Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 260 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
JanH schreef:
ma 17 dec, 2018 23:04
Bridgestone SM schreef:
ma 17 dec, 2018 19:12
willem.m schreef:
ma 17 dec, 2018 19:03
Luz-Saint-Sauveur
65120, Frankrijk
https://maps.app.goo.gl/TXkbp
Plaatje goed, maar antwoord fout

BSM
Ik zal wel weer cryptodom zijn, maar ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Dit is toch raad "plaatje". Of is de tekst "Luz-Saint-Sauveur" fout?

Doe ik een poging:
-antwoord 1: Luz-Ardiden
-antwoord 2: Frankrijk ("een globale suggestie waar ik me als fotograaf bevond") :)
-antwoord 3: tijdens de TdF ("suggestie wanneer het was"). Maar dat antwoord was al gegeven en goed bevonden. Ik heb er alleen een tijdselement aan toegevoegd.
Hmm ... zelfs als ik niks bijzonders bedoel lezen jullie er al een crypto-boodschap in.

Antw. 1: Nee, ik moest het opzoeken, maar het scheelt weinig met de poging van willem.m
Antw. 2: Da's wel erg magertjes *
Antw. 3: Ook nogal mager, het aantal keer dat de Tour hier langs kwam is op één hand te tellen **

*   Als je de klim gevonden hebt - dat is te doen, er staan zelfs gelijksoortige plaatjes op het internet -
     dan is het niet al te moeilijk ongeveer aan te geven waar ik toen stond (of zat)
** Het juiste jaar herkennen ... is misschien teveel gevraagd ....


En dan nog een paar degelijke handvatten, zonder cryptische dubbele bodem:
  1º Het is niet Auvergne/Massif Central, al was het maar omdat je kalkrotsen ziet.
  2º Het is hier hoger als Luz Ardiden als ik de wikipedia-hoogte moet geloven.

O ja, het plaatje was goed, dwz goedbevonden door willem.m 

BSM
rdp.jpg
We gaan gewoon lekker verder met plaatjes raden. In welke prachtige stad vinden we deze brug?
Bridgestone SM schreef:
ma 17 dec, 2018 23:25


Hmm ... zelfs als ik niks bijzonders bedoel lezen jullie er al een crypto-boodschap in.

Antw. 1: Nee, ik moest het opzoeken, maar het scheelt weinig met de poging van willem.m
Antw. 2: Da's wel erg magertjes *
Antw. 3: Ook nogal mager, het aantal keer dat de Tour hier langs kwam is op één hand te tellen **

*   Als je de klim gevonden hebt - dat is te doen, er staan zelfs gelijksoortige plaatjes op het internet -
     dan is het niet al te moeilijk ongeveer aan te geven waar ik toen stond (of zat)
** Het juiste jaar herkennen ... is misschien teveel gevraagd ....


En dan nog een paar degelijke handvatten, zonder cryptische dubbele bodem:
  1º Het is niet Auvergne/Massif Central, al was het maar omdat je kalkrotsen ziet.
  2º Het is hier hoger als Luz Ardiden als ik de wikipedia-hoogte moet geloven.

O ja, het plaatje was goed, dwz goedbevonden door willem.m 

BSM
Zullen we het weer gewoon over het topic hebben?? Dat is "raad een plaatje?" En andere vragen over een foto achterwege laten.
gios schreef:
di 18 dec, 2018 07:33
rdp.jpg

We gaan gewoon lekker verder met plaatjes raden. In welke prachtige stad vinden we deze brug?
Dat lijkt me bij de Pont Vieux, Albi
https://goo.gl/maps/aFrjWALDs7k

Maar het plaatje van BSM moeten we eerst raden hoor. Dat is denk ik wel te raden, ondanks de aanwijzingen. Ik heb alleen nu geen tijd om de exacte plek te zoeken.
Hee, daar heb ik ook gefietst! Inderdaad prachtig!

En gewoon een leuk herkenbaar fotootje. Ook prettig :)
Het is niet omdat er veel geïrriteerde lezertjes zijn dat je zomaar basisregel nr 1 van dit spelletje overboord moet of kan gooien.

Ik gok op de Col de Portet, omdat die ook zo'n mooie haarspelden heeft.
willem.m schreef:
di 18 dec, 2018 07:48
Dat lijkt me bij de Pont Vieux, Albi
https://goo.gl/maps/aFrjWALDs7k
De foto is volgens Streetview vanaf Pont Vieux (met ernaast een watermolen!) genomen en de afgebeelde brug, met diepe nissen tussen de bogen, is de Pont du 22 Août 1944.
CarlW schreef:
di 18 dec, 2018 09:10
Ik gok op de Col de Portet, omdat die ook zo'n mooie haarspelden heeft.
CarlW,

De Col de Portet is dichterbij maar niet goed -- het bergmassief is wel goed.
De gezochte Col (met meer dan één naam) heeft ook veel haarspelden, en bovendien aan twee kanten.
De gefotografeerde kant is wel verreweg de meest indrukwekkende.

Extra indrukwekkend is het als er een Tour-caravaan overheen komt, niet per se vanwege het Tour-circus maar vooral als je weet dat verschillende haarspeld-bochten met een draaicirkel van 12-13 m net aan zonder steken te halen zijn (ik weet dit omdat mijn 4-wieler het net haalt als je snel en volledig instuurt).

Groeten BSM
Helder. Nu wordt het leuk :)
Dus een col zoeken in de Pyreneeën die 5 of minder keer in de TdF is opgenomen en hoger is dan Luz-Ardiden.
Staat vast hier op: https://nl.wikipedia.org/wiki/Beklimmin ... _Frankrijk

Ik ben vandaag aan het werk en vanavond ook een verplichting.... wordt h'm even niet.

-Jan
Klopt, ik vind alleen de Port de Balès maar zie geen gelijkende foto's.
CarlW schreef:
di 18 dec, 2018 13:04
Klopt, ik vind alleen de Port de Balès maar zie geen gelijkende foto's.
Tja, Col of Port that's-the-question ... JanH heeft zich heel sterk gepositioneerd voor een eindsprint, maar CarlW zit ook nog bij de kopgroep.
Ter voorkoming van weer een cryptische verwarring: de eindstreep van de etappe was ergens anders (het was boven al druk genoeg zonder die eindstreep)

Ik heb het nagekeken, je vindt op het wwweb zelfs een foto waarmee je het jaar en de juiste etappe (en dus de datum) kan herleiden.

Groeten BSM
Paar keer gereden maar ik herkende hem niet.
Col de Portet?
-- het bergmassief is wel goed.
Dit klopt niet.
Hier dan.
Ik heb geen idee of het moeilijk of makkelijk is.
We zien wel.

fullsizeoutput_81.jpeg
Een gokje: ergens op de D902 vanuit Barcelonnette naar Saint Martin-d'Entraunes.
De berg die je in de verte ziet komt me bekend voor.
derdekeer schreef:
di 18 dec, 2018 23:12
Een gokje: ergens op de D902 vanuit Barcelonnette naar Saint Martin-d'Entraunes.
De berg die je in de verte ziet komt me bekend voor.
Neen, het is niet In Frankrijk.
Neen, het is niet In Frankrijk.
Tja, er bestaan nog bergpieken met een gelijkaardige vorm. Maar in hun buurt heb ik nooit gefietst - een gokje zou in hun geval een beetje vals spelen geweest zijn.
derdekeer schreef:
di 18 dec, 2018 23:33
Neen, het is niet In Frankrijk.
Tja, er bestaan nog bergpieken met een gelijkaardige vorm. Maar in hun buurt heb ik nooit gefietst - een gokje zou in hun geval een beetje vals spelen geweest zijn.
Mijn eerste inval was meer Zwitserland ... waarom weet ik niet ... in het hogere "Centraal" Zwitserland ben ik evenwel niet erg thuis.

Gewoon een "wild guess" de bovenloop van de Rijn, dat past ook min of meer met de schaduw en dus de zonnestand.

Groeten BSM

PS Als dit een antwoord is om hard om te lachen dan wel te huilen .... dan maar liever lachen.
            Let op een zin met 2x dan en 1x als.[/color]
Bridgestone SM schreef:
wo 19 dec, 2018 00:59
Mijn eerste inval was meer Zwitserland ... waarom weet ik niet ... in het hogere "Centraal" Zwitserland ben ik evenwel niet erg thuis.
Dat klopt alvast. Misschien is iemand anders daar wel beter thuis?