Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 253 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33947 berichten
Ja, ik ook aan het werk,maar zat vast in het schrijven van een memo. Had even wat afleiding nodig.
Daarna ging het wel weer :)

Nieuwe opgave.
b1.JPG
Waar staat deze.

-Jan
Laten we grofmazig beginnen: Canada?
Je zit aan de goede klant van de grote plas, maar niet Canada. Ietsjes zuidelijker.
(een niet zo cryptische hint ;) )

-Jan
Is het in Idaho?
Ietsjes naar het oosten.
Het is trouwens zichtbaar op StreetView.

-Jan
Ik veronderstel dat de foto is gemaakt tijdens je TransAm-tocht, dus ik ben ijverig op je blog aan het zoeken geweest. Maar goed, zo makkelijk zul je het niet gemaakt hebben. En als je googlet op "elk statue" blijkt het niet bepaalt een zeldzame situatie te zijn, daar zijn er nogal wat van.
Klopt, het ligt aan de TransAm.

Net even snel gecontroleerd: de foto staat niet op mijn blog.

-Jan
Bingo.

In de plaats Dubois (spreek uit zeboys).

Snel gevonden en dat zonder zonder de hint: ligt niet in Frankrijk
Het beeld staat bij een camping (iets Australisch maar zonder een Frans lidwoord).

Een foto van de entree van de camping, met mijn fiets.
b2.JPG
Op mijn blog staat op 5 juli een foto van de camping.

Willem.m is aan de beurt.

-Jan
Ik had geluk. Ik zocht eerst op "deer statue idaho", en daarna op "parking deer statue". Die 2e zoekopdracht leverde erg grappige plaatjes op, en meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik nog op je plaatje zocht, scrolde ik verder. En warempel: daar stond opeens jouw plaatje!

Hieronder de nieuwe opdracht. Graag de precieze locatie.
willem.m schreef:
do 13 dec, 2018 21:32
Ik had geluk. Ik zocht eerst op "deer statue idaho", en daarna op "parking deer statue". Die 2e zoekopdracht leverde erg grappige plaatjes op, en meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik nog op je plaatje zocht, scrolde ik verder. En warempel: daar stond opeens jouw plaatje!

Hieronder de nieuwe opdracht. Graag de locatie van de precieze locatie.
Peru, Huaraz, kruispunt Jose de la Mar en Av. Fitzcarrald
https://www.google.nl/maps/place/CLARO+ ... 467f96fb6d
https://www.google.nl/maps/@-9.5271783, ... 6656?hl=nl

Kruispunt Av. Mariscal Toribio de Luzuriaga en José De La Mar
Huaraz in Peru

oh, Leon is me voor.

-Jan
Ik dacht: Leon heeft het snel geraden. Ik check toch even. En ik zag met zijn oplossing heel wat anders op Streetview. Huh? Maar de gecorrigeerde versie is wel goed. Tegelijkertijd heeft Jan ook de juiste oplossing, dus ik weet niet wie het eerste was. Maar goed, om dit topic gevarieerd te houden, geef ik het stokje aan Leon door.

(Ik ga niet een heel verhaal bij de foto houden. Zie desgewenst ons verslag op de site in het onderschrift.)
Het kostte me veel exta tijd omdat ik het op de tablet moest doen; de pc aanzetten zou zeker te lang hebben geduurd wist ik. Ik kon o.a. geen knopje "deel link" vinden dus dan maar de url kopiëren en zo.
Morgen komt een nieuwe foto. Een nachtje rust voor de actievelingen is niet gek denk ik.
JanH schreef:
do 13 dec, 2018 19:30
Bridgestone SM schreef:
do 13 dec, 2018 15:09
Hoera, Hoera, heel goed JanH :idea:

Nu ben ik wel weer razend nieuwsgierig hoe je die Hasenmatt gevonden hebt, langs welke wegen ??

je gaf veel crypto-achtige omschrijvingen en rookgordijnen, waarvan ik, en met mij meer zo te lezen, geen liefhebber ben. Je mag een volgende keer in mijn ogen wel wat concreter zijn.

Ik destilleerde uit de grote hoeveelheid tekst (zelfs de Brexit kwam langs) het volgende:
het ligt tussen Comté (=Jura) en Gruyère, maar niet echt in de Jura zelf.
Dus, dacht ik: dicht tegen de Jura aan.

Op Google maps is dit Gruyère,
a2.JPG
En dit de Jura.
a1.JPG
Er tussenin, dus dicht bij Jura ligt Biel. Als je daarop inzoomt zie je twee toppen.
a3.JPG
Als je op een top klikt zie je foto’s. Bingo!

Ik zal later vanavond een nieuwe foto plaatsen.
Travelmaster schreef:
do 13 dec, 2018 19:57
Potverdrie ik zat echt met dezelfde kaarten voor me! Ik had alleen niet de tegenwoordigheid van geest om in te zoomen en op die toppen te klikken.

Maar ja, ondertussen ook aan het werk :oops:
 
Zo zie je maar ... de cryptische rookgordijnen hebben weldegelijk aanknopingspunten gegeven.

Voor mij is het dus weer een verrassing dat op het juiste inzoom-niveau zo'n topje eruit springt.
Ik maakte de foto gewoon maar zo, omdat ik toch iets van dit wat absurdistische Zwitserland wilde vastleggen.
Kom je van de kant van Solothurn dan kom je uit een heel keurig aangeharkt land na een klim die schier eindeloos lijkt ineens in een heel andere wereld.

En ... het was allemaal ook nog eens puur toeval, ik was er automobiel, de pas via Weissenstein was een soort tolweg die bovendien toen ik er was afgesloten was. De fietskaart toonde een wat obscuur alternatief, en dat alternatief bleek tolvrij en vele malen aantrekkelijker, en bovendien zelfs automobiel een zekere uitdaging. Dus ook dit was weer een typisch Zwitsers absurdisme: op de ene plek betaald en gereguleerd, en een klein stukje verderop geheel ongereguleerd en wel zo mooi.

Daarbovenop (zowel letterlijk als figuurlijk) kwam dat in de tussentijd achter mij boven de "vlakte" van Solothurn heel lelijk weer ontwikkelde, dat gaf het geheel een zeker surrealisme.
En het meest surreëel vond ik uiteindelijk dat Kurt Siegenthaler 9 maanden eerder een tamelijk gelijkende foto op precies dezelfde plek maakte.

BSM
Bridgestone SM schreef:
do 13 dec, 2018 23:51
 
Zo zie je maar ... de cryptische rookgordijnen hebben weldegelijk aanknopingspunten gegeven.
Voor de duidelijkheid: jouw cryptische hints als
-Soms moet je mijn opmerkingen heel strikt nemen, soms ook niet
-Heel goed dat de LandRover in ene goed benoemd is. Weet dat een dergelijke auto ook wel een rijdend tuinhuisje (garden shed) wordt genoemd
-Een tikje "alleenig".
hebben mij geen enkele aanknopingspunten gegeven.

Ik vind dat dergelijke hints dit onderwerp minder prettig maken om te volgen. Zoals eerder gezegd; je mag wel wat concreter zijn.
Dat er veel views zijn komt ook deels door mij, om te kijken of er een leukere opdracht is.

-Jan
JanH en BSM. Alvorens ik een foto plaats, zouden jullie het er mee eens zijn* dat we niet meer in deze discussie door blijven kleppen als we inmiddels een paar foto's verder zijn?*

*: Dit is een retorische vraag.
Eens. :)

-Jan
BSM heeft me in een pb laten weten "(even) niets (meer)" te zeggen.

Volgende foto dus. Vanaf waar is deze foto gemaakt? Je mag er een halve kilometer naast zitten.
Leuk voorbeeld dat een eventuele gps-lokatie van een foto niet aangeeft waar hetgeen op de foto staat zich bevindt, zoals je soms wel eens leest.
Afbeelding
BSM dit slaat helemaal nergens op wat je doet. In een pb aan mij zeg je dat je even niets meer gaat zeggen en even laten ga je gewoon door. Ga een stukje fietsen!
En hou bovendien eens op met hele lappen tekst aanhalen. Dat is je ook al eerder verteld.
De foto heb ik verwijderd.

Ik geef de opdracht door aan JanH. Jan, je bent aan de beurt.