Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 386 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33854 berichten
De tovenaar schreef:
ma 06 mei, 2019 12:21
Klopt Martin, jouw beurt!
https://goo.gl/maps/7HPaBare8sF4hMmV6
Makkelijk zat, ik heb in 2011 door Colchester gefietst, de volgende ochtend pakte ik in Harwich de boot naar huis. Er hadden wat minder namen op de raadselfoto moeten staan. Ik heb de foto gedownload en die op Photoshop (ik ben grafisch vakman) in een veel hoger resolutie omgezet. Daardoor is de naam Fenwick op de etalage rechts goed zichtbaar. Effe googlen en je hebt zo het antwoord met hetzelfde pand op de foto. 8)
Ik vraag wat geduld voor mijn volgende raadselfoto, ik ben nu nieuwe gordijnen aan het naaien en strijken.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 mei, 2019 12:42
Ik heb de foto gedownload en die op Photoshop (ik ben grafisch vakman) in een veel hoger resolutie omgezet.
Op de foto klikken en een aantal malen op Ctrl-+ klikken is op een windows-PC handiger in dit geval. Probeer maar eens.
Ctrl-+ werkt in PS ook.
De tovenaar schreef:
ma 06 mei, 2019 12:21
Klopt Martin, jouw beurt!
https://goo.gl/maps/7HPaBare8sF4hMmV6
Ik vond het ook "Engels" maar de auto's stonden aan de "right side" (en dat is de "wrong side" op dat rare eiland).
De tovenaar had dus even de auto's naar de andere straatkant getoverd ... ter vergroting van het enigma.

Groeten BSM

PS   Fenwick had ik ook gezien ... met een Apple-machine is het "command" (of Appeltje) + om in te zoomen
Er is niks gephotoshopt, de straat is gewoon eenrichtingsverkeer.
De tovenaar schreef:
ma 06 mei, 2019 13:21
Er is niks gephotoshopt, de straat is gewoon eenrichtingsverkeer.
Maar je hebt als tovenaar wel weer de Barclays-vestiging in de verbouwing geholpen (op Streetview).

De resolutie was goed gekozen: van de auto's zijn stuur of ruitenwissers net niet te zien, net als de nauwelijks leesbare nummerplaten ... het TO LET pand naast de KFC was wel weer een "give-away".

Groeten BSM
Misschien doet deze nieuwe raadselfoto qua moeilijkheidsgraad jullie van de stoelen achterover vallen.
Maar toch veel dichterbij dan men denkt! :wink:

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 mei, 2019 16:12
Misschien doet deze nieuwe raadselfoto qua moeilijkheidsgraad jullie van de stoelen achterover vallen.
Maar toch veel dichterbij dan men denkt! :wink:

Afbeelding
Aan de te huur affiche te zien zou het in België kunnen zijn.
dubbel
En aan water
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 mei, 2019 16:12
Misschien doet deze nieuwe raadselfoto qua moeilijkheidsgraad jullie van de stoelen achterover vallen.
Maar toch veel dichterbij dan men denkt! :wink:
Boulevard d'Avroy 144 / 4000 Liège
Russian Food

Groeten BSM

PS   Best een eind van "niets boven Groningen"
nicolevelo schreef:
ma 06 mei, 2019 16:25

Aan de te huur affiche te zien zou het in België kunnen zijn.
Ik dacht meteen aan Brussel, en daarna aan Antwerpen. Maar waar?
derdekeer schreef:
ma 06 mei, 2019 16:50
nicolevelo schreef:
ma 06 mei, 2019 16:25

Aan de te huur affiche te zien zou het in België kunnen zijn.
Ik dacht meteen aan Brussel, en daarna aan Antwerpen. Maar waar?
Luik dus.

BSM
Bridgestone SM schreef:
ma 06 mei, 2019 16:46
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 mei, 2019 16:12
Misschien doet deze nieuwe raadselfoto qua moeilijkheidsgraad jullie van de stoelen achterover vallen.
Maar toch veel dichterbij dan men denkt! :wink:
Boulevard d'Avroy 144 / 4000 Liège
Russian Food

Groeten BSM

PS   Best een eind van "niets boven Groningen"
Toch gauw gevonden! Maar het Russische bord bestaat volgens Streetview nu niet meer.... Mijn foto heb ik in 2013 genomen. De volgende foto is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 mei, 2019 16:54
Bridgestone SM schreef:
ma 06 mei, 2019 16:46
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 mei, 2019 16:12
Misschien doet deze nieuwe raadselfoto qua moeilijkheidsgraad jullie van de stoelen achterover vallen.
Maar toch veel dichterbij dan men denkt! :wink:
Boulevard d'Avroy 144 / 4000 Liège
Russian Food
PS   Best een eind van "niets boven Groningen"
Toch gauw gevonden! Maar het Russische bord bestaat volgens Streetview nu niet meer.... Mijn foto heb ik in 2013 genomen. De volgende foto is voor jou.
De "truuk" was het oranje-witte pamflet met daarop een telefoonnummer beginnend met 04 (en dat is Liège en omstreken), dan het huisnummer 144, en verder de evidente Russische connectie (het "Produkty Pitanija" deed weinig). Anyway, met Alimentation Russe, Liège was er maar eentje die ook met huisnummer 144 correspondeerde, en het gevel-aanzicht was conform.

O ja, de beste "truuk" was dat ik om te beginnen dacht ... "onbegonnen werk". En dan, als je even iets beter kijkt zit er - en dat is niet voor het eerst - een zo typisch handvat in het plaatje waardoor het juist "begonnen werk" blijkt.

Ik kijk even naar een volgend enigma-plaatje, beter niet te makkelijk, niet teveel google-aanknopingspuntjes.

Groeten BSM
Ziehier, mijn nieuwe Enigma-plaatje
 
Enigmaplaatje.jpg
 
Niet te makkelijk (hoop ik) ... het ziet er daar inmiddels net iets anders uit (weet ik).

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
ma 06 mei, 2019 17:50
De "truuk" was het oranje-witte pamflet met daarop een telefoonnummer beginnend met 04 (en dat is Liège en omstreken), dan het huisnummer 144, en verder de evidente Russische connectie (het "Produkty Pitanija" deed weinig). Anyway, met Alimentation Russe, Liège was er maar eentje die ook met huisnummer 144 correspondeerde, en het gevel-aanzicht was conform.
Groeten BSM
En ik heb het oranje-witte pamflet ook nog veranderd.... op het origineel stonden er onder de witte middenbalk oranje letters A VENDRE op een zwarte achtergrond. De oranje balk erboven heb ik maar naar beneden gekopieerd. En niet aan het telefoonnummer gedacht....
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 mei, 2019 18:57
Bridgestone SM schreef:
ma 06 mei, 2019 17:50
De "truuk" was het oranje-witte pamflet met daarop een telefoonnummer beginnend met 04 (en dat is Liège en omstreken), dan het huisnummer 144, en verder de evidente Russische connectie (het "Produkty Pitanija" deed weinig). Anyway, met Alimentation Russe, Liège was er maar eentje die ook met huisnummer 144 correspondeerde, en het gevel-aanzicht was conform.
En ik heb het oranje-witte pamflet ook nog veranderd.... op het origineel stonden er onder de witte middenbalk oranje letters A VENDRE op een zwarte achtergrond. De oranje balk erboven heb ik maar naar beneden gekopieerd. En niet aan het telefoonnummer gedacht....
Zonder de "Liège" aanwijzing was het wellicht ook gelukt met de Alimentation Russe en 144 en Belgique ... alleen was het dan waarschijnlijk niet direct het eerste zoekresultaat geweest.

Zoals anderen al opmerkten:
Het zag er "Belgisch" uit, met de "blauwe stoepsteen" en nog zo wat minder makkelijk te duiden details.

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
ma 06 mei, 2019 18:15
Ziehier, mijn nieuwe Enigma-plaatje
 
Enigmaplaatje.jpg
 
Niet te makkelijk (hoop ik) ... het ziet er daar inmiddels net iets anders uit (weet ik).

Groeten BSM
Gezocht op "Petites écluses de France" (kleine sluizen in Frankrijk) op Google afbeeldingen en ik kwam uit op Écluse de Beaumont no. 23. Daar is een foto bij met hetzelfde huis en de blauwe hekken boven de sluisdeuren. Wel van de andere kant af gezien.
Klopt dat?
Martin E. van Doornik schreef:
ma 06 mei, 2019 19:08
Gezocht op "Petites écluses de France" (kleine sluizen in Frankrijk) op Google afbeeldingen en ik kwam uit op Écluse de Beaumont no. 23. Daar is een foto bij met hetzelfde huis en de blauwe hekken boven de sluisdeuren. Wel van de andere kant af gezien.
Klopt dat?
Martin, het is niet zó makkelijk, het is in ieder geval niet goed.
Het is een beetje Cruijffiaans: als je het weet dan zie je het.

Groeten BSM
Dat ziet er uit als één van de sluizen van de Maas in Frankrijk.

Ecluse de Fepin misschien?

https://www.google.fr/maps/@50.0207184, ... a=!3m1!1e3