Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 254 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33963 berichten
Ok, ik pak het op. Dat wordt dan vanavond als ik toegang heb tot mijn verzameling.

-Jan
Bridgestone SM schreef:
vr 14 dec, 2018 12:31
Leon schreef:
vr 14 dec, 2018 11:51
Schermafbeelding 2018-12-14 om 13.51.44.png
Tja, als ik bij een plaatje direct denk:
Dat lijkt Pays de Herve, de hoogten in de buurt van Aubel ... dan is er natuurlijk geen houwen aan.

De precieze fotolocatie, het juiste uitzicht, kan ik zo gauw niet vinden maar ik gok ergens halverwege Charneux en Froidthier, er zijn daar allerlei leuke kleine weggetjes.
Je ziet in de verte de terrils bij Luik, nee meer richting Genk?, en de kalk-afgraving bij Lixhe en rechts meer in de voorgrond het Croix de Charneux.
Hmm ... er is ook nog een "Uitzichtpunt Knuppelstok" meer richting Aubel ... maar alles goed op een lijntje krijgen ??

BSM
BridgestoneSM, je zou wel gelijk kunnen hebben. het kruis Croix de Charneux staat hier, vooral de derde foto op de tweede rij. https://www.google.nl/search?tbm=isch&s ... 4809594375
Natuurlijk zat BSM met zijn analyse op het juiste spoor. Heel knap! Ik vond de reactie van Leon daarom erg flauw. Ik betwijfel alleen of die steenbergen op de achtergrond van de regio Genk zijn. Ik denk eerder dat ze bij de Luikse regio horen (Terril d'Argenteau?).

Overigens is dit soort plaatjes veel moeilijker te raden dan een foto van een object of een straatbeeld. Je moet namelijk na het identificeren van enkele beeldelementen nog bepalen waar de zichtlijnen bij elkaar komen. Met 2D kaarten is dat heel lastig.
math schreef:
vr 14 dec, 2018 19:16
Natuurlijk zat BSM met zijn analyse op het juiste spoor. Heel knap!

Overigens is dit soort plaatjes veel moeilijker te raden dan een foto van een object of een straatbeeld. Je moet namelijk na het identificeren van enkele beeldelementen nog bepalen waar de zichtlijnen bij elkaar komen. Met 2D kaarten is dat heel lastig.
Dank je.
Ik ken de regio een klein beetje, en ik heb een hinderlijk geheugen dus dat gaf een onvolmaakt deja-vu, maar om snel te zeggen: het is hier of daar ... daarvoor moet je hetzij om de hoek wonen dan wel moet je heel lang speuren en verschillende beeld-elementen los en in samenhang determineren en daarna op een 2-en-een-half D kaart uitzetten om de zichtlijnen te vervolmaken.   Een soort van cryptogram zonder woorden dus.

Wat betreft die terrils:
  Genk is denkelijk te ver weg dus weet ik het niet, Lixhe is misschien ook wel fout.

Met "croix + blanche + herve" kwam ik al wel snel bij het Croix de Charneux, maar daarvoor moet je dan wel die Pays de Herve (of de Aubel) inval hebben.   Grappig genoeg heeft het Croix de Charneux een Nederlandstalige wikipedia-pagina (een pagina waar ze Val-Dieu letterlijk in GodsDal vertaald hebben).

Groeten BSM

PS De Maasvallei is relatief makkelijk fietsen en interessant voor wie van vervallen industrie houdt. Het Pays de Herve is heel anders, een soort middeleeuws schilderij. Net voorbij dit plateau heb je de bronnen van de Geul, weer een nieuw landschap, daar heb je dan weer allerlei botanisch "wapengekletter" (en het wonder van het vierlandenpunt incl de restanten van het middenrijk).
BSM: Je laatste bijdrage is treffend: 25% citaat, 50% bla bla, en 25% on-topic. :?

JanH: Red dit topic, please 8)
ok, ok, laten we met deze discussie stoppen en opnieuw beginnen met een nieuwe opgave en hetgeen wat hiervoor gebeurd is achter ons laten. Ik hoop dat het weer het leuke topic wordt wat het tot voor kort was.

De opgave:
s3.jpg
Waar bevindt zich deze plaat?

(ik heb de foto enigszins gemanipuleerd om het niet te gemakkelijk te maken, dwz ik heb wat tekst verwijderd)

-Jan
1640 Campbell St
Baker City
https://goo.gl/maps/VEXwJzfEWG12

Het was eigenlijk te makkelijk. :cry: Met Google zoeken op vergelijkbare afbeeldingen leverde meteen een hit op. Daarna was de locatie snel gevonden. Wat mij betreft mag je nog een keer :D
Nou had ik toch ergens de hoop dat ik het moeilijk had gemaakt..... zo snel alweer :(

Willem, jij bent. Maar natuurlijk een uitleg hoe je deze hebt gevonden.

-Jan

edit: Zie net dat je de uitleg hebt gegeven. Ik heb ook als test met Google gezocht maar vond h'm niet.
Doe zo weer een poging. :)
Afbeelding
oops, te laat
willem.m schreef:
vr 14 dec, 2018 20:50
Het was eigenlijk te makkelijk. :cry: Met Google zoeken op vergelijkbare afbeeldingen leverde meteen een hit op. Daarna was de locatie snel gevonden. Wat mij betreft mag je nog een keer :D
Ok, nog een keer.
a01.JPG
Waar staan deze beelden:

(Ik heb wat gegoogled maar niet gevonden, als deze weer direct wordt gevonden hoef ik even niet meer :) )

-Jan
Bergfreiheit, bij den Duits. Ik heb gegoogeld op "jonge deerne en zeven kerels met puntmuts".
Google kan niet tellen!
:)

Ik stop ermee.... zo snel.
a02.JPG
Jij mag Carl.

-Jan
google kan niet tellen

Klopt, trouwens van dichtbij ziet ze er helemaal zo jong niet uit.
Afbeelding
CarlW schreef:
vr 14 dec, 2018 21:18
Bergfreiheit, bij den Duits. Ik heb gegoogeld op "jonge deerne en zeven kerels met puntmuts".
Ha ha, echt? Ik zocht op "Schneeweiss Zwerg Bild", maar zag vooral tuinkabouters.
Ha ha, echt? Ik zocht op "Schneeweiss Zwerg Bild", maar zag vooral tuinkabouters.

Bijlagen

Pfff... Hoe simpel kan het zijn... :oops:

Nu weer terug naar je plaatje:
(Ik heb geen idee)
CarlW schreef:
vr 14 dec, 2018 21:32
Afbeelding
Eerst maar terugbrengen tot het land. Duitsland?
De groene afwerking van het fietspad wijst daar ook op (tenminste als ik mijn fietstocht in Duitsland goed herinner).

En gezien de flats is het bij een grote stad.

-Jan