag door aan een willekeurig forumlid dat wel een ‘raadplaatje’ op voorraad heeft.
Martin, wellicht onder ‘Fleringen’ zoeken?